ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Στους Κινέζους πιστώνεται η ανάσταση του MINI MOKE

Στους Κινέζους πιστώνεται η ανάσταση του MINI MOKE

Το Mini Moke ήταν ένα μικρό όχημα με εικόνα που θύμιζε το κλασικό Jeep.

Τεχνολογικά ξεπήδησε από την μήτρα του Mini που δημιούργησε ο σερ Άλεκ Ισσιγόνης και κυκλοφόρησε στην αγορά από το 1964 μέχρι το 1993, σε ποικίλες εκδόσεις. Το Moke νέας εποχής – με σύχρονα τεχνολογικά χαρακτηριστικά – επιχειρεί να επανακυκλοφορήσει η κινέζικη Chery Motors που προφανώς κατέχει τα δικαιώματα χρήσης του συγκεκριμένου brand name.

Η ιστορία του Mini Moke είναι αρκετά ενδιαφέρουσα καθώς αρχικά το μοντέλο προοριζόταν να καλύψει τις ανάγκες του στρατού στο Ηνωμένο Βασίλειο υπό τα σήματα της Land Rover. Η προσπάθεια αυτή στέφθηκε από αποτυχία και το Mini Moke ξεκίνησε μια διαφορετική σταδιοδρομία ως επιβατικό αυτοκίνητο στη Μεγάλη Βρετανία, στην Πορτογαλία και στην Αυστραλία. Βεβαίως, το Mini Moke συναντάται σήμερα τόσο στην Λ. Αμερική όσο και στην Ασία (διασκευασμένο ή μη) ως όχημα αναψυχής στις παραλίες ή μέσο μεταφοράς των απανταχού golfers στα γήπεδα.

Συνολικά, έχουν κατασκευαστεί 50.518 οχήματα στα 29 χρόνια που βρέθηκε στην παραγωγή με διάφορες ονομασίες όπως Austin/Moris Mini Moke και Leyland Moke. Τα πρώτα μοντέλα διέθεταν μικρούς τροχούς 10 ιντσών και 4κύλινδρο κινητήρα 848 κ.εκ. που χρησιμοποιούσε βενζίνη φτωχή σε οκτάνια. Στα χρόνια που μεσολάβησαν ακολούθησε την εξελικτική πορεία του Mini με κινητήρα που έφθασε στα 1.275 κ.εκ. (από το Cooper S) και οι τροχοί ανέβηκαν μέχρι τις 13 ίντσες. Το δε βάρος του αυτοκινήτου ήταν 406 κιλά στα πρώτα μοντέλα και 578 κιλά στα τελευταία της δεκαετίας των nineties.

To Mini Moke ήταν επίσης ένα ιδιαίτερα δημοφιλές όχημα στις εταιρείες ενοικιάσεων. Όλο και κάποιο θα συναντήσετε σε πολλά τροπικά νησιά όπως στις Σεϋχέλλες, στα Μπαρμπάντος και στον Μαυρίκιο, να κυκλοφορεί ως beach buggy car.

Το 2012, η Κινέζικη εταιρεία Cherry Motors – μέσω της εταιρείας Sicar Engineering - ξεκίνησε το πρόγραμμα επανέκδοσης του Mini Moke σε συνεργασία με τον σχεδιαστή Michael Young. Το νέο μοντέλο ονομάζεται Classic Moke και μέχρι το τέλος του έτους θα έχουν κατασκευαστεί 1000 αντίτυπα που διατεθούν στις αγορές της Αυστραλίας, της Ταϊλάνδης και σε κάποια νησιά της Καραϊβικής.

Θα ακολουθήσει και μια ηλεκτροκίνητη έκδοση (eMoke) που θα επιτυγχάνει τελική ταχύτητα 60 χλμ./ώρα και θα επιδεικνύει αυτονομία 120 χλμ. Μια ιδέα για το όλο project μπορείτε να έχετε στο site: mokeinternational.com

Φώτης Ραΐσης

Πηγή: Carzine.gr