ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Ford: Τι προτιμούν οι Ευρωπαίοι οδηγοί

Ford: Τι προτιμούν οι Ευρωπαίοι οδηγοί

Οι Ευρωπαίοι Οδηγοί Αγαπούν τις Νέες Τεχνολογίες Ημιαυτόνομης Οδήγησης Σύμφωνα με την Έρευνα Ford Car Buying Trends 2015 για τις Τάσεις των Αγοραστών.

Τα αυτόνομα οχήματα μπορεί να αργούν ακόμα πολύ να φτάσουν στο δρόμο. Ωστόσο σε όλη την Ευρώπη καταγράφεται μία αυξανόμενη επιθυμία των οδηγών για τεχνολογίες ημιαυτόνομης οδήγησης που θα αποτελέσουν ακρογωνιαίους λίθους για τα αυτοκίνητα του μέλλοντος, σύμφωνα με νέα έρευνα της Ford Motor Company για τις τάσεις των καταναλωτών στην Ευρώπη.

Αυτό είναι ένα από τα ευρήματα της Ford Car Buying Trends 2015, μιας έρευνας πάνω στις συνήθειες των αγοραστών νέων αυτοκινήτων σε 22 χώρες σε όλη την Ευρώπη, αναδεικνύοντας τάσεις και διαφορές ανά περιοχή και χώρα. Η μελέτη αποκαλύπτει σημαντικές αυξήσεις στον αριθμό αυτοκινήτων με τεχνολογίες που βοηθούν τους οδηγούς να παρκάρουν, να αποφεύγουν συγκρούσεις, να διατηρούν σταθερές ταχύτητες και αποστάσεις από προπορευόμενα οχήματα.

«Ενώ οι κατασκευαστές όπως η Ford δουλεύουν πυρετωδώς πάνω στα αυτόνομα οχήματα, οι πελάτες μας ήδη ενστερνίζονται πολλές από τις έξυπνες τεχνολογίες που κάνουν την οδήγηση και το παρκάρισμα ευκολότερα και ασφαλέστερα» δήλωσε ο Roelant de Waard, vice president, Marketing, Sales & Service, Ford Ευρώπης. «Παρατηρούμε αυξημένη ζήτηση για χαρακτηριστικά που ανακουφίζουν από το στρες της οδήγησης, κάνοντάς την πιο απολαυστική – για παράδειγμα, οι οδηγοί έχουν εξοικειωθεί πολύ γρήγορα με συστήματα που τους βοηθούν να βρουν έναν κατάλληλο χώρο στάθμευσης και να παρκάρουν με όπισθεν.»

Η έρευνα Ford Car Buying Trends 2015 αποκάλυψε επίσης ότι πέρσι από τα 1.000.000 και πλέον αυτοκίνητα που πωλήθηκαν στην Ευρώπη το λευκό ήταν πρώτο χρώμα σε προτίμηση, μπροστά από το μαύρο, γκρι και μπλε – το τελευταίο σημείωσε τη μεγαλύτερη αύξηση δημοτικότητας για τα μοντέλα Ford.

Προηγμένη τεχνολογία εν κινήσει

Η Ford εξήγγειλε πριν από λίγο καιρό το Ford Smart Mobility, το σχέδιο της εταιρίας να συμβάλλει στην αλλαγή της φιλοσοφίας μεταφορών μέσα από καινοτομίες στη συνδεσιμότητα, τον τρόπο μετακινήσεων, τα αυτόνομα οχήματα και την εμπειρία των πελατών.

Ένας στόλος πλήρως αυτόνομων ερευνητικών οχημάτων Ford Fusion Hybrid, που χρησιμοποιούν αισθητήρες και υπολογιστικές τεχνολογίες των σημερινών οχημάτων Ford, εξελίσσεται περαιτέρω στις ΗΠΑ και υποβάλλεται σε συνεχείς δοκιμές καθώς η Ford εντείνει τις προσπάθειές της στην υλοποίηση ενός προηγμένου ερευνητικού προγράμματος για τα αυτόνομα αυτοκίνητα.

Το Active Park Assist χρησιμοποιεί αισθητήρες και το σύστημα διεύθυνσης του οχήματος για να βοηθήσει τους οδηγούς να εντοπίσουν τον κατάλληλο χώρο στάθμευσης και στη συνέχεια να παρκάρουν. Το σύστημα τοποθετήθηκε σε πάνω από 1 στα 3 (34%) αυτοκίνητα Ford στην Ευρώπη, αύξηση 28 % από πέρσι. Στην Ελβετία ο αριθμός αυτός ήταν 3 στα 4 αυτοκίνητα (72 %), και ακολούθησαν η Ολλανδία (62 %), και η Ισπανία (61 %).

Το Active City Stop βοηθά στη μείωση της σφοδρότητας συγκρούσεων εφαρμόζοντας αυτόματα πίεση πέδησης εάν ο οδηγός δεν αντιδράσει έγκαιρα σε ξαφνική επιβράδυνση προπορευόμενων οχημάτων. Πέρσι, πάνω από of 1 στα 8 (13 %) αυτοκίνητα της παραγωγής εφοδιάζονταν με το σύστημα αυτό, αύξηση από το 7 % που ήταν πέρσι. Η τεχνολογία αυτή ήταν πιο δημοφιλής στη Σουηδία (59 %), και ακολούθησαν η Νορβηγία (58 %), και η Ελβετία (41 %).

Το Adaptive Cruise Control επιτρέπει στους οδηγούς να διατηρούν μία προκαθορισμένη απόσταση από το προπορευόμενο όχημα. Πέρσι, πάνω από τα μισά νέα Ford στην Ευρώπη ήταν εφοδιασμένα με κάποιο είδος της τεχνολογίας cruise control, αύξηση από 48 % στο 52 %. Η Τουρκία ήταν πρώτη με ποσοστό 86 %, μπροστά από τη Φινλανδία (84 %), και τη Σουηδία (80 %).

Το Lane Keeping Aid ανιχνεύει μία ακούσια απομάκρυνση από τη λωρίδα κυκλοφορίας και εφαρμόζει ροπή διεύθυνσης, προειδοποιώντας τους οδηγούς να επαναφέρουν το όχημα. Πέρσι, το 51 % των οχημάτων που πωλήθηκαν στη Σουηδία εφοδιάζοντας με αυτή την τεχνολογία, και ακολούθησαν η Νορβηγία (28 %) και η Ελβετία (21 %). Σε όλη την Ευρώπη, ο αριθμός των οχημάτων που πωλήθηκαν με Lane Keeping Aid αυξήθηκε κατά 20 %.


Από το 2012, όταν το πρώτο του είδους λανσαρίστηκε στην Ευρώπη, τα συνδεδεμένα οχήματα με φωνητική ενεργοποίηση της Ford σύντομα έγιναν αναπόσπαστο μέρος των περισσοτέρων νέων μοντέλων. Πέρσι, το 78 % όλων των οχημάτων Ford ήταν εφοδιασμένα με συστήματα SYNC – αύξηση 10 % συγκριτικά με την προηγούμενη χρονιά.


Σε όλη την Ευρώπη, οι δημοφιλέστερες χρωματικές επιλογές ήταν λευκό (23 %), μαύρο (19 %) και ασημί (16 %) – που ξεπέρασε το γκρι ως τρίτο δημοφιλέστερο χρώμα.

Το Μπλε αγαπήθηκε σε χρόνο ντε τε, με τη δημοτικότητά του να εκτοξεύεται κατά 63 %. Το επέλεξαν ο 1 στους 8 πελάτες και βρέθηκε στην πέμπτη θέση προτίμησης.

Η Τουρκία ήταν ήδη η χώρα όπου το Λευκό ήταν πρώτο σε δημοτικότητα. Εκεί, σχεδόν τα 3 στα 4 από όλα τα νέα αυτοκίνητα Ford είναι λευκά, ενώ πέρσι ήταν περίπου τα μισά. Σε όλες τις χώρες - εκτός από δύο - δημοφιλέστερες επιλογές ήταν λευκό, μαύρο ή ασημί. Εξαίρεση αποτέλεσαν η Τσεχία και η Βρετανία όπου πρώτο επικράτησε το Μπλε.

Πορτογαλία (31 %), Νορβηγία (28 %) και Ολλανδία (26 %) έδειξαν τη μεγαλύτερη προτίμηση σε μαύρα οχήματα, ενώ η Ιρλανδία (28 %), η Πορτογαλία (25 %), η Ουγγαρία και η Πολωνία (21 %) επέλεξαν το ασημί. Οι Ούγγροι πελάτες ήταν αυτοί που προτίμησαν περισσότερο το καφέ αυτοκίνητο (15 %).


Οι περισσότεροι πελάτες πέρσι προτίμησαν ένα 5θυρο αυτοκίνητο (52 %), και ακολούθησαν οι αγοραστές wagon (37 %), με τις εκδόσεις αυτές να διεκδικούν μερίδιο από τα 4θυρα μοντέλα (11 %) συγκριτικά με την προηγούμενη χρονιά.

Τα πρακτικά αμαξώματα wagon για τα Mondeo και Focus προσέλκυσαν κυρίως τους οδηγούς στη Δανία (84 %), Γερμανία (81 %), και Ολλανδία (78 %). Για τα ίδια αυτοκίνητα, οι 5θυρες εκδόσεις είχαν τους περισσότερους οπαδούς σε Ελλάδα (96 %), Ισπανία (87 %) και Βρετανία (83 %), ενώ οι 4θυρες εκδόσεις ήταν πλέον δημοφιλείς στην Τουρκία (87 %).


Οι πελάτες σήμερα έχουν περισσότερες επιλογές από ποτέ ως προς τους κινητήρες των οχημάτων. Η συντριπτική πλειοψηφία (98 %) επέλεξε μοντέλα βενζίνης και diesel.

Βενζινοκίνητα μοντέλα επέλεξε το 56 % των Ευρωπαίων οδηγών, ενώ στη Ρωσία το ποσοστό αυτό ανήλθε στο 96 % και ακολούθησαν η Ολλανδία (87 %) και η Τσεχία (83 %).

Πέρσι, οι περισσότεροι Ιρλανδοί πελάτες επέλεξαν diesel (70 %) συγκριτικά με οποιαδήποτε άλλη χώρα και ακολούθησαν η Τουρκία και η Ρουμανία (και οι δύο 65 %).

Οι προτιμήσεις για μηχανικά έναντι αυτόματων κιβωτίων συγκριτικά με την προηγούμενη χρονιά έμειναν σχεδόν απαράλλακτες. Οδηγοί σε όλες τις Ευρωπαϊκές χώρες παρέμειναν σταθεροί στην προτίμησή τους υπέρ του μηχανικού κιβωτίου με ποσοστό 83 %. Στην Ελλάδα το ποσοστό αυτό αυξήθηκε στο 97 %, και στην Ιρλανδία στο 96 %, ενώ ακολούθησε η Πολωνία (95 %).

«Σε ό,τι αφορά τα γούστα των αγοραστών αυτοκινήτων κάποια πράγματα παραμένουν σταθερά με το πέρασμα των χρόνων, ενώ πολλά αλλάζουν και εξελίσσονται» δήλωσε ο de Waard. «Μελετάμε αυτές τις αλλαγές – και μερικές μας εκπλήσσουν – για να μπορέσουμε να εξυπηρετήσουμε καλύτερα τους πελάτες μας σε όλη την Ευρώπη.»

Σχετικές ειδήσεις