ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Aprilia: Η ιστορία των Ιταλών στα MotoGP

Aprilia: Η ιστορία των Ιταλών στα MotoGP

Το όνομα της Aprilia είναι συνδεδεμένο με τους αγώνες. Η Ιταλική εταιρία επιστρέφει στη μεγάλη κατηγορία, χάρη στην υποστήριξη του ομίλου Piaggio και τη συνεργασία με την ομάδα Gresini.

Το ξεκίνημα στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα έγινε το 1980 στις κατηγορίες των 125 κ.εκ. και 250 κ.εκ. Αναβάτες όπως οι Loris Reggiani και Alessandro Gramigni βοήθησαν το εργοστάσιο να κάνει τα επιτυχημένα πρώτα του βήματα. Φυσικά τη δημοτικότητα και την υποστήριξη της ομάδας βοήθησε και η φιλοσοφία Ιταλοί αναβάτες σε Ιταλική μοτοσυκλέτα..

Με τον Gramigni, η Aprilia κατάφερε να πάρει τον πρώτο της Παγκόσμιο Τίτλο το 1992 στα 125 κ.εκ., ενώ μετά από δυο χρόνια ο Kazuto Sakata επανέλαβε το κατόρθωμα στην ίδια κατηγορία. Στα 250 κ.εκ. όμως η Aprilia έκανε τη διαφορά, με τον Max Biaggi ο οποίος άφησε εποχή.

Μετά τους τρεις συνεχόμενους Τίτλους του Biaggi (1994, 1995 και 1996) με την Aprilia, ήρθε ο Loris Capirossi και ο Ιταλός κατασκευαστής πανηγύρισε τον Παγκόσμιο Τίτλο και το 1998. Ο Capirossi, κατάφερε να κερδίσει τον Tetsuya Harada (με Aprilia κι αυτός) στην τελευταία στροφή του τελευταίου αγώνα της σεζόν στην Αργεντινή.

Στο τέλος της δεκαετίας του 1990, έλαμψε για την Apriliaτο άστρο του Valentino Rossi. Ο Doctorκατέκτησε δυο τίτλους στις μικρές κατηγορίες. Ο «Vale» πέρασε τα τέσσερα πρώτα χρόνια του στα GP με μοτοσυκλέτες της Aprilia, κερδίζοντας τον τίτλο το 1997 στα 125 κ.εκ. και το 1999 στα 250 κ.εκ., προτού κάνει το βήμα στη μεγάλη κατηγορία.

Λίγο αργότερα η εταιρία έκανε το άλμα στη μεγάλη κατηγορία των αγώνων ταχύτητας και συμμετείχε στην κατηγορία των 500 κ.εκ. στην οποία κυριαρχούσαν τα γιαπωνέζικα εργοστάσια για πάνω από 25 χρόνια. Φυσικά η πρόκληση στην αρχή μόνο εύκολη δεν ήταν και τα πρώτα χρόνια το εργοστάσιο και η ομάδα δούλεψαν πολύ σκληρά, με αναβάτες όπως οι Reggiani, Harada, DorianoRomboni και JeremyMcWilliams.

Στις μικρότερες κατηγορίες, οι επιτυχίες της Aprilia συνεχίζονταν, χάρη σ’ ένα νέο κύμα ταλαντούχων Ιταλών οδηγών. Το 2000, ο Roberto Locatelli προσθέτει ακόμα έναν Τίτλο για τον κατασκευαστή στα 125 κ.εκ., ενώ στη μεσαία κατηγορία (250 κ.εκ.) τόσο ο Marco Melandri, όσο και ο Manuel Poggiali ήταν οι μεγάλοι νικητές το 2002 και το 2003 αντίστοιχα.

Εν τω μεταξύ, οι προσπάθειες της Aprilia για επιτυχία στη μεγάλη κατηγορία συνεχίζονταν. Οι τεχνικοί κανονισμοί άλλαξαν και μια νέα εποχή ξεκίνησε στο MotoGP, από τα 500 κ.εκ. με δίχρονους κινητήρες στα 990 κ.εκ. με τετράχρονα μοτέρ. Τότε η Aprilia έβαλε σε εφαρμογή ένα φιλόδο σχέδιο και… κατέβηκε στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα με μια ελαφρύ τρικύλινδρο πρωτότυπο, δίκυκλο το RS Cube. Ωστόσο, παρά τις προσπάθειες αναβατών όπως οι RegisLaconi, ColinEdwards, NoriyukiHaga, GarryMcCoy και McWilliams, τα αποτελέσματα δεν ήταν τα επιθυμητά και η Aprilia αποχώρησε στο τέλος του 2004.

Η προσπάθεια συνεχιζόταν στις μικρότερες κατηγορίες του Πρωταθλήματος και μια φουρνιά σπουδαίων ταλέντων από την Ισπανία, δεν πέρασε απαρατήρητη για το εργοστάσιο. Ο Alvaro Bautista, πανηγύρισε τον τϊτλο στα 125 κ.εκ. το 2006, ενώ και ο Jorge Lorenzo πρόσθεσε δυο Τϊτλους, το 2006 και το 2007 στα 250 κ.εκ.

Δυο ακόμα Ισπανοί, ο Julian Simon το 2009 και ο Nico Terol το 2011, πήραν τους τελευταίους τίτλους για την Aprilia στη μικρή κατηγορία, προτού μετονομαστεί σε Moto3. Εν τέλει, η Aprilia θα αποχωρούσε από τις δύο μικρές κατηγορίες, σηματοδοτώντας το τέλος μιας πολύ επιτυχημένης πορείας.

Ο Ιταλός κατασκευαστής επέστρεψε στα MotoGPως προμηθευτής CRT με τις μοτοσυκλέτες της ART με τους αναβάτες Aleix Espargaro και Randy de Puniet στην ομάδα του Aspar, ενώ φέτος έχει τον Danilo Petrucci στην IodaRacing με OPEN μοτοσυκλέτα.

Η Επίσημη επιστροφή έγινε το προηγούμενο Σαββατοκύριακο, στην πίστα του Misano, όπου έγινε και η ανακοίνωση ότι η Aprilia θα συμμετέχει στο MotoGP το 2015, σε συνεργασία με την ομάδα του Gresini! Γενικός Διευθυντής του εγχειρήματος θα είναι ο Romano Albesiano, ο οποίος θα δουλέψει στενά με τον Fausto Gresini. Ο τελευταίος ήταν αναβάτης της Aprilia στα 125 κ.εκ. το 1989 κι έτσι - 25 χρόνια αργότερα - ο Ιταλός Team Manager θα συνεργαστεί ξανά με την ιταλική εταιρία.