ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Toyota: Νέος κινητήρας 1.200 κ.εκ. Turbo

Toyota: Νέος κινητήρας 1.200 κ.εκ. Turbo

Βελτιωμένες επιδόσεις, μειωμένο βάρος, μικρότερη κατανάλωση υπόσχεται ο νέος 1200σάρης Turbo κινητήρας της Toyota, που παρουσιάζεται αυτές τις μέρες στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης (5-15 Μαρτίου 2015).

Ένας νέος υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας άμεσου ψεκασμού μόλις 1200 κ.εκ. κάνει το παγκόσμιο ντεμπούτο του στο Νέο Auris στην Διεθνή Εκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης. Ανήκει σε μία γκάμα 14 νέων κινητήρων που λανσάρει η Toyota σε όλο τον κόσμο από τον Απρίλιο του 2014 μέχρι το τέλος του 2015.

Πέρσι τον Απρίλιο, η Toyota ανακοίνωσε τα σχέδιά της να λανσάρει μία σειρά νέων, πολύ αποδοτικών κινητήρων εφαρμόζοντας αρκετές τεχνολογίες καύσης και μείωσης απωλειών που μέχρι πρότινος ήταν αποκλειστικότητα των υβριδικών κινητήρων. Ο νέος 4-κύλινδρος 1.2T είναι ο δεύτερος αυτής της οικογένειας που λανσάρεται στην Ευρώπη από την Toyota, μετά τον 3-κύλινδρο χιλιάρη που κυκλοφόρησε πέρσι με τα AYGO και Yaris. Όπως ο 1.0, ο 1.2T χρησιμοποιεί προηγμένες τεχνολογίες που επιτρέπουν στον κινητήρα να αλλάζει από τον κύκλο Otto στον κύκλο Atkinson σε χαμηλά φορτία, με κάθετους αυλούς εισαγωγής υψηλού στροβιλισμού, μία πολλαπλή εξαγωγής ενσωματωμένη στην κυλινδροκεφαλή και προηγμένη διαχείριση θερμότητας.

Για το σκοπό αυτό, ο 1.2T προσθέτει ένα σύστημα άμεσου ψεκασμού καθώς και υγρόψυκτο υπερσυμπιεστή και εναλλάκτη θερμότητας. Επιπλέον, το σύστημα VVT-i (Variable Valve Timing – intelligent) γνωστό από τον 1.0, αναβαθμίζεται σε VVT-iW (Variable Valve Timing - intelligent Wide), παρέχοντας ακόμα μεγαλύτερη ευελιξία στο χρονισμό βαλβίδων.

Ο συνδυασμός αυτών των τεχνολογιών έχει σαν αποτέλεσμα εξαιρετικές επιδόσεις και απόδοση. Από κυβισμό 1197 κ.εκ., ο κινητήρας αποδίδει 116 ίππους. Το Νέο Auris, το πρώτο μοντέλο στο οποίο λανσάρεται αυτός ο κινητήρας, θα επιταχύνει από 0 στα 100 χλμ σε 10,1 δευτερόλεπτα.

Η επιτάχυνση από 80 στα 120km/h με 5η σχέση ολοκληρώνεται σε 13,7 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 200 χλμ. Και όλα αυτά χωρίς απόκλιση από το βασικό στόχο μείωσης της κατανάλωσης και των εκπομπών CO2 – κατανάλωση 4,7l/100km* στο μικτό κύκλο με εκπομπές CO2 μόλις 109g/km. Το μυστικό για την επίτευξη άριστης κατανάλωσης χωρίς συμβιβασμούς στις επιδόσεις είναι η υψηλότερη συμπίεση.

Γρήγορο και ομαλό Stop & Start


Ένα νέο σύστημα ελέγχου εκκίνησης υπόσχεται γρήγορη και ομαλή επανεκκίνηση του κινητήρα. όταν το σύστημα σβήσει τον κινητήρα ελέγχει τη θέση στάθμευσης του εμβόλου στη μέση του κύκλου συμπίεσης. Κατόπιν, με την επανεκκίνηση, εφαρμόζει διαστρωμματωμένο ψεκασμό στον πρώτο κύλινδρο που θα φτάσει σε συμπίεση για την εξουδετέρωση των κραδασμών. Και καθυστερώντας την ανάφλεξη, η αύξηση της ροπής παραμένει ελεγχόμενη, εμποδίζοντας το υπερβολικό ανέβασμα στροφών του κινητήρα και διασφαλίζοντας με αυτό τον τρόπο αξιόπιστη εκκίνηση.

Σχετικές ειδήσεις