Citroen: Το C1 1.2 Airscape φέρνει την Άνοιξη (photos)
Το ανανεωμένο Citroen C1 έρχεται ακόμη πιο κοντά στο νεαρό κοινό με πλούσιο εξοπλισμό, άνεση, ζωηρό κινητήρα, μία αίσθηση ανοιχτού αυτοκινήτου στην έκδοση Airscape και τιμή 13.000 ευρώ.
Μία δεκαετία μετά από την πρώτη παρουσίαση του C1 (μαζί με τα 107 και Aygo όλα μέλη της οικογένειας PSA-Toyota) η Citroen κέρδισε το νεανικό κοινό με την μοντέρνα εμφάνιση και το τρίπτυχο κόστους-απόδοσης-οικονομίας.
Η σύγχρονη σχεδιαστική φόρμα της εταιρείας κυριαρχεί στην εικόνα του τονίζοντας την μοδάτη / μοντέρνα εμφάνιση. Η ταυτότητα της Citroen φαίνεται από την «μάσκα» με τα οβάλ φανάρια να κυριαρχούν στην εμπρός όψη του αυτοκινήτου. Μαζί με τα χαμηλά τοποθετημένα LED ημέρας, τα τρισδιάστατα πίσω φώτα και οι μαύρες μπροστινές κολόνες (A pilar) είναι τα κύρια σημεία της εμφάνισης.
Στο εσωτερικό οι αλλαγές είναι πολύ πιο έντονες: Νέο ταμπλό και περισσότερο λειτουργικές λεπτομέρειες κάνουν την καθημερινότητα περισσότερο εύκολη και τη συμβίωση με το όχημα ευχάριστη. Μοντέρνες γραμμές και πρακτικές λύσεις, όπως: Αρκετές ποτηροθήκες, θέσεις για μικροπράγματα, ενώ δεν λείπουν και οι σύγχρονες εφαρμογές από θύρες AUX και USB, μέχρι εργοστασιακό σύστημα πολυμέσων με έγχρωμη οθόνη αφής και δυνατότητα συνδεσιμότητας με smartphones.
Στον πίνακα οργάνων ελέγχου κυριαρχεί το κυκλικό ταχύμετρο (το στροφόμετρο είναι προαιρετικό) με ψηφιακές ενδείξεις για την ποσότητα της βενζίνης και του υπολογιστή ταξιδιού. Τα καθίσματα (εμπρός και πίσω) είναι αναπαυτικά ενώ τα πίσω παράθυρα είναι με ανάκληση (ανοίγουν τμηματικά) , κάτι που δεν εξυπηρετεί όλους τους επιβάτες.
Στην έκδοση Airspace που είχαμε στο αυτοκίνητο δοκιμής, η ανοιγόμενη υφασμάτινη οροφή δεν κλέβει... πόντους από τον χώρο για τα κεφάλια των επιβατών, ενώ από την στιγμή που ανοίξει αλλάζει την διάθεση, όσων κινούνται με το C1. Είναι ποιοτική, διαθέτει επένδυση εσωτερικά, εφαρμόζει άψογα σε κλειστή θέση και ανοιγοκλείνει ηλεκτρικά.
Αυτό που ίσως σας... χαλάσει είναι ο σχετικά μικρός χώρος αποσκευών, αν θέλετε κάτι παραπάνω πρέπει να «ρίξετε» τα καθίσματα.
Με 1200 κ.εκ. 82 ίππους σε κάτι παραπάνω από 900 κιλά η κίνηση του C1 είναι κάτι παραπάνω από γρήγορη και δεν αντιμετωπίζει πρόβλημα όταν ταξιδεύετε με αυτό στον ανοιχτό δρόμο. Επιπλέον η οικονομία καυσίμου γίνεται ένα μεγάλο ατού.
Βέβαια ο ήχος του κινητήρα (από τα 120 χλμ και πάνω) γίνεται αισθητός οπότε θα συμμορφωθείτε στις υποδείξεις των ορίων ταχύτητας και της συνοδηγού. Η ανάρτηση έχει προσανατολισμό προς την άνεση. Το C1 δεν σας ενοχλεί και δεν «χάνει» την επαφή του με το δρόμο στις ανωμαλίες. Το πακέτο συμπληρώνεται από το καλύτερο σε αίσθηση σύστημα διεύθυνσης και τα αποτελεσματικά φρένα.
Με τον τρικύλινδρο 1.200σάρη κινητήρα το C1 γίνεται ένα γρήγορο και οικονομικό αυτοκίνητο πόλης. Στην έκδοση airscape της δοκιμής η ποιοτική πτυσσόμενη πάνινη οροφή, του δίνει ένα περισσότερο sportive / εκδρομικό χαρακτήρα που το κάνει να ξεχωρίζει.