ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Αναζητούνται λύσεις για τις πληρωμές σε διαδικτυακές υπηρεσίες

Αναζητούνται λύσεις για τις πληρωμές σε διαδικτυακές υπηρεσίες

Με τηλεφωνικές γραμμές υποστήριξης, αυτόματες ανανεώσεις, επέκταση συνδρομών και αρκετή δόση κατανόησης προσπαθούν μεγάλες εταιρείες του εξωτερικού που κινούνται στο χώρο του Internet να επιλύσουν –κατ’ αρχήν- το πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί με τις πληρωμές για διαδικτυακές υπηρεσίες από ελληνικές επιχειρήσεις λόγω των ελέγχων κεφαλαίου.

Του Δημήτρη Μαλλά

Ως γνωστόν, οι έλεγχοι κεφαλαίου έχουν ως αποτέλεσμα να μην είναι εφικτή οι αγορές σε ιστοσελίδες του εξωτερικού, καθώς υπάρχει πρόβλημα με τις ελληνικές κάρτες όταν η εκκαθάριση της συναλλαγής γίνεται από εταιρεία εκτός Ελλάδας. Γι’ αυτό και δεν μπορεί κάποιος να «κατεβάσει» apps από το Apple Store ή το Google Play ή να αγοράσει βιβλία από το Amazon.

Αλλά η αλήθεια είναι ότι μπορούμε να αντέξουμε και χωρίς να «κατεβάσουμε» apps ή να κάνουμε αγορές από το eBay. Το μεγαλύτερο πρόβλημα αντιμετωπίζουν ελληνικές επιχειρήσεις, τα sites των οποίων «φιλοξενούνται» σε υπηρεσίες στο εξωτερικό (hosting services) όπως, για παράδειγμα, το Amazon Web Services, ή απλώς χρησιμοποιούν cloud υπηρεσίες για την αποθήκευση δεδομένων ή εφαρμογών. Υπηρεσίες που είναι κρίσιμης σημασίας για τη λειτουργία τους. Ακόμη και με τα Google Ads ή με τις διαφημίσεις στο Facebook υπάρχει θέμα.

Το μηνιαίο κόστος αυτών των υπηρεσιών είναι σχετικά χαμηλό και πολλές ελληνικές επιχειρήσεις προτιμούν τις ετήσιες ή πολύμηνες ανανεώσεις, οπότε το πρόβλημα περιορίζεται. Επίσης, δεν είναι λίγες εκείνες –οι περισσότερο εξωστρεφείς- που διατηρούν ούτως ή άλλως έναν λογαριασμό σε τράπεζα του εξωτερικού και μπορούν από εκεί να κάνουν τις συναλλαγές τους. Τέλος, αρκετές επιχειρήσεις αξιοποίησαν γνωστούς και συγγενείς προκειμένου να ξεπεράσουν τον συγκεκριμένο σκόπελο.

Ταυτόχρονα, πολλές ξένες εταιρείες έχουν εντοπίσει το πρόβλημα και προσπαθούν να δείξουν κατανόηση, επεκτείνοντας αυτόματα τις συνδρομές των Ελλήνων πελατών τους, στους οποίους απλώς λένε ότι όταν ανοίξει και πάλι το σύστημα, θα χρεωθούν τότε, χωρίς κάποια επιπλέον επιβάρυνση. Άλλες εταιρείες, όπως η Google, αναζητούν τις τελευταίες 10 ημέρες μία περισσότερο μόνιμη λύση, χωρίς, όμως, προς το παρόν να έχει κλείσει το θέμα. Η Google επιπλέον, σύμφωνα με το ελληνικό blog της, έχει δημιουργήσει και ειδική γραμμή τηλεφωνικής υποστήριξης (00800 4414 8196).

Τηλεφωνική γραμμή υποστήριξης (2118008690) λειτουργεί για τα μέλη του και ο Ελληνικός Σύνδεσμος Ηλεκτρονικού Εμπορίου (GRECA), καθώς οι εταιρείες ηλεκτρονικού εμπορίου είναι αυτές που έχουν να αντιμετωπίσουν τα περισσότερα προβλήματα.

Σχετικές ειδήσεις