ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

MotoGP: Αναμνήσεις από μία άλλη εποχή (Photos)

MotoGP: Αναμνήσεις από μία άλλη εποχή (Photos)

Λίγο πριν το Grand Prix της Ιντιανάπολις ταξιδεύουμε (με τη βοήθεια του Classic Bike magazine) στο χρόνο και την ιστορία.

Η Yamaha γιορτάζει τα 60 χρόνια συμμετοχών της στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ταχύτητας Μοτοσυκλετών (τότε 500 κ.εκ. τώρα MotoGP) και στην Ιντιανάπολις θα κορυφωθούν οι εκδηλώσεις με τιμώμενα πρόσωπα όσους έχουν αγωνιστεί και διακριθεί με τα χρώματά της και κυρίως τους Kenny Roberts και Wayne Rainey.

Εμείς ταξιδεύουμε στο καλοκαίρι του 1977 και τον τελευταίο αγώνα στη Βρετανία (Silverstone) τον Αύγουστο (το πρωτάθλημα ξεκινούσε τον Μάρτιο). Η Suzuki ήταν πολύ δυνατή με πρωταγωνιστή Barry Sheene και η Yamaha ήταν δεύτερη, όχι γιατί ο Kenny Roberts ήταν αδύναμος αλλά γιατί η ατυχία είχε χτυπήσει την ομάδα και της είχε στερήσει δύο ταλέντα: Τον Randy Cleek και τον Pat Evans.


Στην κεντρική φωτογραφία ο Skip Aksland με τον Kenny Roberts, προσπαθούν να βρουν καταφύγιο από το κρύο του Αγγλικού καλοκαιριού στο πίσω μέρος ενός φορτηγού στο Silverstone. Το κρύο ήταν τόσο δυνατό, που απαιτούσε έξτρα προστατευτικά και... εκτροπείς αέρα για να μην παγώνουν τα χέρια των αναβατών. Προσέξτε την απουσία motorhome και την μονωτική ταινία στις φόρμες (αντί για ξύστρες). Ο Aksland προσκλήθηκε στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα (αγωνιζόταν στην ομάδα των ΗΠΑ με τη δεύτερη μοτοσυκλέτα του Roberts) μετά τη διπλή τραγωδία που είχε χτυπήσει την ομάδα στην Imola.


Εκεί ο 22χρονος Pat Evans έχασε τη ζωή του όταν διαλύθηκε ο κινητήρας της Yamaha και Randy Cleek σκοτώθηκε, μαζί με άλλα τέσσερα άτομα, όταν το αυτοκίνητο με το οποίο επέστρεφε στο ξενοδοχείο ενεπλάκη σε τροχαίο δυστύχημα.


Ο Skip Aksland ήταν πολύ καλός με μία τρίτη θέση στο Brands Hatch και μία νίκη στα 200 μίλια της Daytona. Όμως η καριέρα του τελείωσε απότομα στην πίστα της Jarama (Ισπανία) το 1980, όταν έπεσε και διέλυσε την επιγονατίδα του. Μετά από αυτό σταμάτησε τους αγώνες και εργάστηκε στην Fed-Ex.

Φωτογραφίες: Yamaha USA

Σχετικές ειδήσεις