Τέλος για το κλασικό Land Rover

Τέλος για το κλασικό Land Rover

To Defender, η εξέλιξη του κλασικού Land Rover, που παρουσιάστηκε το1948 και έκτοτε η λογική και η εμφάνισή του έχουν διαφοροποιηθεί ελάχιστα, δεν θα συμπληρώσει τα 70α γενέθλιά του, μιας και η παραδοσιακή βρετανική εταιρεία αποφάσισε να ολοκληρώσει την παραγωγήτου το 2015. Ο διάδοχός του θα έχει άλλο στυλ, σαφώς πιο lifestyle κατά τα πρότυπα του Mini Countryman και αντίστοιχη τιμή.

 

Η εκκίνηση της παραγωγής δόθηκε το 1948, όταν η Rover προσπαθούσε να ανακάμψει από τις καταστροφές του Β Παγκοσμίου Πολέμου κι έψαχνε ένα μοντέλο που θα μπορούσε και να εξαχθεί. Θετική ένδειξη για το τελευταίο ήταν η ζήτηση που υπήρχε για πολιτικές εκδόσεις του Jeep Willys, που ήταν κι αυτό που δάνεισε το πλάισιό του για να «χτιστούν» πάνω του τα πρωτότυπα Land Rover (1947).

Το μοντέλο παραγωγής που ακολούθησε ήταν φυσικά σπαρτιάτικο, είχε χαρακτηριστικά φτερά που ξεχώριζαν από το υπόλοιπο αμάξωμα, είχε καινούργιο γαλβανισμένο πλαίσιο τύπου σκάλας και αλουμινένιο αμάξωμα που ναι μεν ήταν πιο ακριβό αλλά ήταν πιο ελαφρύ και δεν υπήρχαν και κρατικοί περιορισμοί στην προμήθειά του, καθώς και κινητήρα 1.600 κυβικών και 50 ίππων.

Με ένα βάρος 1,2 τόνων και με τις τριβές του συστήματος μετάδοσης της μόνιμης τετρακίνησης να είναι μεγάλες είναι απόλυτα λογικό η τελική του να μην ξεπερνά τα 75 χλμ/ ώρα, για όποιον βέβαια μπορούσε να αντέξει τοεπίπεδο θορύβου του.

Νέα τετρακίνηση, με κεντρικό διαφορικό αλλά και επιλογή μεταξύ πίσω κίνησης και τετρακίνησης το LandRover απέκτησε το 1950, ενώ το 1955 προστέθηκε στη γκάμα και η μακριά πεντάθυρη έκδοση, που γνωρίσε μεγάλες δόξες στην Αφρική, όπως βλέπουμε σε διάφορα ντοκιμαντέρ.

Σε όλα αυτά τα χρόνια οι βασικές οπτικές διαφορές είχαν κυρίως σχέση με τη θέση των προβολέων, οι οποίοι μετακινήθηκαν από το κέντρο της μάσκας στα φτερά για λόγους προδιαγραφών, ενώ με την περουσίαση της 3ηςγενιάς, το 1972, το ταμπλό ήταν μια ιδέα πιο επιβατικό.

Η πιο σημαντική αλλαγή έγινε πάντως το 1983, όπου το πλέον κλασικό Land Rover σχεδιάστηκε από την αρχή, χωρίς να αλλάξει όμως η εικόνα του, απέκτησε νέα στήριξη των άκαμπτων αξόνων με ελατήρια και αμορτισέρ και όχι με φύλλα σούστας –από το Range Rover.

Το όνομα Defender πάντως το απέκτησε το 1990 και ο λόγος ήταν ότι πλέον στη γκάμα της Land Rover υπήρχε και δεύτερο μοντέλο, το Discovery και κάπως έπρεπε και το κλασικό να ξεχωρίζει.

Γιάννης Σκουφής

Πηγή: Carzine.gr