ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Mini: Μία μεγάλη ιστορία από ένα μικρό αυτοκίνητο

Mini: Μία μεγάλη ιστορία από ένα μικρό αυτοκίνητο

Την 26η Αυγούστου ο Ελληνικής καταγωγής Alec Issigonis παρουσίασε ένα αυτοκίνητο, που έγινε σύμβολο όχι μόνο της εποχής του αλλά και των επόμενων γενεών.

Ψάχνοντας σε sites φίλων του Mini αλλά και παλαιότερα βιβλία, βρήκαμε μερικά μικρά στοιχεία από την άγνωστη (ως τώρα) ιστορία του θρυλικού οχήματος: Ποια ήταν τα πιο σπάνια μοντέλα; Ποιος κατασκευαστής sport αυτοκινήτων λάτρεψε το Mini;

Το Trivia

  • O Alec Issigonis πήγε στη Morris το 1936. Χαρακτηριστικό ήταν, πως πήγε σε αυτήν την εταιρία γιατί δεν ζητούσαν τέστ μαθηματικών για την πρόσληψη. Στις άλλες εταιρίες (οι οποίες το ζητούσαν) απέτυχε στα μαθηματικά 3 φορές.
  • Το πρώτο του project εκεί ήταν το Morris Minor το 1948 (με τον κωδικό «mosquito»), το οποίο τον έκανε γνωστό ευρύτερα στο κόσμο.
  • Το 1952 έφυγε για να δουλέψει στην Alvis για να επιστρέψει το 1956 και να κατασκευάσει ένα μικρό αυτοκίνητο για λογαριασμό του Sir Leonard Lord, ο οποίος σιχαινόταν τα «bubble cars» (τα τότε αυτοκίνητα πόλης) .
  • Το όνομά του ήταν ADO15, όπου ADO ήταν τα αρχικά για το Austin Design Office. Το δεύτερο όνομα του project ήταν «Newmarket» αφού θα άνοιγε μία καινούργια αγορά.
  • Οι προδιαγραφές για το ADO ήταν : Μικρότερες διαστάσεις από το Minor, με τον μεγαλύτερο δυνατό χώρο (για τέσσερις). Επίσης θα έπρεπε να έχει compact, σχήμα να είναι οικονομικό και εύκολο στην συντήρηση.
  • Οι περιορισμοί έλεγαν πως έπρεπε να χρησιμοποιήσει μηχανικά μέρη της Austin και να είναι έτοιμο για την παραγωγή σε δύο χρόνια.
  • Για να περιορίσει τις διαστάσεις εφοδίασε το όχημά του με τους μικρότερους τροχούς (10 ίντσες). Η Dunlop ήταν η μοναδική εταιρία η οποία μπορούσε να του προμηθεύσει λάστιχα.
  • Η ανάρτηση ήταν επίσης μία πρόκληση, την οποία αποδέχθηκε ο Alex Moulton.
  • Για να κρατηθεί το κόστος χαμηλά ο Α.Issigonis τοποθέτησε τα πλαίσια των εμπρός και πίσω τζαμιών εξωτερικά. Επίσης εξωτερικά ήταν τοποθετημένοι και οι μεντεσέδες στις πόρτες.
  • Οι εφαρμογές αυτές έδωσαν ελεύθερο χώρο για θήκες στις πόρτες, σύμφωνα με φίλους του Sir Alex αυτό έγινε για να μην αποχωρίζεται ποτέ το μπουκάλι Jin, που είχε μαζί του.
  • Η τοποθέτηση του κινητήρα αλλά και η εμπρός κίνηση αφήναν το 80% του χώρου εκμεταλλεύσιμο για τους επιβάτες.
  • Το πρώτο Mini είχε συνολικά 3016 βίδες.
  • Τα πρωτότυπα ήταν γρηγορότερα από ότι έπρεπε ενώ παραδόθηκαν και νωρίτερα από ότι προέβλεπε το χρονοδιάγραμμα.
  • Είχαν ένα έντονο πορτοκαλί χρώμα για το λόγο αυτό τα ονόμαζαν πορτοκαλί κουτιά «Orange Boxes». Επίσης είχαν 948 κ.εκ 37 ίππους και τελική ταχύτητα 142, 7 χλμ (περίπου). Για να μειωθεί κατέβασαν τον κυβισμό στα 848 κ.εκ και την ιπποδύναμη στους 34 ίππους.
  • Τον Ιούλιο του 1958 ο Sir Leonard Lord οδήγησε το αυτοκίνητο για ένα τετράγωνο και έδωσε το «ok» για την παραγωγή.
  • Αμέσως ενθουσίασε το κοινό και έκανε το άλλο μεγάλο αυτοκίνητο της εποχής το Beatle να μοιάζει ακριβό.
  • Οι φήμες λένε πως ο Enzo Ferrari είχε ένα Mini παραγωγής και ένα Cooper. Μάλιστα ο αρχιμηχανικός του Aurelio Lampredi επέμενε να οδηγήσει ένα για να δει τι ήταν αυτό που ενθουσίαζε τον Ferrari. Το συμπέρασμα του; «Αν δεν ήταν τόσο άσχημο θα είχα αυτοκτονήσει».
  • Παρά τον ενθουσιασμό των πρώτων ημερών μόνο 19749 αυτοκίνητα βγήκαν από τη γραμμή παραγωγής, το 1959 και 116677 το 1960.
  • Το πρώτο ελάττωμα που διαγνώστηκε ήταν το νερό, που έμπαινε από τους αρμούς στις κολλήσεις του πατώματος.
  • Η αιτία της μη έγκαιρης διάγνωσης ήταν οι δοκιμές των μοντέλων προπαραγωγής, που έγιναν σε ασυνήθιστη για την εποχή ξηρασία.
  • Οι special εκδόσεις

Μέσα στα πέντε εκατομμύρια κομμάτια κάποια Mini έπρεπε να ξεχωρίζουν αυτά ήταν τα:

  • 1976 Mini 1000 Special LE
  • 1983 Mini Sprite
  • 1985 Mini Ritz
  • 1986 Mini (The) Chelsea
  • 1986 Mini Piccadilly
  • 1987 Mini Park Lane
  • 1987 Mini Advantage
  • 1988 Mini Red Hot/Jet Black
  • 1988 Mini Designer
  • 1989 Mini Racing/Flame/Sky/Rose
  • 1990 Mini Racing Green/Flame Red/Checkmate
  • 1990 Rover Special Products (RSP) Mini Cooper
  • 1990 Mini Studio 2
  • 1991 Mini Neon
  • 1992 Mini British Open Classic
  • 1992 Mini (The) Italian Job
  • 1993 Mini Rio
  • 1993 Mini Tahiti
  • 1994 Mini Cooper Monte Carlo
  • 1995 Mini Sidewalk
  • 1996 Mini Equinox
  • 1998 Paul Smith Mini
  • 1998 Mini Cooper Sport LE
  • 1999 John Cooper LE
  • 2000 Mini Classic Seven
  • 2000 Mini Classic Cooper
  • 2000 Mini Classic Cooper Sport

Οι επετειακές εκδόσεις

  • 1984 Mini 25
  • 1989 Mini 30
  • 1994 Mini 35
  • 1999 Mini 40

Σπάνια είδη
Παρά τα 41 χρόνια της κυριαρχίας του Mini κάποιες εκδόσεις παραμένουν σπάνιες:

  • Riley Elf
  • Wolseley Hornet
  • Cooper S 970 κ.εκ.
  • Cooper S 1071 κ.εκ.
  • Cooper S Mk II
  • Radford Customs
  • Wood & Pickett Customs
  • Broadspeed GT
  • ERA Turbo
  • BAC 30S
  • Paul Smith SE
  • Cooper Monte Carlo
  • Cooper 35
  • Lamm Autohaus Cabriolet
  • Cooper Grand Prix

Σχετικές ειδήσεις