Νέο Hyundai i10

Νέο Hyundai i10
ΔΕΙΤΕ ΤΙΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
Φωτογραφίες:

H πρώτη εντύπωση είναι πολλές φορές καταλυτική: το νέο Hyundai i10 δείχνει πιο μεγάλο από τα 3,66 μέτρα που πραγματικά είναι και αυτό οφείλεται σε σημαντικό βαθμό στο επιτυχημένο design του. Το οποίο είναι εμφανώς πιο σύγχρονο σε σχέση με τον προκάτοχό του (τα πλευρικά προστατευτικά μεταξύ μας έχουν έναν αέρα από Clio) και πιο κομψό. Κυρίως γιατί μειώθηκε το ύψος του κατά 4 εκατοστά και οι αναλογίες του –σε συνδυασμό και με την αύξηση του πλάτους (+6 εκατοστά), πέρα από αυτήν του μήκους (+8 εκατοστά)- είναι πλέον πιο αρμονικές.

H αίσθηση του μεγαλύτερου αυτοκινήτου διατηρείται και στο εσωτερικό, τόσο από πλευράς χώρων –άλλο ένα πλεονέκτημα που επέφερε η αύξηση των διαστάσεων- όσο και σχεδιασμού και ποιότητας. Ναι, στο πίσω κάθισμα του νέου i10, αν δεν είσαι θηρίο, θα μετακινηθείς με άνεση καθώς δεν θα σου λείψουν τα κρίσιμα εκατοστά ούτε για τα πόδια ούτε για το κεφάλι σου, ενώ πλέον υπάρχει κι ένα πορτμπαγκάζ που με τουλάχιστον 252 λίτρα έχει ξεπεράσει το επίπεδο αυτού για τα ψώνια του Σαββατοκύριακου. Το μόνο είναι ότι πρέπει να είσαι σχετικά ευέλικτος για να μπεις και να βγεις, όχι στα επίπεδα αθλήτριας του ανσάμπλ, καθώς οι πίσω πόρτες έχουν μικρό άνοιγμα που όσο να ΄ναι δυσκολεύει.

Άπαξ και μπεις πάντως θα εκτιμήσεις και την καλά ρυθμισμένη ανάρτηση –το i10, όπως και το i30 έχει εξελιχθεί στο κέντρο R&D της εταιρείας στη Γερμανία, ενώ κατασκευάζεται στην Τουρκία- που κατορθώνει να φιλτράρει τις περισσότερες από τις ανωμαλίες των δρόμων. Πριν αυτές φτάσουν στους (πίσω) επιβάτες, γεγονός που δεν είναι πάντα αυτονόητο στη μικρή κατηγορία και σίγουρα δεν περιλαμβανόταν στη λίστα πλεονεκτημάτων της προηγούμενης γενιάς. Παράλληλα το νέο μικρό Hyundai παραμένει πρακτικό και ευέλικτο, μιας και όπως είπαμε το μήκος του δεν φτάνει τα 3,70 μέτρα.

Κλασικό μίνι λοιπόν σε ότι αφορά το μήκος και βέβαια κλασικές για μίνι και ειδικά σύγχρονο είναι και οι επιλογές των κινητήρων, που απόλυτα λογικά είναι μόνο βενζίνης. Έτσι στη βάση υπάρχει ένας καινούργιος τρικύλινδρος χιλιάρης, ο οποίος αποδίδει 67 ίππους και 95 Nm και όπως μπορείτε να φανταστείτε αφενός δεν βάζει φωτιά στο δρόμο (0-100 σε 14,9 δεύτερα, τελική 155), χρειάζεται δουλειά με το κιβώτιο, ενώ με μια επίσημη μέση κατανάλωση 4,7 λίτρων δείχνει να είναι και οικονομικός.

Συγκριτικά ακόμα πιο οικονομικός, καθώς η αντίστοιχη δική του τιμή είναι 4,9 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα, είναι ο μεγαλύτερος τετρακύλινδρος των 1.200 κυβικών, ο οποίος έχει δώσει τα διαπιστευτήριά του και στο i20. Οι 87 ίπποι του και κυρίως τα 120 Nm της ροπής του του επιτρέπουν να κινεί με μεγαλύτερη άνεση το μικρό αμάξωμα και βέβαια να πριμοδοτεί τις επιδόσεις (τελική 175). Από την άλλη εδώ λείπει ακόμα περισσότερο μια 6η στο κιβώτιο. Το τελευταίο μπορεί και να το παραβλέψει κανείς, ειδικά αν θα κινηθεί σχεδόν καθολικά με το i10 μέσα στην πόλη, ενώ η γκάμα περιλαμβάνει και αυτόματες εκδοχές, με συμβατικό (με μετατροπέα ροπής) κιβώτιο 4 σχέσεων, τόσο για τον 1.2 όσο και για τον 1.0.

Ενδιαφέρουσα λοιπόν η καινούργια πρόταση της Hyundai στη μικρότερη κατηγορία, όπου η προηγούμενη γενιά του i10 έχει να επιδείξει μια καθόλα επιτυχημένη πορεία. Την οποία η καινούργια έχει όλα τα φόντα και προσόντα να τη συνεχίσει, μιας και είναι προσαρμοσμένη απόλυτα στα σύγχρονα ζητούμενα.

W. Haverkamp

Πηγή: carzine.gr