Οι εξατμίσεις της Lotus Renault

Οι εξατμίσεις της Lotus Renault
Φαίνεται πως η αγωνιστική ομάδα της Lotus Renault βρήκε και αξιοποίησε μία τόσο καλή ιδέα, που η Mercedes GP και η McLaren...

Φαίνεται πως η αγωνιστική ομάδα της Lotus Renault βρήκε και αξιοποίησε μία τόσο καλή ιδέα, που η Mercedes GP και η McLaren προσπαθούν να αντιγράψουν.

Κανείς δεν περίμενε στις δοκιμές για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 στη Βαλένθια πως η επιλογή της Lotus Renault, για την τοποθέτηση των εξατμίσεων εμπρός, θα έκανε τόση αίσθηση.

Το είχε δηλώσει ο Martin Whitmarsh (διευθυντής της McLaren): «Η F1 απαιτεί εξέλιξη και συνεχόμενη δουλειά, μπορεί μία ομάδα μικρή ή μεγάλη να βρει την ιδανική ιδέα, που κανείς άλλος δεν έχει σκεφτεί». Φαίνεται πως αυτό έγινε με τη Γαλλική ομάδα. Η ιδέα και εφαρμογή των μηχανικών να βγάλουν τα τελικά των εξατμίσεων πλάγια και μπροστά από τον κινητήρα δημιουργώντας ένα «exhaust blown floor» προβλημάτισε τις άλλες ομάδες, οι οποίες τρέχουν για να το αντιγράψουν. Με αυτή την τοποθέτηση των εξατμίσεων οι Γάλλοι πέτυχαν να βάλουν τα καυσαέρια στο παιχνίδι της αεροδυναμικής του μονοθέσιου.

Οι μηχανικοί της Lotus Renault τοποθέτησαν τα δύο τελικά των εξατμίσεων εμπρός και πλάγια από τα ρεζερβουάρ καυσίμων και κάτω από τις πλαϊνές εισαγωγές αέρα. Στην έξοδό τους έχουν μία απότομη «κούρμπα» η οποία κατευθύνει τα καυσαέρια στα πλάγια και κάτω από το αυτοκίνητο. Η συνεχής ροή καυσαερίων εξασφαλίζει τη δουλειά του διαχύτη (αεροδυναμικό βοήθημα) ο οποίος ρουφά / αποβάλει τα καυσαέρια και δημιουργεί αρνητική άνωση, κρατώντας το αυτοκίνητο «καρφωμένο» στην πίστα. Η λύση αυτή φέρνει δύο προβλήματα. Το πρόβλημα… χώρου και το προφανές πρόβλημα θερμοκρασίας αφού οι εξατμίσεις φτάνουν τους 650°C στον αγώνα. Πρέπει λοιπόν να προστατεύσουν τα ρεζερβουάρ αλλά και την μπαταρία του συστήματος KERS.