ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Κλασσικό Αυτοκίνητο: Το Opel Kadett B γιόρτασε τα 50 χρόνια του (photos)

Κλασσικό Αυτοκίνητο: Το Opel Kadett B γιόρτασε τα 50 χρόνια του (photos)

Η Opel χρησιμοποίησε το διαφημιστικό σλόγκαν: Opel Kadett. Das Auto για το bestseller της που ξεπέρασε τα 2,6 εκατομμύρια αυτοκίνητα.

Το B διαδέχεται το A, και το 1965 η νέα σειρά Kadett B αντικατέστησε την επιτυχημένη οικογένεια Kadett A. Ο διάδοχος του πρώτου μεταπολεμικού Kadett με μήκος +18 cm ξεπερνούσε τα τέσσερα μέτρα. Υπήρχαν τρεις εκδόσεις αμαξώματος στο λανσάρισμα του μοντέλου: δίθυρο ή τετράθυρο sedan, CarAvan station wagon και ένα σικ coupé. Το μοντέρνο σχήμα του coupé ήταν εμπνευσμένο από μοντέλα fastback όπως το Chevrolet Chevelle στις ΗΠΑ: ένα επίπεδο, κεκλιμένο πίσω τμήμα χάριζε στο coupé σπορ, δυναμική φόρμα. Οι τρεις θυρίδες εξαερισμού στην κολόνα B γράφτηκαν στα χρονικά της ιστορίας του αυτοκινήτου: σήμερα, αυτά τα μοντέλα, γνωστά σαν «gills coupés», είναι περιζήτητα και μεγάλης αξίας κομμάτια.

Με κινητήρα 1000 κ.εκ.

Σε αρμονία με τη συνολική σπορ σχεδίαση, η ισχύς αυξήθηκε επίσης κατά 5 ίππους. Η διάμετρος του τετρακύλινδρου αυξήθηκε κατά τρία χιλιοστά και με κυβισμό 1.078 κ.εκ. απέδιδε 45 ίππους. Επίσης υπήρχε ένας μεγαλύτερης συμπίεσης κινητήρας S 1.1L με 55 ίππους. Αυτός πλαισιώθηκε το 1966 από μία υπερτετράγωνη μονάδα με διπλό καρμπυρατέρ με 60 ίππους. Αξιοσημείωτος ήταν ένα τετρακύλινδρος 1.9 L 90 ίππους – που λανσαρίστηκε το 1967 στην έκδοση rallye του Kadett B – από το Rekord C. Αυτή η μονάδα χρησιμοποιήθηκε και στο Opel Olympia που διέφερε από το Kadett με οπτικά στοιχεία όπως το εμπρός πλαίσιο μάσκας. Επιπλέον του κλασικού τετρατάχυτου κιβωτίου, από το 1968, το Kadett ήταν διαθέσιμο με ένα αυτόματο κιβώτιο τριών σχέσεων, κάτι ακόμα ασυνήθιστο για την κατηγορία. Αρχικά, το αυτόματο κιβώτιο τριών σχέσεων συνδυαζόταν μόνο με τους κινητήρες 1.700 και 1.900 κ.εκ.

Τότε, για πρώτη φορά, ένα Kadett εγκρίθηκε επίσημα σαν πενταθέσιο. Αλλά αυτό ίσχυσε μόνο για τις εκδόσεις sedan, τα coupé παρέμειναν τετραθέσια. Έτσι αυξήθηκε το μήκος κυρίως στο εσωτερικό, όπως και ο χώρος αποσκευών κατά 12% φτάνοντας τα 337 λίτρα σύμφωνα με τα πρότυπα VDA (German Association of the Automotive Industry).

Το Kadett B έγινε άμεση επιτυχία, με την παραγωγή τον πρώτο χρόνο να ξεπερνά τα 105.000 αντίτυπα. Σήμερα το 60% των συμπαγών μοντέλων είναι εκδόσεις station wagon, την εποχή εκείνη το ποσοστό των CarAvan ήταν γύρω στο 17%. Η επιτυχία του ταξίδεψε πέρα από τα Γερμανικά σύνορα, με περίπου το 50% της ετήσιας παραγωγής να εξάγεται. Το Kadett κυκλοφορούσε με άνεση σε 120 χώρες, και χωρίς ποτέ να αποκαλείται παγκόσμιο αυτοκίνητο, στην πραγματικότητα ήταν διεθνές μοντέλο.

Το πρώτο GTi;

Πολύ πριν η VW κάνει την είσοδό της στην κατηγορία GTI, το Rallye Kadett που λανσαρίστηκε το 1966 ήταν ο προάγγελος όλων των συμπαγών σπορ αυτοκινήτων. Το εντυπωσιακό coupé με ματ μαύρο καπό και ρίγες αρχικά ήταν διαθέσιμο με μία έκδοση με διπλό καρμπιρατέρ 60 ίππων του κινητήρα 1.100 κ.εκ., και από το 1967, και με κινητήρα 1.900 κ.εκ.

Αξίζει να αναφέρουμε ότι το ματ μαύρο καπό δεν ήταν στυλιστικό «καπρίτσιο» αφού απέτρεπε την αντανάκλαση από τις ισχυρές ηλιακές ακτίνες, ένα θέμα που επισημάνθηκε για πρώτη φορά στους αγώνες ράλλυ της εποχής. Ο κινητήρας 90 ίππων επιτάχυνε το coupé μέχρι τα 170 χλμ. Με τα σπορ χαρακτηριστικά και τις εξαιρετικές οδηγικές επιδόσεις του, το Rallye Kadett αποτέλεσε άριστη βάση για ερασιτέχνες του σπορ. Έγινε διάσημο σε τοπικό και διεθνές επίπεδο με νίκες σε όλα τα είδη εδάφους. Οι νίκες του διαδέχονταν η μία την άλλη: το αξιόπιστο και προσιτό Rallye Kadett γιόρτασε επιτυχίες στα Rallye Stuttgart-Lyon-Charbonnières, Hessen Rallye, Rallye Trifels και Tour de Luxembourg. Ο βελτιωτής της Opel Günther Irmscher κέρδισε το Tour d’ Europe το 1967. Την ίδια χρονιά, το Kadett γιόρτασε τη μεγαλύτερη νίκη του μέχρι την εποχή εκείνη: η ομάδα Lambart/Vogt αναδείχτηκε νικήτρια κατηγορίας στο Rallye Monte Carlo. Το πόσο δημοφιλές και επιτυχημένο ήταν το Rallye Kadett στον κόσμο του μηχανοκίνητου αθλητισμού την εποχή εκείνη φαίνεται και στις στατιστικές από το 1968: σε συνολικά 238 αγωνιστικές διοργανώσεις, αυτό το μοντέλο σάρωσε 222 νίκες κατηγορίας καθώς και 345 χρυσά και 287 ασημένια μετάλλια.

Για Individualists: Το Kadett ονομάζεται Olympia

Η Opel υπήρξε για μία ακόμα φορά πρωτοπόρος σε εξειδικευμένα μοντέλα με το Olympia A που βασίζεται στο Kadett B. «Το Olympia αποτυπώνει την επιτυχημένη φιλοσοφία του Kadett σε υψηλότερο επίπεδο» έγραφε το δελτίο τύπου της Opel εκείνη την εποχή. «Με τις ίδιες, συμπαγείς εξωτερικές διαστάσεις, το Olympia εντυπωσιάζει με τις εξαιρετικές επιδόσεις του, το άψογο εξοπλισμό και την κορυφαία οδηγική άνεση.» Η Γερμανική κατασκευάστρια εταιρία αποδείχτηκε ότι είχε σωστό ένστικτο: πάνω από 80.000 πελάτες αγόρασαν το Olympia A μεταξύ 1967 και 1970. Το πολυτελές coupé κυκλοφορούσε με ιπποδυνάμεις 60, 75 και 90 ίππων και ο αναβαθμισμένος εξοπλισμός του περιλάμβανε ειδική μοκέτα με πυκνό πέλος και ταμπλό οργάνων με αληθινή ξύλινη επένδυση. Μια διαφορετική μάσκα με χρωμιωμένο πλαίσιο που αγκάλιαζε και τα φτερά, ορθογώνιοι προβολείς και μεγαλύτερα πλαϊνά παράθυρα συνέθεταν την εξωτερική οπτική αναβάθμιση.

Η καριέρα του Kadett B έληξε τον Ιούλιο του 1973 μετά από παραγωγή 2,6 εκατομμυρίων οχημάτων. Η πολυδιάστατη και πολυποίκιλη γκάμα και οι πολυάριθμες στυλιστικές δυνατότητες αποτέλεσαν πρότυπο στην αυτοκινητοβιομηχανία. Και με το Rallye Kadett, η Opel ίδρυσε την κατηγορία συμπαγών σπορ αυτοκινήτων για το ευρύ κοινό.

Σχετικές ειδήσεις