Μπρόκολο: Το ''χρυσωρυχείο'' της διατροφής

Μπρόκολο: Το ''χρυσωρυχείο'' της διατροφής
Οι σεφ το χρησιμοποιούν πολύ συχνά για γαρνιτούρα και οι διαιτολόγοι...

Οι σεφ το χρησιμοποιούν πολύ συχνά για γαρνιτούρα και οι διαιτολόγοι το χαρακτηρίζουν χρυσωρυχείο… Ο λόγος για το μπρόκολο που πολλοί δε θέλουν ούτε να το βλέπουν.

Ωστόσο πρόκειται για μία τροφή που μόνο καλό κάνει…

Το μπρόκολο περιέχει αρκετό κάλιο που ωφελεί το νευρικό σύστημα και συντελεί στην ομαλή λειτουργία του εγκεφάλου. Περιέχει επίσης μαγνήσιο και ασβέστιο που ρυθμίζουν την αρτηριακή πίεση. Ένα φλιτζάνι μπρόκολο προσφέρει την ημερήσια ενδεδειγμένη ποσότητα βιταμίνης C, αντιοξειδωτικού απαραίτητου για την καταπολέμηση των ελευθέρων ριζών και του κοινού κρυολογήματος.

Η υψηλή περιεκτικότητα σε ασβέστιο και βιταμίνη Κ, περιορίζει την πιθανότητα οστεοπόρωσης. Το συστατικό glucoraphanin αποτοξινώνει και επανορθώνει την επιδερμίδα από τις φθορές της έκθεσης στον ήλιο. Το μπρόκολο περιέχει επίσης την ένωση sulforaphane με αντικαρκινικές ιδιότητες. Οι φυτικές του ίνες βοηθούν στην πέψη, μειώνουν τα σάκχαρα στο αίμα και ελέγχουν τη λαιμαργία. Ένα φλιτζάνι μπρόκολο έχει τόσες πρωτεΐνες όσες μία κούπα ρύζι ή καλαμπόκι αλλά δίνει τις μισές θερμίδες. Το συστατικό carotenoid lutein ενισχύει την όραση αποτρέποντας και το ενδεχόμενο καταρράκτη σε προχωρημένη ηλικία.

Τέλος, το μπρόκολο εμποδίζει τη συσσώρευση λίπους στις αρτηρίες και μειώνει τις πιθανότητες για καρδιακή προσβολή και εγκεφαλικό.