FUN TIME

Άστρα και Ήρωες του 1821

Άστρα και Ήρωες του 1821
Η επανάσταση, που με την διορθωμένη ημερομηνία...

Η επανάσταση, που με την διορθωμένη ημερομηνία άρχισε στις 4/4/1821, έγινε στο ηγετικό ζώδιο του Κριού που σηματοδοτεί και την έναρξη, με σύνοδο Ήλιου – Δία, γεγονός που δίνει ένα σημάδι επιτυχημένης έκβασης αλλά συνάμα και Ήλιου-Κρόνου. Η ακριβέστατη σύνοδος Ποσειδώνα – Ουρανού στον Αιγόκερω, είναι μια όψη κλειδί, αφού αντιπροσωπεύει τον ιδεαλισμό, την έμπνευση και την μεγάλη φιλοδοξία του σκοπού. Αυτή η εξάρτηση Ποσειδώνα – Ουρανού, σηματοδοτεί όλα τα ωροσκόπια των αγωνιστών και αντιπροσωπεύει την πρωταρχική αναγκαιότητα του σκοπού, κρύβοντας όμως και αρκετές αυταπάτες και απογοητεύσεις, οι οποίες ξεδιπλώθηκαν αφειδώς κατά τη διάρκεια της επανάστασης.

Όταν ο Παλαιών Πατρών Γερμανός -ένας ακόμη ορμητικός Κριός- όρκισε σύμφωνα με την παράδοση τους επαναστάτες στην Πάτρα, όλα περιβάλλονταν από αγνές και λυτρωτικές προθέσεις αλλά αν δεν προέκυπτε ο έξωθεν κίνδυνος, ίσως σήμερα να μιλούσαμε για μια ακόμη αποτυχημένη -όσο και αυτοκαταστροφική- εξέγερση.

«Και εις το εξής να μάθωμεν γνώση, αν θέλωμεν να φκιάσωμεν χωριόν, να ζήσωμεν όλοι μαζί», είπε ο Στρατηγός Μακρυγιάννης σαν να είχε προβλέψει, τη διαχρονική ανικανότητα σύμπνοιας.

Ο Πετρόμπεης Μαυρομιχάλης και ο «Τουρκοφάγος» Νικηταράς (Νικήτας Σταματελόπουλος) κήρυξαν την επανάσταση στην Καλαμάτα, ορίζοντας την αφετηρία του αγώνα στην επαναστατημένη Ελλάδα. Για τον δεύτερο δεν έχουν διασωθεί πληροφορίες ως προς το πότε ακριβώς γεννήθηκε αλλά ο Πετρόμπεης που συνολικά έπαιξε καταλυτικό ρόλο στην επανάσταση, ξέρουμε ότι ήταν Λέων με Άρη και Δία επίσης στο Λέοντα και τον Ουρανό στον Κριό, μια γνήσια ένδειξη ηρωικού μεγαλείου και αντιεξουσιαστικής διάθεσης.

Ο Πετρόμπεης είχε την τύχη και την ατυχία μαζί να ζει στη Μάνη, όπου οι έριδες των τοπικών προκρίτων τον κυνηγούσαν μια ζωή. Και τελικά παρ’ ότι ο ίδιος προσπαθούσε πάντα να παίξει έναν συμβιβαστικό ρόλο η «κατάρα» της βεντέτας, σε συνδυασμό με τους κάκιστους χειρισμούς του Καποδίστρια προς το πρόσωπο του, είχαν σαν αποτέλεσμα την ακούσια εμπλοκή του στη δολοφονία του Κυβερνήτη.

Το τετράγωνο ανάμεσα στον Πλούτωνα, τον αστρικό Ουρανό και την Δήμητρα στο Ζυγό ήταν από ότι φαίνεται η αιτία αυτής της κακοδαιμονίας.

Ο Θεόδωρος Κολοκοτρώνης, από τις πιο έντιμες μορφές του αγώνα και διαχρονικό σύμβολο της επανάστασης, ήταν μια βαθιά ευσεβής και συναρπαστική προσωπικότητα, συνδυασμένη με τη δυναμική του ζωδίου του Κριού.

Ο Γέρος του Μοριά αντλούσε τις ιδέες και τα οράματά του από την αντίθεση του Άρη στους Ιχθείς με τον Ποσειδώνα -να πως ορίζεται ο κλεφτοπόλεμος- και την σοφία του από τις ουκ ολίγες όψεις του Ήλιου του στον Κριό με τον Κρόνο στον Καρκίνο (τετράγωνο), το Δία στον Τοξότη (τρίγωνο) αλλά και τον Πλούτωνα στον Αιγόκερω.

Με τα συμβατικά κριτήρια τόσο ο Άρης, όσο και ο Ουρανός του δεν μας δίνουν το επαναστατικό προφίλ που θα περιμέναμε (ουσιαστικά δεν κάνουν σημαντικές όψεις), ωστόσο η ιδιοσυναστρία των τροπικών και των αστρικών θέσεων είναι εξαιρετικά αποκαλυπτική: Ο αστρικός Άρης στον Υδροχόο σχηματίζει τετράγωνο με τον τροπικό Ουρανό, ενώ ο αστρικός Ουρανός «πέφτει» σχεδόν πάνω στον Ήλιο του Κριού σχηματίζοντας επιπλέον μια αντίθεση με τη Δήμητρα και ένα τετράγωνο με τον Πλούτωνα.

Η δυναμική Μπουμπουλίνα, μια πράγματι εκπληκτική γυναίκα, ήταν από μόνη της μια επανάσταση. Γεννήθηκε στις φυλακές της Κωνσταντινούπολης, όταν η μητέρα της είχε επισκεφθεί τον φυλακισμένο από τα Ορλωφικά πατέρα της. Παντρεύτηκε δύο φορές και την τεράστια περιουσία που κληρονόμησε ύστερα από το χαμό του δεύτερου συζύγου της την έριξε όλη στον αγώνα.

Η Σπετσιώτισσα ήταν Δίδυμος -διαόλου κάλτσα δηλαδή- είχε κι αυτή έναν Άρη στο Λέοντα σε όψεις με την Δήμητρα και το Δία (αντιθέσεις) αλλά και τον Ήλιο (εξάγωνο). Η διευκολυνόμενη αντίθεση ανάμεσα στα τέσσερα ουράνια σώματα την προίκισε με θάρρος, αγωνιστικότητα και άγνοια κινδύνου.

Το τετράγωνο της Αφροδίτης με Δία και Πλούτωνα, έδωσε στην παρουσία της τον ακατανίκητο μαγνητισμό, που έπειθε ακόμα και τον πιο στυγνό Αγά, βρίσκοντας τρόπο να εξαργυρώσει με την γενναιοδωρία της ανθρώπινες ζωές. Φυσικά οι ίδιες όψεις της στοίχισαν στην προσωπική της ζωή...

Και στη δική της περίπτωση το μεγάλο τρίγωνο Ποσειδώνα – Ουρανού – Πλούτωνα λειτούργησε με αφοσίωση και διαίσθηση προς τον σκοπό, ωστόσο, το τέλος της ήταν άδοξο και ίσως αντιπροσωπευτικό της βλακείας της φυλής. Σκοτώθηκε σε ένα καβγά που ξέσπασε για οικογενειακά θέματα όταν κάποιος άγνωστος την πυροβόλησε στο κεφάλι.

Δεν θα μπορούσε να λείπει από αυτήν την παρουσίαση ο Γεώργιος Καραϊσκάκης, ένας ακόμη υπέρλαμπρος και αδικοχαμένος αγωνιστής. Υδροχόος, χωρίς να είναι βέβαιη η χρονιά της γέννησης του (ή επικρατέστερη άποψη είναι το 1782) φαίνεται πως είχε τον Άρη στον Κριό σε σύνοδο με την Δήμητρα και μια πολύ χαρακτηριστική αντίθεση του Ουρανού στο τέλος των Διδύμων με τον Κρόνο και τον Δία στον Τοξότη.

Το τετράγωνο που σχηματίζει ο αστρικός Άρης με τους τρεις αργούς πλανήτες είναι μάλλον ενδεικτικό του αγώνα που έδωσε αλλά και των δυσκολιών που αντιμετώπισε.

Ο περίφημος ναύαρχος Μιαούλης Δίδυμος κι αυτός αλλά με ένστικτο θαλασσινού (ο Άρης, ο Κρόνος και η Δήμητρα στον Καρκίνο) στην σύγκρουση του με τον Καποδίστρια και στον αποκλεισμό της Ύδρας, ο εγωισμός και οι αυτοκαταστροφικές διαστάσεις του Πλούτωνα (στον Αιγόκερω σε αντίθεση με τους τρεις του Καρκίνου) οδήγησαν στην ανατίναξη της φρεγάτας «Ελλάς» και της κορβέτας «Ύδρα».

Ο Διονύσιος Σολωμός -Κριός κι αυτός- το 1823 μας έδωσε το αριστούργημά του, αποτέλεσμα του εξαγώνου Ποσειδώνα – Ουρανού και των όψεων του Ερμή με τους δύο αργούς πλανήτες (αντίθεση και τρίγωνο αντίστοιχα), που το στόλισαν με ιδιοφυείς λεκτικές διαστάσεις. Με το εξάγωνο Ήλιου – Πλούτωνα σφράγισε τη νοηματική διείσδυση, που διαπερνά ως το κόκαλο.

Πηγή: Astrology.gr