ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Το πρώτο e –BIKE παραγωγής με αυτονομία 200 χλμ

Το πρώτο e –BIKE παραγωγής με αυτονομία 200 χλμ

Μια μικρή ομάδα μηχανικών ενώθηκε στην Johann Hammerschmid για να αξιοποιήσει την τεχνολογία σύγχρονων συσσωρευτών.

Στην πορεία βρέθηκαν να σχεδιάζουν μια μοτοσικλέτα, που για την ακρίβεια είναι scooter ή μάλλον είναι ένα δίτροχο που κατέβηκε από το διάστημα. Αυτή είναι η πρώτη ηλεκτρική μοτό μαζικής παραγωγής όπου με μια φόρτιση μπορεί να διανύσει έως 200 χιλιόμετρα!

Δεν θυμίζει μοτοσικλέτα, μα ούτε και scooter. Θυμίζει κάτι μεταξύ σαλιγκαριού και ακρίδας αν το κοιτάξεις μέσα από παραμορφωτικό φακό. Διαθέτει τροχούς κλειστού τύπου (διαφορετική διάμετρο μεταξύ μπροστινού και πίσω τροχού), μονή σέλα όμως με δυο ζεύγη ποδοστηρίων για τον μοναδικό της αναβάτη (σε θέση νορμάλ και crusing) αλλά και μια ισχυρή μπαταρία 12,7 kWh. Η τελευταία προσδίδει στο Johammer J1 το ψυχολογικό όριο αυτονομίας των 200 χλμ., που οποιοσδήποτε μοτοσικλετιστής θα θεωρούσε αποδεκτό, συνηθισμένος από την αυτονομία της δικής του – συμβατικής – μοτό.

Από την περίεργη Johammer J1 λείπει μια συμβατική μπροστινή ανάρτηση καθώς το σύστημα είναι μοχλικό (τα ελατήρια-αμορτισέρ δεν εδράζονται στον τροχό) αλλά σε ένα διπλό ψαλίδι. Επίσης και το τιμόνι βρίσκεται σε ασυνήθιστη θέση ενώ ο ηλεκτροκινητήρας παίζει τον ρόλο του μπράτσου στην πίσω ανάρτηση όπως συμβαίνει στα περισσότερα scooters.

Τέλος, δεν υπάρχει ο κλασικός πίνακα οργάνων αλλά ένα μικρό πάνελ ενδείξεων μέσα στον δεξί καθρέπτη – δεν θέλω να φανταστώ πόσο θα κοστίζει ως ανταλλακτικό!

Τα πράγματα δυσκολεύουν όσο ερχόμαστε στο θέμα της τιμής. Η εταιρεία θα θέσει την Johammer J1 στην μαζική παραγωγή με μια μικρότερη μπαταρία 8,3 kWh έναντι τιμής 23.000 ευρώ. Η έκδοση με την κανονική μπαταρία (12,7 kWh) και τα 200 χλμ. αυτονομίας θα κοστίζει 25.000 ευρώ.

Πηγή: carzine.gr

Φώτης Ραΐσης