ΤΑΣΟΣ ΘΕΟΔΩΡΟΠΟΥΛΟΣ

Πανικός στις αίθουσες από τις ανύπαρκτες εισπράξεις

Πανικός στις αίθουσες από τις ανύπαρκτες εισπράξεις

Είναι το τέλος του σινεμά όπως το ξέρουμε για την Ελλάδα; Ο Τάσος Θεοδωρόπουλος βλέπει τις εισπράξεις της τελευταίας εβδομάδας και αναρωτιέται αν πάει κανείς πλέον στις αίθουσες.

Πριν λίγο καιρό, έχοντας γράψει ένα άρθρο για τα απίστευτα χαμηλά εισιτήρια μιας ταινίας που λογικά έπρεπε να "σπάσει" τα ταμεία, εκφράστηκε (ανεπίσημα) δυσαρέσκεια από τους άμεσα εμπλεκόμενους. Το πρόβλημα τελικά στις κινηματογραφικές αίθουσες και τη διανομή στην Ελλάδα, είναι ακριβώς αυτό που συμβαίνει και σε όλους τους άλλους τομείς της ζωής μας: Κανείς δεν είναι έτοιμος ή αρκετά θαραλέος για να έρθει αντιμέτωπος με την αλήθεια και τις ευθύνες του, και ψάχνει να βρει φταίχτη, όχι στις δικες του επιλογές, αλλά στην αναδημοσίευση και την ανάλυση δεδομένων που δεν μπορούν να αμφισβητηθούν.

Η οικονομική κρίση, ήταν απλώς η τελική αφορμή για να αναδειχθούν χίλια μύρια προβλήματα που αφορούν στο χώρο της ελληνικής διανομής ταινιών. Η οποία διανομή για άλλη μια φορά ανεδρασε σπασμωδικά: Από τις 8 και 9 ταινίες που κυκλοφορεί κάθε εβδομάδα με περίσσια μπάζου, πήγε στη 1. Λανθασμένες ως και ανύπαρκτες marketing στρατηγικές, διαπλεκόμενες σχέσεις, υπερεκτιμήσεις της αξίας εντύπων και κριτικών (την ώρα που όλο το παιχνίδι παίζεται πια στο διαδίκτυο) και πάνω από όλα η λογική του μπακάλη με το καλλιτεχνικό άλλοθι, δεν χωράνε πλέον σε μια ετοιμοθάνατη αγορά.

Μόλις 69.590 Έλληνες, αποφάσισαν να πάνε το προηγούμενο τετραήμερο σε μια αίθουσα για να δούνε σινεμά. Δεν υπάρχει αυτό το νούμερο. Ή μάλλον όχι, υπάρχει. Και ακριβώς επειδή υπάρχει το ερώτημα είναι, αν υπάρχουμε όλοι εμείς που γράφουμε, παράγουμε ή κάνουμε διανομή στο σινεμά. Τελικά σε ποιον αφορά αυτό που γράφουμε; Σε 69.590; Σε κάθε περίπτωση, όσο δύσκολες είναι οι ερωτήσεις, άλλο τόσο δύσκολες είναι οι απαντήσεις. Όμως αυτό δε σημαίνει ότι δεν υπάρχουν ερωτήσεις που πρέπει να απαντηθούν με πράξεις και έργα τα οποία να ακολουθούν τις επιταγές των καιρών και της ελληνικής οικονομικής κρίσης.

Πιο αναλυτικά, για το τετραήμερο 24 - 27 / 5, οι πέντε πρώτες ταινίες στις ελληνικές αίθουσες ήταν

1. DARK SHADOWS: 26.325 εισιτήρια (107.252 σύνολο)

2. OI ANTΡΕΣ ΜΕ ΤΑ ΜΑΥΡΑ 3: 23.572 εισιτήρια

3. ΟΙ ΕΚΔΙΚΗΤΕΣ: 5.244 εισιτήρια (232.029 σύνολο)

4. ΑΘΙΚΤΟΙ: 2.383 εισιτήρια (110.933 σύνολο)

5. Η ΤΙΜΩΡΟΣ: 2.217 εισιτήρια (22.905 σύνολο)

Στο ίδιο διάστημα, στις αμερικάνικες αίθουσες, οι "Άντρες με τα Μαύρα 3" κατάφεραν να κερδίσουν το μεγάλο στοίχημα και να "ρίξουν" από την πρώτη θέση τους "Εκδικητές" οι οποίοι όμως έχουν συγκεντρώσει τέτοιο αριθμό εισιτηρίων που τους καθιστά τη μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία όλου του 2012 ως τώρα.

Πιο αναλυτικά, για το αμερικάνικο τριήμερο 25 - 26 / 7, οι πέντε πρώτες ταινίες ήταν:

1. ΟΙ ΑΝΤΡΕΣ ΜΕ ΤΑ ΜΑΥΡΑ 3: 54,6 εκ. δολάρια (69,3 σύνολο)

2. ΟΙ ΕΚΔΙΚΗΤΕΣ: 36,7 εκ.δολάρια (524 σύνολο)

3. ΒΑTTLESHIP: 11,1 εκ.δολάρια (47,4 σύνολο)

4. O ΔΙΚΤΑΤΟΡΑΣ:9,28 εκ.δολάρια (43,3 σύνολο)

5.CHERNOBYL DIARIES: 7,96 εκ.δολάρια (9,36 σύνολο)