ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Στα Τρίκαλα θέλουν να δοκιμάσουν και αυτοκίνητα χωρίς οδηγό

Στα Τρίκαλα θέλουν να δοκιμάσουν και αυτοκίνητα χωρίς οδηγό

Μετά το επιτυχημένο πείραμα των λεωφορείων χωρίς οδηγό, στα Τρίκαλα θέλουν πλέον να δοκιμάσουν να έχουν και αυτοκίνητα χωρίς οδηγό!

Του Δημήτρη Μαλλά

Συγκεκριμένα, όπως έγινε γνωστό, τα μέλη της κοινοπραξίας του ερευνητικού προγράμματος «City Mobil2» που ήταν πίσω από το λεωφορείο χωρίς οδηγό, ετοιμάζεται τώρα να ζητήσει από την ΕΕ να της χρηματοδοτήσει και ένα πιλοτικό πρόγραμμα για αυτοκίνητα χωρίς οδηγό με την αρχική σκέψη να αφορά τη συμμετοχή έως και πάνω από 60 αυτοκίνητα που θα κινούνται χωρίς κάποιον άνθρωπο να τα ελέγχει ευρισκόμενος μέσα στο όχημα.

Το πείραμα των Τρικάλων θεωρείται από τα πιο επιτυχημένα παγκοσμίως γιατί στην πόλη της Θεσσαλίας δημιουργήθηκε ένα πλήρως αυτοματοποιημένο σύστημα «ευφυών» μεταφορών, που περιλαμβάνει υποδομές δικτύων, κέντρο κυκλοφορίας, γεωγραφικά συστήματα πληροφοριών και λεπτομερή ψηφιακή αποτύπωση του φυσικού περιβάλλοντος.

Επιπλέον, στα Τρίκαλα τα λεωφορεία λειτούργησαν σε πραγματικό αστικό περιβάλλον και όχι σε ελεγχόμενο, όπως συνέβη σε παρεμφερή σχέδια στο εξωτερικό, κάτι που αποτελεί μοναδική επιτυχία.

Σημειώνεται ότι τα λεωφορεία χωρίς οδηγό των Τρικάλων εκτέλεσαν 1490 δρομολόγια, διένυσαν 3580 χλμ και μετέφεραν 12.138 επιβάτες. Το μήκος της διαδρομής ανέρχονταν στα 2,34 χλμ, κατά μήκος της οποίας υπήρχαν οκτώ στάσεις επιβίβασης - αποβίβασης των επισκεπτών, ενώ κατασκευάστηκαν και λειτούργησαν οκτώ «έξυπνοι κυκλοφοριακοί κόμβοι».

Σημειώνεται ότι το CityMobil-2 αποτελεί έργο που συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση μέσω του 7ου Προγράμματος Πλαισίου (FP7) κι έχει διάρκεια 48 μήνες. Τα λεωφορεία κυκλοφόρησαν από την 1η Σεπτεμβρίου 2015 και έως τις 29 Φεβρουαρίου 2016, στο κέντρο της πόλης των Τρικάλων, έξι ημέρες την εβδομάδα και οκτώ ώρες ανά ημέρα.