ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Αφιέρωμα στο Κλασικό Αυτοκίνητο από την ΦΙΛΗΣGLASS Vol 8: Fiat 500E του 1968 (photos)

Αφιέρωμα στο Κλασικό Αυτοκίνητο από την ΦΙΛΗΣGLASS Vol 8: Fiat 500E του 1968 (photos)

Η ΦΙΛΗΣGlass, με την πολύχρονη εμπειρία της στο χώρο του κρυστάλλου οχημάτων αλλά και την αγάπη της στο αυτοκίνητο επιλέγει αυτό το μήνα να σας παρουσιάσει το Fiat 500Ε, του 1957.

Είναι το αυτοκίνητο που αντιπροσωπεύει την Ιταλία, τον ιταλικό λαό και την προσπάθειά του να ξεφύγει από μια πολύ ταραγμένη περίοδο στην ιστορία του. Ένα ταπεινό αλλά κομψό όχημα, που εκφράζει πραγματικά την ιταλική κουλτούρα και έγινα συνώνυμο με το στυλ της Dolce Vita.

Το 500σαράκι έκανε την αρχή και τα προϊόντα της Fiat αναπτύχθηκαν για να κατακτήσουν όλο τον κόσμο. Το μικρό Fiat έγινε ένα σύμβολο του καθεστώτος, που αντιπροσώπευε την κομψή, εργατική τάξη της αυτοκίνησης.

Το Fiat Nuova 500, περισσότερο γνωστό ως «500ράκι» στην Ελλάδα, παρουσιάστηκε το 1957 και παρέμεινε στην παραγωγή για 18 ολόκληρα χρόνια, καταφέρνοντας -εκτός από εκατομμύρια αγοραστών- να κερδίσει και μια σπουδαία θέση στην ιστορία της αυτοκίνησης.

Η αρχή είχε γίνει το 1955 με το Fiat 600, ένα αυτοκίνητο που γνώρισε αμέσως τεράστια εμπορική επιτυχία, επωφελούμενο από τη διάχυτη αισιοδοξία που επικρατούσε σε ολόκληρη την Ευρώπη που έδειχνε να αφήνει, πια, οριστικά πίσω της το Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο. Αυτή η απήχηση του «600» στην αγορά οδήγησε τον Vittorio Valletta να αναθέσει στον Dante Giacosa, τον κορυφαίο σχεδιαστή μικρών αυτοκινήτων στην ιστορία της μηχανολογίας, τη δημιουργία ενός ακόμη αυτοκινήτου για το ευρύ κοινό.

Το μοντέλο αυτό ονομάστηκε Nuova (νέο) 500 και προσανατολίζονταν ξεκάθαρα για κίνηση μέσα στην πόλη, με σκοπό να αντικαταστήσει τις μοτοσυκλέτες με το καλάθι για τις οικογένειες της Ιταλίας.

Ο Giacosa, άνθρωπος που βρίσκεται πίσω και από ορισμένες άλλες κορυφαίες δημιουργίες, όπως το Topolino και το 128, προβληματίστηκε αρκετά για τη διάταξη του κινητήρα που θα φορούσε το νέο μικρό της Fiat. Τελικά κατέληξε (με γνώμονα το χαμηλό κόστος και την αξιοπιστία) στο αερόψυκτο μοτέρ των 479 κ.εκ με ισχύ 13 ίππους. Το Nuova 500 είχε 4τάχυτο σασμάν και υδραυλικά φρένα, ανεξάρτητη εμπρός και πίσω ανάρτηση. Οι πόρτες άνοιγαν προς τα πίσω ενώ τα κρύσταλλα στις πόρτες ήταν σταθερά και άνοιγαν μόνο τα φινιστρίνια. Η οροφή ήταν η μισή υφασμάτινη και η άλλη μισή μεταλλική με μικρό πίσω κρύσταλλο.

Παρά τις προσπάθειες του Dante Giacosa, όμως, το κοινό που αντίκρισε το Nuova 500 την 1η Ιουλίου του 1957, το αντιμετώπισε με επιφυλακτικότητα. Κι αυτό γιατί οι υποψήφιοι αγοραστές του αδυνατούσαν να πιστέψουν ότι ένα διθέσιο -αρχικά- αυτοκίνητο (γιατί το πίσω κάθισμα ήταν αρχικά πάγκος) με μήκος μόλις τριών μέτρων (2.97μέτρα), τόσο αδύναμο κινητήρα και «σπαρτιάτικη» αισθητική θα μπορούσε να καλύψει τις ανάγκες τους για μετακίνηση.

Το Νοέμβριο του 1957, παρουσιάστηκαν στο Σαλόνι του Τορίνο δύο νέες εκδόσεις, η N Economica και η N Normale. Ο κινητήρας έχει 15 ίππους, ο εξοπλισμός και το φινίρισμα αναβαθμίστηκαν και τα πλαϊνά παράθυρα άνοιγαν κανονικά.

Με τις δύο αυτές νέες εκδόσεις ξεκινά η επιτυχημένη πορεία του 500, η οποία συνεχίστηκε και την επόμενη δεκαετία με τις εκδόσεις D και F. To ιταλικό μικρό κερδίζει το κοινό του με τις πωλήσεις του να σημειώνουν σταθερά ανοδική πορεία, φτάνοντας στην κορύφωσή τους περί το 1970, με νούμερα περίπου 20πλάσια των πωλήσεων που σημείωσε το 1957 και το 1958!

Η επιτυχία του 500 ήταν τόσο μεγάλη που οι Βρετανοί... φοβήθηκαν και δεν εισήγαγαν το μικρό Fiat γιατί πίστεψαν ότι μπορούσε να γίνει εμπόδιο στις πωλήσεις του (δικού τους) μικρού Austin Mini. Αποτέλεσμα είναι πως ακόμη και σήμερα δεν υπάρχουν Fiat 500 με το τιμόνι στα δεξιά και υπάρχουν μόνο λίγες παραεισαγωγές στην Αγγλία.

Το μοντέλο της παρουσίασής μας είναι αυτό του 1968 είναι η προτελευταία σειρά μοντέλων για το 500. Εξωτερικά η κύρια προσθήκη ήταν το προστατευτικό στον εμπρός και πίσω προφυλακτήρα για τις μικροσυγκρούσεις.

Στο εσωτερικό η εικόνα ήταν πλήρως αναβαθμισμένη. Το ταμπλό ήταν εντελώς νέο, με το μέταλλο να δίνει τη θέση του στο μαύρο πλαστικό και τον πίνακα οργάνων να αντικαθίσταται από νέο με δείκτη βενζίνης διαθέσιμο για πρώτη φορά σε ένα 500. Επιπλέον, τοποθετήθηκε μοκέτα στο δάπεδο και απομίμηση δέρματος στα καθίσματα, αλλάζοντας ριζικά την εικόνα του σαλονιού. Τέλος, οι πόρτες απέκτησαν θήκες για τοποθέτηση μικροαντικειμένων.


Τα 15 λεπτά δημοσιότητας

Στο Internet Movie Data Base υπάρχουν 69 σελίδες με ταινίες όπου το 500σαράκι πρωταγωνιστεί ή κάνει κάποιο πέρασμα εμείς ξεχωρίσαμε τον χαρακτήρα Luigi με τα τεράστια μάτια στο παρμπρίζ.


Ο Luigi στην ταινία Cars (ένα Fiat 500 του 1969) είναι ο ιδιοκτήτης του καταστήματος ελαστικών Luigi's Casa Della Tires στη μυθική πόλη του Radiator Springs. Ο Luigi είναι φυσικά fun της Ferrari. Η καλύτερη στιγμή του είναι όταν στο μαγαζί του εμφανίζεται ο Michael Schumacher.

Λίγα λόγια για την ΦΙΛΗΣGlass

Η ΦΙΛΗΣGlass® είναι απόγονος της πρώτης και σημαντικότερης ελληνικής επιχείρησης στο χώρο των κρυστάλλων οχημάτων η οποία, εφαρμόζοντας σύγχρονες τεχνικές σε συνδυασμό με την εμπειρία της, μπορεί και δημιουργεί ολοκληρωμένες λύσεις γύρω από το κρύσταλλο προσφέροντας ένα διευρυμένο σύνολο υπηρεσιών όπως: επισκευή & αντικατάσταση κρυστάλλων, αντηλιακές μεμβράνες, αποκατάσταση γρατζουνιών, επισκευή & αντικατάσταση γρύλων πόρτας, ανταλλακτικούς καθρέφτες, υαλοκαθαριστήρες, τοποθέτηση ελαστικών σε πόρτες και πορτ-μπαγκάζ, κα. Μέσω των πλήρως εξοπλισμένων κινητών μονάδων, αλλά και ενός ολοκληρωμένου δικτύου πανελλαδικής κάλυψης η ΦΙΛΗΣGlass δεσμεύεται απέναντι στον πελάτη της για την άμεση, ανθρώπινη και προσωπική εξυπηρέτηση, προσφέροντας την ποιότητα στην πραγματική της τιμή. Περισσότερες πληροφορίες: www.filisglass.com

Σχετικές ειδήσεις