Οι Ευρωπαίοι αγοράζουν αυτοκίνητα (και) με πατριωτικά κριτήρια

Οι Ευρωπαίοι αγοράζουν αυτοκίνητα (και) με πατριωτικά κριτήρια
ΔΕΙΤΕ ΤΙΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
Φωτογραφίες:

Η χρονιά που πέρασε, παρά τις συγκρατημένες αρχικά προβλέψεις, αποδείχθηκε ιδιαίτερα καλή για την ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου, μιας και οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 6,8%. Με βάση τα στοιχεία του ACEA -ο σύνδεσμος των ευρωπαίων κατασκευαστών- στην Ευρώπη πουλήθηκαν συνολικά 14.641.356 αυτοκίνητα, ενλώ οιθ κατηγορίες που τόνωαν και άλλο τη δημοτικότητά τους ήταν -αναμενόμενο…- τα SUV και τα crossover.

Του Γιάννη Σκουφή

Από τα στοιχεία του ACEA προκύπτουν και τα πιο δημοφιλή ανά χώρα μοντέλα, από τα οποία προκύπτει το ενδιαφέρον στοιχείο του «αυτοκινητικού πατριωτισμού», καθώς σε αρκετές χώρες που έχουν εγχώρια παραγωγή τα ντόπια μοντέλα είναι και τα πλέον δημοφιλή.

Στη Γερμανία για παράδειγμα το πιο δημοφιλές μοντέλο είναι -ποιο άλλο;- το VW Golf, το οποίοι προτίμησαν συνολικά 185.654 άνθρωποι. Δηλαδή στη Γερμανία μόνο πουλήθηκαν υπερδιπλάσια Golf σε σχέση με όλα τα αυτοκίνητα που πουλήθηκαν στην Ελλάδα.

Οι Γερμανοί επιμένουν… γερμανικά και στις επόμενες θέσεις της κατάταξης, καθώς δεύτερο με 79.216 πωλήσεις είναι το VW Passat, ενώ στο top ten τους δεν υπάρχει κανένα μοντέλο μη γερμανικής εταιρείας. 

Αντίστοιχα στο γαλλικό top ten δεν υπάρχει μη γαλλικό μοντέλο, με εξαίρεση το ρουμάνικο Dacia Sandero, όμως η Dacia ανήκει στον όμιλο Renault Nissan. Πρώτο στις προτιμήσεις των Γάλλων ήταν το Renault Clio που επιλέχθηκε 112.118 φορές και δεύτερο το Peugeot 208 με 97.817 πωλήσεις.

Στην Ιταλία το best seller είναι το Fiat Panda με πωλήσεις ύψους 147.262 μονάδων, ενώ το δεύτερο πιο δημοφιλές είναι πράγματα έκπληξη, μιας και πρόκειται για το μοναδικό πλέον μοντέλο της Lancia, το Ypsilon που αποκτήθηκε καινούργιο από 65.647 Ιταλούς ή κατοίκους Ιταλίας. Εδώ στην πρώτη δεκάδα υπάρχουν και τα «ξένα» Renault Clio, Ford Fiesta, Volkswagen Polo και Golf.

Στην Ισπανία στις δύο πρώτες θέσεις βρίσκονται δύο μοντέλα της Seat, ενώ εδώ το ενδιαφέρον εντοπίζεται στο ότι το Leon με 33.494 πωλήσεις ξεπέρασε το διαχρονικό best seller της μάρκας, το Ibiza (31.754 μονάδες).

Στην άλλοτε κραταιά από πλευράς αυτοκινητοβιομηχανίας Μεγάλη Βρετανία η Ford επιβεβαίωσε για άλλη μια φορά τη δημοτικότητά της, μιας και το Fiesta ήταν πρώτο στις προτιμήσεις των Βρετανών με 120.525 πωλήσεις, ενώ στη δεύτερη θέση βρέθηκε το Vauxhall (πρόκειται για θυγατρική της Opel) Corsa με 77.110.

Στην Τσεχία η Skoda βρίσκεται προφανώς σε θέση ισχύος με την Octavia να βρίσκεται στις 28.406 μονάδες και το Fabia στις 21.769, ενώ αντίστοιχα στη Ρουμανία κυρίαρχη είναι η Dacia, με 16.911 και 5.251 πωλήσεις για τα Duster και το Sandero αντίστοιχα.

Το Suzuki Vitara είναι πρώτο στις προτιμήσεις των Ούγγρων, με 6.358 μονάδες, μιας και κατασκευάζεται εκεί, ενώ ακολουθεί -όπως και στην Τσεχία- η Skoda Octavia.

Τα μοντέλα της Skoda έχουν μεγάλο σουξέ και σε άλλες χώρες του πρώην Ανατολικού μπλοκ. Έτσι η Octavia είναι το πιο δημοφιλές μοντέλο στην Εσθονία (1.139 μονάδες) και στην Πολωνία (16.960), όπου δεύτερο είναι το Fabia. H σειρά αλλάζει στη Σλοβακία, όπου πρώτο είναι το Skoda Fabia (5.373 πωλήσεις) και δεύτερη η Octavia, την οποία προτιμούν τόσο οι πιο πολλοί Φινλανδοί (5.530) όσο και οι -με υψηλό βιοτικό επίπεδο- Ελβετοί (11.646 μονάδες).

Στην Ελβετία δημοφιλές είναι και το VW Golf (10.525 μονάδες), που είναι πρώτο σε πωλήσεις στην Αυστρία (12.684 πωλήσεις με δεύτερο το Skoda Octavia με 8.693), στο Βέλγιο (14.519 ταξινομήσεις, με το Renault Clio να ακολουθεί με 14.519), στο Λουξεμβούργο (1.645 έναντι 1,240 του Clio), στη Νορβηγία (12.259 πωλήσεις, με δεύτερο το Mitsubishi Outlander με 5.687 μονάδες, χάρη και στην πολιτική επιδότησης των ηλεκτρικών μοντέλων που ακολουθεί η συγκεκριμένη χώρα) και στην Ολλανδία (10.858 πωλήσεις και το Renault Clio να ακολουθεί με πολύ μικρή διαφορά στις 10.741).

Στη Σουηδία και για πρώτη φορά μετά από 54 χρόνια το πιο δημοφιλές μοντέλο δεν ήταν ένα Volvo, αλλά το VW Golf με 22.088 πωλήσεις. Τα Volvo S80, V70 και XC70 έφτασαν τις 17.270, ενώ ενδιαφέρον είναι πως πριν από μισό και πλέον αιώνα το τότε πιο εμπορικό μοντέλο ήταν ο Σκαραβαίος.

Το Renault Clio εκτός Γαλλίας πέρα από πολλές δεύτερες θέσεις έχει πρωτιές στη Σλοβενία (3.854 πωλήσεις με δεύτερο το Golf με 2.594) αλλά και στην Πορτογαλία (11.494 ταξινομήσεις), που κυριολεκτικά γαλλοκρατείται μιας και δεύτερο είναι το Peugeot 208 (6.914 πωλήσεις).

Το Peugeot 208 είναι πρώτο και στη Δανία, που έχει την πιο υψηλή φορολογία στην Ευρώπη, καθώς προτιμήθηκε από 9.381 καταναλωτές (δεύτερο το Volkswagen Up! με 7.361 μονάδες).

Από τα ιαπωνικά μοντέλα το πιο δημοφιλές -λογικό!- είναι το Nissan Qashqai, που είναι πρώτο στην Κύπρο (1.554 αυτοκίνητα και μερίδιο αγοράς 14,2%), την Κροατία (687 πωλήσεις) και τη Λετονία (772 μονάδες).  

Το Qashqai είναι δεύτερο στη Λιθουανία (794 μονάδες), όπου πρώτο είναι το 500αράκι της Fiat, που πουλήθηκε συνολικά 2.495 φορές. Fiat μεν, το 500L δε, προτιμούν και οι Σέρβοι (1.790 πωλήσεις), ενώ οι Ιρλανδοί με της σειρά τους το Hyundai Tucson (7.425 μονάδες με δεύτερο το Golf με 5.143 πωλήσεις).

Η Toyota έχει μια και μόνο πρώτη θέση, στην Ελλάδα, με best seller το Yaris με 5.307 πωλήσεις -πίσω του το Opel Corsa με 3.845- και μια δεύτερη στην Εσθονία με το Avensis.