ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

MotoGP Grand Prix Γαλλία: Η ιστορία του αγώνα (Photos)

MotoGP Grand Prix Γαλλία: Η ιστορία του αγώνα (Photos)

Ο αγώνας στη Γαλλία και την πίστα του Le Mans είναι ένα ορόσημο για το το ημερολόγιο των MotoGP ας δούμε λίγη από την ιστορία και τα στατιστικά του.

Η «μάχη» του MotoGP μεταφέρεται στο Γαλλικό τερέν και τη θρυλική πίστα του Le Mans για την πέμπτη διοργάνωση της σεζόν του 2015.

Το Le Mans φιλοξένησε αγώνα το 1969 και από τότε έχουν διεξαχθεί 27 Grand Prix. Ο Valentino Rossi (Movistar Yamaha) έρχεται στη Γαλλία με προβάδισμα 15 βαθμών, ωστόσο έχει να κερδίσει στο Le Mans από το 2008. Πάντως, ο Doctor θα πρέπει να νιώθει άνετα σε μια πίστα που έχει τρεις νίκες (2002,2005,2008) και ήταν δεύτερος πέρυσι.


Μόλις 20 βαθμούς πίσω από τον συναθλητή του στην Movistar Yamaha ο Jorge Lorenzo είναι ένας από τους πιο επιτυχημένους αναβάτες στη Γαλλική πίστα με 4 νίκες (μια στα 250 κ.εκ. το 2007 και τρεις στη μεγάλη κατηγορία: 2009-10-12) και θέλει να προσθέσει ακόμα μια νίκη στις 34 της καριέρας του στη μεγάλη κατηγορία.

Στο στρατόπεδο της Repsol Honda, ο Marc Marquez τερματίζει συνεχώς στο podium στο Le Mans. Ο Ισπανός της Repsol Honda (τέταρτος στη βαθμολογία, του πρωταθλήματος 26 βαθμούς πίσω από τον Rossi) δηλώνει έτοιμος για τη νίκη και είναι σε φάση αποθεραπείας για το τραυματισμένο του δάχτυλο.

Στο Le Mans επιστρέφει και ο Dani Pedrosa (Repsol Honda) που έχασε τους τρεις προηγούμενους αγώνες εξαιτίας της επέμβασης που έκανε για arm-pump στο δεξί του χέρι. Ο Pedrosa έχει κι αυτός 4 νίκες, μια στα 125 κ.εκ., δυο στα 250 κ.εκ. και μια στη MotoGP (2013).

Η ιστορία

  • Από την έναρξη του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ταχύτητας Μοτοσυκλετών το 1949, το Grand Prix της Γαλλίας διοργανώθηκε έλαβε χώρα 52 φορές. Η πρώτη ήταν στην πίστα των 8.895 μέτρων του Albi το 1953.
  • Από τότε, ο αγώνας του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος διεξήχθη σε οκτώ διαφορετικές πίστες , συμπεριλαμβανομένων Rouen, Reins, Clermont-Ferrand, Le Mans, Paul Ricard, Nogaro και Magny-Cours.
  • Το 1991 ήταν μοναδικό για τους Γάλλους αφού φιλοξένησαν δύο διοργανώσεις Παγκοσμίου Πρωταθλήματος στην ίδια χρονιά. Ένα GP στο Paul Ricard στη Γαλλία και ένα δεύτερο γύρο, στο Le Mans, όταν ο αγώνας της Βραζιλίας δεν έγινε. Εκεί o Wayne Rainey κέρδισε τοn δεύτερο από τους τρεις παγκόσμιους τίτλους του με τη Yamaha.
  • Τα Grand Prix στη Γαλλία έχουν συχνά αποδειχθεί ευνοϊκά για τους Ισπανούς αναβάτες. Την παράδοση ξεκίνησε ο Carlos Cardus (θείος του σημερινού αναβάτη της Moto2 Ricky Cardus) ο οποίος πέτυχε την πρώτη του νίκη στο Le Mans το 1989 στα 250 κ.εκ.
  • Ο Alex Criville κέρδισε το 1998 γαλλικό GP στο Paul Ricard για να γίνει ο πρώτος Ισπανός αναβάτης που ηγήθηκε της βαθμολογίας του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος των 500 κ.εκ. Κέρδισε τελικά τον τίτλο, την επόμενη χρονιά.
  • Στο Γαλλικό GP το 2001 ο Max Biaggi πήρε την πρώτη του νίκη στην κατηγορία των 500 κ.εκ. ως αναβάτης της Yamaha.
  • Το 2003, στο Le Mans είδαμε για πρώτη φορά «τριπλή» κυριαρχία από Ισπανούς αναβάτες στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα. Ο Dani Pedrosa κέρδισε την κατηγορία των 125 κ.εκ., ο Toni Elias στα 250 και ο Sete Gibernau στο MotoGP.
  • Στην ιστορία των MotoGP , από το 2002, οι πιο επιτυχημένοι αναβάτες στο Le Mans είναι ο Rossi (2002, 2005 και 2008) και ο Lorenzo (2009, 2010 και 2012), με τρεις νίκες ο κάθε ένας. Ακολουθούν οι: Sete Gibernau με δύο νίκες το 2003 και το 2004. Πίσω του είναι οι : Marco Melandri, Chris Vermeulen, Dani Pedrosa, Casey Stoner και ο Marc Marquez, που έχουν από μία νίκη ο κάθε ένας.

Ποιος θα είναι ο επόμενος νικητής του Γαλλικού Grand Prix; Μπορεί η Ducati να κερδίσει τελικά στο Le Mans;

Σχετικές ειδήσεις