Δέκα μοντέλα «πατάτες»

Δέκα μοντέλα «πατάτες»
ΔΕΙΤΕ ΤΙΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
Φωτογραφίες:

Οι "πατάτες" συμβαίνουν και στις καλύτερες οικογένειες, κι εκεί που υπάρχει ενθουσιασμός και πλάνο εξαργύρωσης της επιτυχίας, ακολουθεί η απογοήτευση και η προσπάθεια διαχείρισης της κρίσης. Η αυτοκινητοβιομηχανία συνολικά είναι γεμάτη από "πατάτες", που πέρα από οικονομικής φύσης ζημιές σήμαιναν και απώλεια πρεστίζ. Σας παρουσιάζουμε τις 10 μεγαλύτερες αποτυχίες των τελευταίων δεκαετιών.

10. Alfa Romeo Arna

Η συνεργασία μεταξύ της Alfa Romeo και της Nissan θα είχε μάλλον πολύ καλό αποτέλεσμα αν συνδυαζόταν το ιταλικό design με την ιαπωνική αξιοπιστία. Από τη στιγμή που έγινε ακριβώς το αντίθετο η αποτυχία ήταν εγγυημένη: το Arna πάτωσε!

9. Ford Edsel

Το στάνταρ της όποιας λίστα αποτυχημένων αυτοκινήτων. Ξεκίνησε ως η μεγάλη ελπίδα της Ford προς τα τέλη της δεκαετίας του '50. Κατέληξε η μεγάλη ντροπή της μάρκας. Σαν βασικός λόγος της αποτυχίας του αναφέρεται η μάσκα του, που έμοιαζε με αιδοίο. Ομολογουμένως αρκετά, κάτι βέβαια που δεν αποδείχθηκε πλεονέκτημα στην τότε υπερ-συντηρητική Αμερική.

8. AMC Gremlin

Δεν θα μπορούσε να υπάρχει πιο επιτυχημένο όνομα γι αυτήν την αηδία με τέσσερις τροχούς. Ότι και να πούμε λίγο θα είναι. Και τι να πούμε δηλαδή...

7. Citroen SM

SM κυριολεκτικά, μιας και μόνο σαδομαζοχιστές θα αγόραζαν ένα αυτοκίνητο που πιο πολύ ήταν ακίνητο. Ο λόγος ο σούπερ αναξιόπιστος κινητήρας της Maserati, που το '70 ανήκε στη Σιτροέν. Η σκέψη να συνδυάσουν έναν δυνατό ιταλικό κινητήρα με το στυλ και την πνευματική ανάρτηση των Citroen ήταν καλή, η πράξη αποδείχθηκε άστα να πάνε...

6. NSU Ro80

Μπορεί να ήταν σταθμός στην εξέλιξη του αυτοκινήτου, ήταν όμως και σταθμός από πλευράς αναξιοπιστίας. Παράλληλα ο Wankel του, που παραμένει πρωτοποριακός, ήθελε τόση βενζίνη που θα προβλημάτιζε και το βασιλιά της Σαουδικής Αραβίας, καθώς και αντίστοιχες ποσότητες λαδιού. Το Ro80 ήταν ο βασικός λόγος για το οριστικό ναυάγιο της NSU.

5. SsangYong Rodius

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις. Οπότε εμείς απλά σημειώνουμε πως τέτοια κακογουστιά απλά δεν υπάρχει. Και καλά αυτοί που το σχεδίασαν. Αυτοί που το ενέκριναν δεν το είδαν;

4. Aston Martin Lagonda

Οι Aston Martin δεν ήταν πάντα όμορφες. Απόδειξη η Lagonda του 1976, που κυριολεκτικά δεν βλεπόταν, απ' όπου και να την κοίταζες. Με τέτοια αυτοκίνητα δεν απορείς καθόλου που η Aston όδευε προς την καταστροφή...

3. Jaguar X-Type

Η X-Type ήταν πολύ απλά ένα κακό και αδιάφορο αυτοκίνητο, που τύχαινε να έχει τα σήματα της Jaguar, αλλά τίποτα από την αίγλη της. Αυτά παθαίνεις αν προσπαθείς να φτιάξεις ένα μοντέλο και μάλιστα premium και το αντιμετωπίζεις ως puzzle, παίρνοντας κομμάτια από εδώ και από εκεί.

2. DeLorean DMC12

Αν δεν υπήρχε η παρουσία του στην ταινία "Επιστροφή στο μέλλον" δεν θα το θυμόταν κανείς. Το εγχείρημα DeLorean ξεκίνησε με πολύ καλές προοπτικές -το design με τις πόρτες που ανοίγουν προς τα πάνω είναι του Giugiaro- αλλά η κατάληξη ήταν καταστροφική. Η εμφάνιση super car συνδυαζόταν με κινητήρες 120 (ΗΠΑ) ή 150 ίππων (Ευρώπη), οπότε αυτό ήταν και το τελευταίο καρφί στο φέρετρο.

1. Fiat Multipla

Το πανέξυπνο και σούπερ πρακτικό εσωτερικό του, πολύ το ζήλεψαν αλλά ελάχιστους οδήγησε στο να αγοράσουν το Multipla. Ποιός άλλωστε θέλει να έχει ένα άσχημο αυτοκίνητο στην κατοχή του. Που επιπλέον από το πλάι είναι σα βιτρίνα; Στην πορεία η μάσκα του έγινε πιο συμβατική, αλλά τι να το κάνεις; Ήταν ήδη πολύ αργά.

Γιάννης Σκουφής

Πηγή: carzine.gr