ΣΠΥΡΟΣ ΚΤΕΝΑΣ

Η «Νήσος» το έκανε το θαύμα της…

Η «Νήσος» το έκανε το θαύμα της…

Τελικώς, η «παρέα της Τήνου» έκανε την έκπληξη: η δημοσιογράφος Μάγια Τσόκλη, ο Αλέξανδρος Κουρής, γνωστός στο χώρο του στρατηγικούmarketingτου τουρισμού και της γαστρονομίας με έργα όπως το“KERASMA”,το «NEW WINES OF GREECE», το «MYTHICALPELOPONNESE», η Ελίνα και ο Κωστής Δάλλας ανοίγουν και επισήμως το πρώτο μπουκάλι της μπίρας «Νήσος» στις 11 Μαίου 2013! Και επειδή όλοι τους είναι πραγματικοί κοσμοπολίτες-ταξιδευτές συνδυάζουν τα εγκαίνια της δικής τους «Μικροζυθοποιίας Κυκλάδων στην Τήνο», με μία περιήγηση στην αγαπημένη τους Τήνο. Έτσι, τοΣαββατοκύριακο του Θωμά με εμπνευσμένες ξεναγήσεις, ανοιξιάτικα περπατήματα στην ενδοχώρα, νόστιμες γευσιγνωσίες τοπικών εδεσμάτων, αυθεντικά νησιώτικα πανηγύρια και βεβαίως άφθονη μπίρα «Νήσος», θα μοιραστούν με τους πολλούς φίλους τους την Τήνο που τους συγκινεί και αγαπάνε.

Η μπίρα «Νήσος» γεννήθηκε στη Βαγιά της Τήνου, στο χώρο της παλιάς ταβέρνας «Ροδιά» και ασφαλώς δηλώνει κάτοικος Κυκλάδων. Οι χώροι διαμορφώθηκαν ειδικά για να στεγάσουν τον ογκώδη εξοπλισμό του ζυθοποιείου που ήρθε από τις τέσσερις γωνιές του πλανήτη. Όπως λένε οι δημιουργοί της νέας μπίρας – που δεν είναι μόνον η «παρέα των τεσσάρων» αλλά και οι εστιάτορες και οι επαγγελματίες του νησιού που συν-διαμόρφωσαν της τελική της γεύση – «αγαπά τα καλοκαιρινά μεσημέρια, τις νόστιμες γεύσεις, τις δροσερές σκιές, τα λευκά ξωκλήσια, τις χειροποίητες ξερολιθιές. Εμπνέεται από τα έργα των ανθρώπων, τους καρπούς της γης, τα λιόδεντρα, το φως, το κύμα, το μελτέμι, τις αλκυονίδες μέρες, τη μυροβόλο άνοιξη».

Ας παρακολουθήσουμε, όμως. την ενδιαφέρουσα συνομιλία μας με την κυρία Μάγια Τσόκλη, η οποία δείχνει αποφασισμένη να ενσωματώσει στο νέο εγχείρημα το απόσταγμα των εμπειριών της από τα ταξίδια και τον πολιτισμό.

***

Με την οικογένειά μου, ήρθαμε για πρώτη φορά στην Τήνο πριν από 25 χρόνια, και μαγευτήκαμε από την ατμόσφαιρα και την ομορφιά της. Ως ανταπόδοση στην ψυχική ανάταση που μας έχει προσφέρει, συμμετέχουμε ενεργά στην πολιτιστική ζωή του νησιού μέσα από το Μουσείο Τσόκλη, τις εκθέσεις και τα εκπαιδευτικά προγράμματα, και με τις παραστάσεις που φιλοξενούμε στο Θέατρο στον Κουμάρο.

Την ίδια γοητεία που άσκησε σε μας, η Τήνος την άσκησε και στον σύντροφό μου, τον Αλέξανδρο Κουρή. Σιγά σιγά αρχίσαμε από κοινού να σκεπτόμαστε ότι θα θέλαμε να δημιουργήσουμε περισσότερους λόγους για να ερχόμαστε συχνότερα στο νησί, και τι καλύτερο από κάτι παραγωγικό. Ξέρετε, ένας νησιωτικός τόπος για να αναπτυχθεί δεν θέλει μόνο ξενοδοχεία και εστιατόρια. Η ταξιδιωτική μου εμπειρία μου έχει διδάξει ότι ένας τόπος θέλει παραγωγή, θέλει μεταποίηση, θέλει προϊόντα με ταυτότητα που θα συνδέσουν το όνομά τους με τον τόπο που γεννήθηκαν. Ο Αλέξανδρος είναι εκείνος που πρώτος μίλησε στην Ελλάδα για την έννοια των «προϊόντων και εμπειριών πρεσβευτών» ως εργαλείων για την προβολή και ανάπτυξη της δημόσιας εικόνας ενός Τόπου, αντί για μεγάλα λόγια και στερεότυπες διαφημίσεις.

Έτσι λοιπόν, διαπιστώσαμε ότι ένα προϊόν που είναι πλήρως ενσωματωμένο στον κυκλαδίτικο τρόπο ζωής είναι η μπύρα. Μία μπύρα κυκλάδίτικη, θα μπορούσε λοιπόν να εμπλουτίσει το αντιπροσωπευτικό «καλάθι» προσφοράς της περιοχής και να είναι και μία βιώσιμη επιχείρηση.

- Ποια είναι η δυναμικότητα του ζυθοποιείου;

Μπορούμε να ζυθοποιούμε έως και 2.000 λίτρα την ημέρα. Χρησιμοποιούμε άριστης ποιότητας και μόνο φυσικά συστατικά και ακολουθούμε τον παραδοσιακό, αργό τρόπο ωρίμανσης. Η μπίρα μας είναι απαστερίωτη, για να διατηρεί την διατροφική της αξία, φιλτραρισμένη, με ισορροπημένη γεύση και άρωμα.

- Στηριχθήκατε σε επιδοτούμενα προγράμματα για τη δημιουργία του ζυθοποιείου;

Όχι. Η Μικροζυθοποιία Κυκλάδων στην Τήνο έχει μέχρι στιγμής γίνει αποκλειστικά με δικά μας κεφάλαια.

Πως αντιμετώπισαν την προσπάθειά σας οι κάτοικοι της Τήνου και των Κυκλάδων;

Την αντιμετώπισαν με χαμόγελα και αισιοδοξία.

Από την αρχή ο συνειδητός μας στόχος ήταν να προσθέσουμε με τη ΝΗΣΟΣ αξία στην οικονομία και τη ζωή της Τήνου και των Κυκλάδων. Η ΝΗΣΟΣ είναι η μπύρα του Τηνιακού, η μπύρα του Κυκλαδίτη. Γι αυτό και ζητήσαμε τη συμμετοχή όλων των επαγγελματιών του νησιού που έχουν σχέση με την εστίαση και τη φιλοξενία. Ήρθαν στη ζυθοποιία πάνω από 200 άτομα και πήραν μέρος σε μια επαγγελματική γευσιγνωσία δοκιμάζοντας διαφορετικές συνταγές pilsner που είχαμε ετοιμάσει στον πιλοτικό μας ζυθοβραστήριο. Οι παρατηρήσεις τους, «γέννησαν» την ΝΗΣΟΣ που βγαίνει στην αγορά.

Επίσης πολύ συνειδητά, αποφασίσαμε να μην εμπλακούμε με την λιανική πώληση, διότι ο στόχος μας είναι να προσθέσουμε αξία στους εμπόρους και τους επαγγελματίες, όχι να αφαιρέσουμε. Συνεργαζόμαστε λοιπόν με όλους ελπίζοντας ότι με τη βοήθεια τους η ΝΗΣΟΣ θα γίνει ένας ακόμη πρεσβευτής των Κυκλάδων δημιουργώντας μία ολόκληρη αλυσίδα αξίας.

- Για να είναι βιώσιμο ένα τέτοιο εγχείρημα μπορεί να στηριχθεί μόνον στα νησιά;

Εμείς θέλουμε να είμαστε η μπύρα των Κυκλάδων αλλά ο κύκλος θα μεγαλώσει ακόμη περισσότερο. Παράλληλα με όλα αυτά, υπάρχει διεθνώς μία μεγάλη κοινότητα ανθρώπων που ασχολούνται με την μπίρα και που θα ήθελαν να συνδυάσουν τις διακοπές τους με αυτό το προϊόν. Με δύο λόγια, φιλοδοξούμε η «Νήσος» να γίνει και ένας τουριστικός πόλος έλξης γι αυτούς τους λάτρεις της μπύρας. Για να γίνουν όμως όλα αυτά πρέπει το προϊόν να καθιερωθεί ως ένα ποιοτικό προϊόν. Προς αυτή την κατεύθυνση έχουμε κάνει τα πάντα και πιστεύω ότι έχουμε φτιάξει μια εξαιρετική pilsner!

- Πως αξιοποιείτε τα κοινωνικά δίκτυα;

Μέσα από την σελίδα της ΝΗΣΟΣ στο facebook (www.facebook.com/nissosbeer) η οποία έχει ξεπεράσει τα 28.000 likes έχουμε ζωντανή και καθημερινή επαφή με όλους τους φίλους μας. Αν δεν είναι η μεγαλύτερη, είναι σίγουρα από τις μεγαλύτερες διαδικτυακές κοινότητες των Κυκλάδων. Και η ΝΗΣΟΣ δεν έχει ακόμη κυκλοφορήσει….

- Τι λέει το αισθητήριό σας για την κατάληξη του όλου εγχειρήματος;

Υπάρχει μία έντονη αισιοδοξία σε όλους μας. Έχουμε πάθος και φιλοδοξία να γίνουμε πρότυπο, τόσο ως προϊόν τοπικής παραγωγής, όσο και ως παράδειγμα περιφερειακής παραγωγικής επένδυσης που θα προσθέσει αξία στην οικονομία των Κυκλάδων προς όφελος τόσο των μόνιμων κάτοικων όσο και των πολυάριθμων επισκεπτών τους. Και νοιώθουμε ότι θα το πετύχουμε!