Στα υψηλά η δημοτικότητα smartphones και Internet στην Ελλάδα

Στα υψηλά η δημοτικότητα smartphones και Internet στην Ελλάδα

Σε πολύ υψηλά επίπεδα κινείται πλέον η χρήση τόσο του Διαδικτύου όσο των smartphones στην Ελλάδα, όπως φαίνεται από τα τελευταία έρευνα (Ιανουάριος – Μάρτιο 2016) Web ID της Focus Bari, η οποία πραγματοποιείται στα αστικά κέντρα της χώρας και αφορά τις ηλικίες έως 74 ετών.

Του Δημήτρη Μαλλά

Σύμφωνα με τη Web ID, το 62% των Ελλήνων έχει smartphone, το οποίο αναδεικνύεται και ως κύριο μέσο πρόσβασης στο Internet, με το 44,8% να συνδέονται καθημερινά στο Διαδίκτυο μέσω κινητού τηλεφώνου. Επίσης, το 42,7% των Ελλήνων «κατεβάζει» διάφορες εφαρμογές στο κινητό τους, με τις κορυφαίες προτιμήσεις να αποτελούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, τα παιχνίδια, η μουσική και το video, η διασκέδαση, η ενημέρωση, η εργασία. Η διείσδυση του κινητού τηλεφώνου αφορά και τις πολύ μικρές ηλικίες, αφού 1 στα 5 παιδιά 7-12 ετών έχουν μια τέτοια συσκευή με τα ποσοστά στις ηλικίες άνω των 10 ετών να κυμαίνονται στα επίπεδα του 36%.

Όσον αφορά στη χρήση του Διαδικτύου, τα ποσοστά διείσδυσης κινούνται σε ακόμη υψηλότερα επίπεδα, καθώς το 76,9% των ερωτηθέντων απάντησε ότι χρησιμοποιεί το Internet (από 73,4% στην έρευνα για το διάστημα Οκτωβρίου – Δεκεμβρίου 2015), ενώ το 67,3% (από 65,3%) δηλώνει ότι κάνει καθημερινή χρήση του μέσου. Σημειωτέον πως το 67,9% των ελληνικών νοικοκυριών δηλώνει ότι έχει σύνδεση στο Διαδίκτυο.

Επιπλέον, δείχνει να έχει «εκτοξευτεί» ο χρόνος παραμονής, καθώς κατά μέσο όρο η μέση διάρκεια χρήσης σε ημερήσια βάση έχει φθάσει τα 195 λεπτά (από 140 λεπτά), ενώ στις ηλικίες 18-24 ετών «ανεβαίνει» στα 253 λεπτά (από 184 λεπτά). Κάτι που σημαίνει ότι οι νέοι είναι online πάνω από 4 ώρες ημερησίως!

Μολονότι η χρήση του Internet στην Ελλάδα δείχνει να έχει μια ευρεία αποδοχή σε όλες τις ηλικίες, ως κινητήρια δύναμη αναδεικνύεται το νεανικό κοινό, όπου η διείσδυση έχει φθάσει σε εντυπωσιακά επίπεδα. Συγκεκριμένα, ως fans του Internet αναδεικνύονται οι ηλικίες 13-44 ετών, όπου τα ποσοστά χρήσης κυμαίνονται από περίπου 88,5% έως σχεδόν 99%.

Ακόμα και στις πολύ μικρές ηλικίες 7 έως 12 ετών η διείσδυση του Internet είναι σε πολύ υψηλά επίπεδα, που φθάνει στο 82,7%. Στις ηλικίες 7-9 ετών είναι στο 76,2%, ενώ στις ηλικίες 10-12 φθάνει στο 89,1%. Πρακτικά, η επόμενη γενιά των Ελλήνων δηλώνει ότι είναι συνεχώς online.