Φανατικοί των social media οι Έλληνες φίλαθλοι

Φανατικοί των social media οι Έλληνες φίλαθλοι

Ιδιαίτερα στενή είναι η σχέση των Ελλήνων φιλάθλων με τα social media, οι οποίοι, μάλιστα δείχνουν να ασχολούνται έντονα και με το διεθνές ποδόσφαιρο, ενώ αρέσκονται να κάνουν posts ή tweets κατά τη διάρκεια του αγώνα. Μάλιστα, το 64% ζητά να έχει WiFi στο γήπεδο προκειμένου να μπορεί να ασχολείται ακόμη περισσότερο.

Του Δήμητρη Μαλλά

Αυτά είναι ορισμένα από τα συμπεράσματα που προκύπτουν από την έρευνα με τίτλο Social Fanalytics που πραγματοποίησε η Mastercard σε 16 χώρες με τη συμμετοχή 5000 φιλάθλων .

Σύμφωνα με την έρευνα, το Facebook αποτελεί το πιο δημοφιλές κανάλι στα social media, με το 76% των Ελλήνων φίλων του ποδοσφαίρου να το επιλέγει, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό στο σύνολο των φιλάθλων της έρευνας αγγίζει το 63%.
Το 51% των Ελλήνων φιλάθλων κάνει 1 με 2 posts ή tweets, την ώρα που παρακολουθεί έναν αγώνα στην τηλεόραση, ενώ το 48% δεν ποστάρει απολύτως τίποτα όταν παρακολουθεί έναν αγώνα στο γήπεδο.

Επίσης, το 85% των Ελλήνων φίλων της μπάλας ακολουθεί στα social media μόνο τα accounts της ομάδας ή των ομάδων που υποστηρίζει, ενώ το ίδιο ακριβώς ποσοστό (85%) πιστεύει ότι οι ποδοσφαιριστές πρέπει να διατηρούν προσωπικό λογαριασμό στα social media.

Το 64% των φιλάθλων θέλει να έχει WiFi και στο γήπεδο, ποσοστό που συνολικά στην Ευρώπη φθάνει στο 69% με την Ιταλία να είναι στην πρώτη θέση με 79% και την Πορτογαλία να ακολουθεί με 70%. Οι Γερμανοί δεν δείχνουν να ενδιαφέρονται ιδιαίτερα καθώς μόνο το 39% αναζητεί τη συγκεκριμένη παροχή.

Η έρευνα έδειξε ακόμη ότι το 85% των Ελλήνων θεωρεί ότι έχει θετικό αντίκτυπο στην εμπειρία τους που συνδέεται με το ποδόσφαιρο η δυνατότητα να αλληλεπιδρούν μέσω των social media με τους αγαπημένους ποδοσφαιριστές τους, τάση που είναι έντονη και σε άλλες χώρες όπως η Τουρκία (97%) και την Ισπανία (87%) αν και στη Βρετανία μόνο το 50% των φιλάθλων θεωρεί ότι οι ποδοσφαιριστές πρέπει να έχουν παρουσία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Twitter
Η Mastercard μελέτησε ακόμα τα trending topics στο ελληνικό Twitter και η πιο πολυσυζητημένη ελληνική ομάδα είναι ο Ολυμπιακός με την υπόλοιπη δεκάδα να αποτελείται αποκλειστικά από ξένες ομάδες όπως είναι η Ρεάλ Μαδρίτης, η Μπαρτσελόνα, η Άρσεναλ, η Τσέλσι, η Γιουβέντους, η Μπάγερν Μονάχου, η Παρί Σεν Ζερμέν, η Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ και η Ρόμα.

Ο αγώνας μεταξύ Ολυμπιακού και Άρσεναλ, στη φετινή φάση των Ομίλων, είναι η πιο πολυσυζητημένη στιγμή του UEFA Champions League σε όλα τα κανάλια social media, στην Ελλάδα. Σε μικρή απόσταση ακολουθεί η περσινή νίκη της Μπαρτσελόνα επί της Γιουβέντους, στον τελικό της διοργάνωσης στο Βερολίνο, ενώ την πρώτη τριάδα συμπληρώνει η νίκη της Ρεάλ Μαδρίτης επί της Ατλέτικο Μαδρίτης, στον τελικό της σεζόν 13/14, που χάρισε στη Ρεάλ τον δέκατο τίτλο της στη διοργάνωση.

Επίσης, μετά από μάχη στήθος με στήθος, ο Κριστιάνο Ρονάλντο επικράτησε του Λιονέλ Μέσι και αναδείχθηκε ο παίκτης που συζητήθηκε περισσότερο στα social media, ενώ σε μικρή απόσταση ακολουθεί ο Νεϊμάρ.

Social media

Όσον αφορά στη χρήση των social media, σύμφωνα με την Social Fanalytics το 64% του συνόλου των Ευρωπαίων φιλάθλων, με αποκορύφωμα αυτούς που ανήκουν στο ηλικιακό group 25-35, δηλώνουν ότι το να ενημερώνονται διαρκώς για τα τελευταία νέα είναι η πρώτη τους προτεραιότητα. Παράλληλα, το γνωστό πάθος των Τούρκων φιλάθλων αφορά και στο περιβάλλον των social media, καθώς γι’ αυτούς, οι πιθανότητες να γιορτάσουν εκεί μια νίκη, αγγίζουν το 71%, ποσοστό υπερδιπλάσιο από εκείνο των Άγγλων φιλάθλων (29%).

Μεταξύ άλλων βασικών ευρημάτων της έρευνας για όλες τις χώρες που καταγράφηκαν, συμπεριλαμβάνονται και τα παρακάτω:

• Οι Ισπανοί φίλαθλοι είναι οι πιο ενεργοί στα social media μέσα από το γήπεδο, αναρτώντας κατά μέσο όρο δύο posts κατά τη διάρκεια κάθε αγώνα, αριθμός διπλάσιος από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο.
• Το YouTube είναι η δεύτερη πιο διαδεδομένη πλατφόρμα social media, αμέσως μετά το Facebook
• Οι Ιταλοί (42%) και οι Ισπανοί (47%) φίλαθλοι προτιμούν να «ακολουθούν» ζωντανές μεταδόσεις των αγώνων, ενώ οι φίλαθλοι από τη Ρωσία, τη Ρουμανία (63%) και την Τσεχία (61%) χρησιμοποιούν κυρίως τα social media για να συνομιλούν με άλλους φιλάθλους (68%)
• Οι άντρες φίλαθλοι έχουν σχεδόν διπλάσιες πιθανότητες από τις γυναίκες φίλες του ποδοσφαίρου, να ακολουθήσουν στα social media κάποια ομάδα που δεν υποστηρίζουν.

Η ζήτηση για ανέπαφες συναλλαγές αποδεικνύεται επίσης ολοένα και περισσότερο δημοφιλής στην Ευρώπη, με το 31% των φιλάθλων του ποδοσφαίρου να ζητούν την εισαγωγή της εν λόγω τεχνολογίας στα γήπεδα. Περισσότεροι από τους μισούς (54%) φιλάθλους στην Τουρκία τάσσονται υπέρ της ευκολίας που προσφέρουν οι ανέπαφες συναλλαγές, ενώ οι φίλαθλοι της Ρουμανίας (54%) και της Τσεχίας (44%) θα προτιμούσαν να δουν να δημιουργούνται θύρες που να υποστηρίζουν σύστημα ανέπαφων εισιτηρίων.