ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Ποια είναι τα ποσοστά κέρδους των κατασκευαστών αυτοκινήτων;

Ποια είναι τα ποσοστά κέρδους των κατασκευαστών αυτοκινήτων;

H αυτοκινητοβιομηχανία είναι ένας βιομηχανικός κλάδος εντάσεως κεφαλαίου, από όποια πλευρά και αν το δει κανείς. Κι αυτό γιατί απαιτούνται τεράστια ποσά για την εξέλιξη νέων μοντέλων, για την έρευνα μελλοντικών τεχνολογιών, για την ανέγερση και τον εξοπλισμό εργοστασίων, για τη συντήρηση δικτύων διανομής, αλλά και για τη μισθοδοσία όλων των εργαζόμενων, που για κάθε εταιρεία ανέρχονται σε αρκετές χιλιάδες.

Του Γιάννη Σκουφή

Φυσικά όλα τα παραπάνω χρηματοδοτούνται κατά κύριο λόγο από τα κέρδη των κατασκευαστών που προέρχονται βασικά από τις πωλήσεις των αυτοκινήτων που κατασκευάζουν, των ανταλλακτικών αλλά και από τις χρηματο- οικονομικές υπηρεσίες που παρέχουν.

Λογικά λοιπόν το ποσοστό κέρδους στις πωλήσεις είναι καθοριστικό όχι μόνο για τη συντήρηση μιας αυτοκινητοβιομηχανίας αλλά και για την ανάπτυξή της. Φυσικά υπάρχουν διαφοροποιήσεις μεταξύ των κατασκευαστών, ειδικά αν θέλουμε να κάνουμε γενικεύσεις μεταξύ των επονομαζόμενων premium και των πιο μαζικών ή λαϊκών αν προτιμάτε. Οι πρώτοι έχουν σαφώς μεγαλύτερα περιθώρια κέρδους ανά αυτοκίνητο, σημαντικό μέρος των οποίων οφείλεται και στα στοιχεία του επιπλέον εξοπλισμού που επιλέγουν οι πελάτες τους.

Πρωταθλήτρια εδώ αναδείχθηκε (και) για τη χρονιά που πέρασε η Ferrari, το περιθώριο κέρδους της οποίας έφτασε το 18%, που μεταφράζεται σε 56.000 ευρώ ανά αυτοκίνητο που πούλησε. Ακολουθεί η Porsche με 16,7% και κέρδος ανά μονάδα 15.641 ευρώ, ενώ για τις τρεις γερμανικές μάρκες πολυτελείας, τις BMW, Audi και Mercedes, τα ποσοστά είναι 9,5, 8,8 και 7,9%. Αυτό σημαίνει πως από κάθε αυτοκίνητό της που πουλιόταν η BMW «έβγαζε» 3.389 ευρώ, η Audi 3.337 και η Mercedes 3.192. Για τις Jaguar- Land Rover το περιθώριο κέρδους είναι 7% που αντιστοιχεί σε 4.068 ευρώ ανά αυτοκίνητο, για τη Volvo 6,7% (2.340 ευρώ στο αυτοκίνητο) και για τη Maserati 4,8%, που όμως λόγω της υψηλής τιμής των μοντέλων της φτάνει τις 4.000 ευρώ ανά πώληση.

Στις πιο μαζικές μάρκες η μέχρι πρότινος πρότινος πρωταθλήτρια Toyota υποχώρησε στην 3η θέση με περιθώριο κέρδους 8,0%, καθώς την ξεπέρασαν οι Ford και General Motors με 8,7 και 8,6% αντίστοιχα. Πολύ καλό ποσοστό κέρδους (6,5%) έχει ο γαλλικός όμιλος της PSA (Peugeot, Citroen, DS Automobiles) που πριν από μερικές ημέρες εξαγόρασε από την GM την Opel, ενώ ακολουθεί με 6,0% o κορεάτικος των Hyundai- Kia. Λίγο πιο πίσω με 5,9% βρίσκεται η FCA (Fiat Chrysler Automobiles), ενώ με ποσοστό κέρδους 4,7 και 4,5% αντίστοιχα λειτουργούν οι όμιλοι των Renault Nissan και της Volkswagen.

Για το γαλλο- ιαπωνικό όμιλο Renault Nissan έχει ενδιαφέρον πως ναι μεν οι δύο μεγάλες εταιρείες που τον απαρτίζουν (στον ίδιο όμιλο ανήκουν και η Dacia, Lada και Datsun) η Nissan και η Renault έχουν ίδιο ποσοστό κέρδους, 4,7%, αλλά ανά μονάδα οι μεν Γάλλοι, που έχουν πιο μικρά μοντέλα στη γκάμα τους, κερδίζουν μόλις 715 ευρώ, ενώ οι Ιάπωνες, που έχουν πιο πολλά SUV, 2.088 ευρώ.

Μεταξύ των μαζικών μαρκών του ομίλου Volkswagen πρωταθλήτρια είναι η Skoda με ποσοστό 9,6% και κέρδος 1.589 ευρώ ανά αυτοκίνητο, την ίδια στιγμή που τα αντίστοιχα νούμερα για τη VW είναι 1,7% και 395 ευρώ και για τη Seat 2,1% και 337 ευρώ.

Πολύ μικρό ποσοστό κέρδους, μόλις 1,3% έχει και η Opel, που κερδίζει μόνο 190 ευρώ αυτοκίνητο, ενώ για τον όμιλο FCA που συνολικά όπως προαναφέραμε τα πάει καλά ο αδύναμος κρίκος είναι η Fiat, με ποσοστό κέρδους 2,2% που αντιστοιχεί σε 356 ευρώ ανά αυτοκίνητο που πωλείται.