ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Vespa Primavera και Sprint 125 / 150 ABS: Νέα επίπεδα ασφάλειας

Vespa Primavera και Sprint 125 / 150 ABS: Νέα επίπεδα ασφάλειας

Μέσα σε λίγους μήνες από την παρουσίασή τους, οι Vespa Primavera και Vespa Sprint εξελίσσονται με την προσθήκη συστήματος ABS

Λίγους μήνες μετά το λανσάρισμα, οι Vespa Primavera και Vespa Sprint, οι πιο σύγχρονες εκδόσεις του μυθικού «Vespino», διατίθενται και με σύστημα ABS. Στην έκδοση Sprint 125 και στις εκδόσεις 125 και 150 της Primavera, υιοθετείται μία νέα τεχνική εξέλιξη με στόχο την περαιτέρω ενίσχυση της ασφάλειας.

Το μπλοκάρισμα του μπροστινού τροχού σε απότομο φρενάρισμα ή λόγω ολισθηρού οδοστρώματος, θωρείται η πιο σημαντική κατάσταση κινδύνου για τους αναβάτες μοτοσυκλέτας ή σκούτερ. Το σύστημα αντι-μπλοκαρίσματος ABS ενεργεί ακριβώς για να αποτρέψει αυτόν τον κίνδυνο, καθιστώντας τη μετακίνηση όχι μόνο απολαυστική αλλά και απόλυτα ασφαλή.

Ο μπροστινός τροχός της Vespa Primavera ABS και Vespa Sprint ABS είναι εξοπλισμένος με σύστημα ανίχνευσης στροφών – ένας αισθητήρας και ένας δίσκος – που μετρά συνεχώς την ταχύτητα και την επιβράδυνσή του ιδίου σε σχέση με εκείνη του οχήματος. Ο αισθητήρας επικοινωνεί με μία ηλεκτροϋδραυλική μονάδα ελέγχου που ενεργοποιεί το σύστημα ABS όταν ο τροχός επιβραδύνει απότομα, εμποδίζοντας το μπλοκάρισμα και κατ’ επέκταση την απώλεια ελέγχου του δίτροχου και προσφέροντας σταθερότητα και αποτελεσματικό φρενάρισμα ακόμα και σε καταστάσεις μειωμένης πρόσφυσης.

Αυτό το εξεζητημένο σύστημα ασφάλειας, που αναπτύχθηκε ειδικά για τα μοντέλα Vespa με «μικρό σώμα», έχει επίσης το πλεονέκτημα να είναι εξαιρετικά ελαφρύ, αφήνοντας πρακτικά αναλλοίωτο το βάρος του δίτροχου σε κατάστασης λειτουργίας, σύμφωνα με την παράδοση της Vespa που την κατατάσσει ανάμεσα στα πιο ελαφριά σκούτερ. Το νέο σύστημα ABS συνεισφέρει στην ενίσχυση του ήδη υψηλού επιπέδου ασφάλειας που εγγυούνται τα νέα μοντέλα Vespa Primavera και Vespa Sprint. Χάρη στην ιδιαίτερη προσοχή που δόθηκε στον σχεδιασμό των επιμέρους εξαρτημάτων, διατηρούνται τα απαράμιλλα επίπεδα ακαμψίας, χωρίς επιβάρυνση στο βάρος του πλαισίου.

Σε σχέση με τις Vespa LX και Vespa S (τα μοντέλα που αντικατέστησαν οι Vespa Primavera και Vespa Sprint), η ολική ακαμψία του πλαισίου αυξάνεται κατά 36%, ενώ η διαμήκης ακαμψία κατά 154%. Τα πλεονεκτήματα είναι απτά στην ασφάλεια και την απόλαυση οδήγησης, καθώς ο αναβάτης ανακαλύπτει μία Vespa με εξαιρετικά δυναμικά χαρακτηριστικά και μοναδική σταθερότητα και ευκολία χρήσης. Επιπλέον οι Vespa Primavera και Vespa Sprint είναι εξοπλισμένες με ένα νέο τύπο μπροστινής ανάρτησης, ένα εξολοκλήρου επανασχεδιασμένο εμπρός μοχλικό σύστημα υστερούντα βραχίονα που μειώνει τις τριβές στο μισό, αυξάνοντας την άνεση και απορροφώντας τις ανωμαλίες και τις κακοτεχνίες του δρόμου. Στη βελτιστοποίηση της ασφάλειας συνεισφέρουν και οι νέες διαστάσεις στις ζάντες, τόσο στη Vespa Primavera όσο και στη Vespa Sprint.

Vespa Primavera

Η νέα Vespa Primavera γεννήθηκε φέροντας τις ίδιες αξίες που πριν από 45 χρόνια καθόρισαν την επιτυχία της πρώτης έκδοσης.

Η πρώτη Vespa με το όνομα Primavera παρουσιάστηκε το 1968, φέρνοντας μία φρέσκια πνοή σε έναν κόσμο που διψούσε για αλλαγή: μικρή, ευέλικτη, με δυνατό κινητήρα, η Primavera έδωσε φτερά σε πολλές γενιές και παρέμεινε αδιάκοπα στην παραγωγή μέχρι το 1982, αποτελώντας ένα μοντέλο μυθικό και μία από τις μεγαλύτερες εμπορικές επιτυχίες στην ιστορία της Vespa.

Με εντελώς νέο σχεδιασμό, νέο αλουμινένιο σώμα, νέες διαστάσεις αλλά πάντα ευέλικτη και ακόμη περισσότερο σταθερή και άνετη, η Vespa Primavera αναγεννιέται – εξοπλισμένη με υπερσύγχρονους κινητήρες φιλικούς προς το περιβάλλον 125 3V και 150 3V – υιοθετώντας ορισμένες από τις στιλιστικές και τεχνικές λύσεις που αναπτύχθηκαν για τη Vespa 946, το πιο πολυτελές και τεχνολογικά προηγμένο σκούτερ στην ιστορία της Vespa.

Vespa Sprint

Η νέα Sprint είναι η πιο σπορ και δυναμική Vespa με «μικρό σώμα».

Από τα μέσα της δεκαετίας του ’60, μετά τη γέννηση της Vespa 50, μία νέα γενιά σπορ Vespa εισέβαλε στους ευρωπαϊκούς δρόμους. Ήταν μικρές, ζωηρές, ευέλικτες και σύγχρονες, όπως ακριβώς και οι νέοι που τις οδηγούσαν.

Το αλουμινένιο σώμα της Sprint είναι μικρό και ελαφρύ αλλά ταυτόχρονα άνετο και προστατευτικό, με χαρακτηριστική νεανική γραμμή που υπογραμμίζεται από το τυπικό ορθογώνιο φανάρι των σπορ Vespa. Διαθέτει μεγαλύτερους τροχούς 12 ιντσών, με πανέμορφες ζάντες από ελαφρύ κράμα αλουμινίου και διατίθεται σε δύο κυβισμούς και με τρείς σύγχρονους και φιλικούς προς το περιβάλλον κινητήρες. Η έκδοση 125cc είναι εξοπλισμένη με κινητήρα μονοκύλινδρο 4-χρονο αερόψυκτο, 3-βαλβίδων και ηλεκτρονικό ψεκασμό καυσίμου, που αποτελεί σημείο αναφορά παγκοσμίως σε ό,τι αφορά τις χαμηλές καταναλώσεις και το σεβασμό στο περιβάλλον.

Οι νέες Vespa Primavera ABS & Vespa Sprint ABS είναι διαθέσιμες στα σημεία πώλησης Vespa, στις παρακάτω τιμές:

Vespa Primavera 125 ABS: 3.890 €

Vespa Primavera 150 ABS: 4.110 €

Vespa Sprint 125 ABS: 4.090 €

Διαβάστε επίσης: Moto Guzzi: Νέα σειρά V7