ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Το πιο ακριβό κάμπριο της Mercedes δεν είναι επιβατικό

Το πιο ακριβό κάμπριο της Mercedes δεν είναι επιβατικό

Το ανοιχτό Unimog είναι το πιο εξεζητημένο κάμπριο στη γκάμα της Mercedes.

Του Γιάννη Σκουφή

Η λογική λέει πως το πιο εξεζητημένο ανοιχτό μοντέλο στη γκάμα της Mercedes είναι η S-Class Cabrio, που εμφανίστηκε και πάλι φέτος έπειτα από αρκετές δεκαετίες και ξεχωρίζει τόσο με το στυλ της όσο και με το συβαρίτικο εσωτερικό της.

Κι όμως η πραγματικότητα είναι διαφορετική, μιας και το πιο ιδιαίτερο και ακριβό convertible με το αστέρι της μάσκας είναι συγκριτικά με την S-Class σπαρτιάτικο. Είναι όμως εργαλείο, κυριολεκτικά και όχι μεταφορικά, μιας και πρόκειται για την ανοιχτή έκδοση της U5000, της νέας γενιάς του Unimog, του πιο διασήμου οχήματος πολλαπλών χρήσεων παγκοσμίως. Που χρησιμοποιείται σε κάθε δύσκολη και περίεργη αποστολή, καθώς μπορεί να συνδυαστεί με πολλά και διαφορετικά εξαρτήματα.

Στη συγκεκριμένη περίπτωση η μεταλλική οροφή της καμπίνας έχει αφαιρεθεί και αντικατασταθεί από μια μαλακή -αισθητικά το αποτέλεσμα παραπέμπει στα κλασικά μοντέλα των Unimog, αρκετά από οποία χρησιμοποιύσαν και τα δασαρχεία στη χώρα μας- προκειμένου να μπορεί να μπαίνει σε χώρους με περιορισμένο ύψος, όπως είναι για παράδειγμα τούνελ και στοές ορυχείων.

Προκειμένου να γίνεται όσο πιο χαμηλό γίνεται πέφτει και το παρμπρίζ του και αφαιρούνται και τα πλευρικά παράθυρά του. Με αυτές τις κινήσεις το προφίλ του χαμηλώνει τόσο που χωρά ακόμα και σε μικρά μεταγωγικά αεροπλάνα, για την γρήγορη μετακίνησή του στα σημεία που μπορεί να χρειαστεί.

Η επωνυμία Unimog προέρχεται από τις γερμανικές λέξεις Universal Motor Gerät, που σε ελεύθερη απόδοση σημαίνει γενικός φορέας εργαλείων. Η εξέλιξη τους άρχισε αμέσως μετά τη λήξη του Β Παγκόσμιου Πολέμου και ο στόχος ήταν η κατασκευή ενός οχήματος κατάλληλου για αγροτικές εργασίες.

Η παραγωγή των Unimog πέρασε από το 1951 στη Mercedes Benz και από τότε μέχρι σήμερα εξελίχθηκαν σε high tech εργαλεία που φτάνουν σχεδόν παντού και εξυπηρετούν πολλαπλές χρήσεις. Αυτός είναι και ο λόγος που χρησιμοποιούνται και από πολλούς στρατούς ανά τον κόσμο, μεταξύ τους και ο ελληνικός.