ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Επιστήμονες «προβλέπουν» την όρεξη για σεξ και φαγητό

Η σεξουαλική συμπεριφορά και η αύξηση του βάρους ενός ανθρώπου μπορεί να προβλεφθεί μέσα από την απεικόνιση της δραστηριότητας συγκεκριμένης περιοχής του εγκεφάλου.

Αυτό υποστηρίζει μια μελέτη του πανεπιστημίου του Ντάρμουθ, η οποία δημοσιεύθηκε στο περιοδικό νευροεπιστήμης «The Journal of Neuroscience». Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον καθηγητή ψυχολογίας Μπιλ Κέλι, έκαναν πειράματα με 58 νεαρές εθελόντριες, τον εγκέφαλο των οποίων μελέτησαν με την τεχνική της λειτουργικής μαγνητικής απεικόνισης (fMRI).

Οι επιστήμονες διαπίστωσαν ότι όταν μια μικρή περιοχή βαθιά «θαμμένη» μέσα στον εγκέφαλο, ο επικλινής πυρήνας, που συνδέεται με την ανταμοιβή, την απόλαυση και τον εθισμό, αντιδρά πολύ πιο έντονα στα εξωτερικά ερεθίσματα (π.χ. εικόνες φαγητού ή όμορφων προσώπων), τότε αυτοί ακριβώς οι άνθρωποι είναι εκείνοι που έχουν μεγαλύτερες πιθανότητες να παχύνουν μέσα στο επόμενο εξάμηνο ή να έχουν πιο συχνές σεξουαλικές επαφές.

Όπως είπε ο Μπιλ Κέλι, το τι ακριβώς θα συμβεί στο μέλλον, είτε σε σχέση με το φαγητό και το πάχος είτε με το σεξ, θα εξαρτηθεί τελικά σε μεγάλο βαθμό και από τη θέληση που θα επιδείξει ο κάθε ξεχωριστός άνθρωπος και πόσο θα ελέγξει τους διάφορους πειρασμούς.