ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Τι δεν καταλαβαίνουν οι Έλληνες στην τεχνολογία;

Τι δεν καταλαβαίνουν οι Έλληνες στην τεχνολογία;

Την αίσθηση ότι οι ψηφιακές τεχνολογίες έχουν αποκτήσει μεγαλύτερο «ειδικό» βάρος στην καθημερινότητα των Ελλήνων επιβεβαιώνουν ορισμένα από τα αποτελέσματα έρευνας της Samsung Electronics που πραγματοποιήθηκε το δεύτερο μισό του Μαρτίου 2016 σε 15 ευρωπαϊκές χώρες.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, το 58% των Ελλήνων δηλώνει ότι χρησιμοποιεί την τεχνολογία πολύ περισσότερο από ότι πριν από δύο χρόνια και το 17% να παραδέχεται ότι δεν θα μπορούσε να ζήσει χωρίς αυτήν. Τα ποσοστά αυτά για την Ευρώπη είναι 52% και 13% αντιστοίχως. Περισσότεροι από τους μισούς στους 10.000 ερωτηθέντες σε όλη την Ευρώπη –ανάμεσα τους και η Ελλάδα– είναι ενθουσιασμένοι με τις τελευταίες καινοτομίες, όπως το Cloud ή το Internet of Things, αλλά σχεδόν τα τρία τέταρτα (72%) παραδέχτηκαν ότι συχνά προσποιούνται ότι ξέρουν τι σημαίνουν πραγματικά οι πιο πρόσφατοι τεχνολογικοί όροι. Συγκεκριμένα στην Ελλάδα αυτό το ποσοστό αγγίζει το 80%.

Επιπροσθέτως, προκύπτει ότι η συγκεχυμένη τεχνολογική ορολογία οδήγησε το 31% των Ελλήνων στο να μην χρησιμοποιήσει στην πλήρη δυναμική του ένα τεχνολογικό προϊόν σε σύγκριση με το 23% του μέσου όρου στην Ευρώπη. Το 39% των Ελλήνων δήλωσε ότι είχε τουλάχιστον ένα τεχνολογικό προϊόν, το οποίο ήταν πιο προηγμένο από ότι χρειάζονταν, σε σύγκριση με το αντίστοιχο 43% των Ευρωπαίων. Αξίζει επίσης να αναφερθεί ότι το 11% των Ευρωπαίων αισθάνεται ότι η τεχνολογία τους έχει αφήσει πίσω.

Σύμφωνα με την έρευνα, το 83% των Ελλήνων διαθέτει smartphone και το 53% διαθέτει tablet, συμβαδίζοντας με το αντίστοιχο ποσοστό του μέσου όρου της Ευρώπης (83% των Ευρωπαίων διαθέτουν smartphone και 50% διαθέτουν tablet). Επιπλέον, οι δύο πιο συχνοί λόγοι για τους οποίους οι Έλληνες προσποιούνται για τις γνώσεις τους στην τεχνολογία είναι για να μην φανούν ανόητοι ή αδαείς μπροστά στους συνάδελφούς τους (23%) ή στους φίλους τους και τον σύντροφό τους (21%). Η γνώμη του περίγυρου φαίνεται να απασχολεί λιγότερο τους Ευρωπαίους, καθώς τα αντίστοιχα ποσοστά είναι 18% και 14%.

Η έρευνα επίσης εξέτασε ποιες εφαρμογές βρίσκουν περισσότερο χρήσιμες οι Ευρωπαίοι. Αποκαλύφθηκε πως οι εφαρμογές με χάρτες έχουν το μεγαλύτερο αντίκτυπο, με την έννοια ότι έκαναν τη ζωή τους ευκολότερη - πράγμα που ανέφερε το 66%. Ακολουθούν οι εφαρμογές για τον καιρό (56%) και οι εφαρμογές για την κάμερα του κινητού (51%). Αντίστοιχα οι ίδιες εφαρμογές ενδιαφέρουν περισσότερο και τους Έλληνες.

Ενώ η γλώσσα της τεχνολογίας αναπτύσσεται, το ίδιο συμβαίνει και με τον τρόπο με τον οποίο ο κόσμος επιλέγει να εκφράσει τον εαυτό του με οπτικά μέσα. Τα emojis θεωρούνται ως μία νέα παγκόσμια γλώσσα, ωστόσο η μελέτη της Samsung βρήκε πως πολλοί άνθρωποι δυσκολεύονται να τα βγάλουν πέρα, όσον αφορά στο τι πραγματικά είναι αυτοί οι νέοι χαρακτήρες. Το 18% των Ελλήνων προσποιήθηκαν ότι γνωρίζουν τι πραγματικά σημαίνουν τα emojis σε σύγκριση με το 13% των Ευρωπαίων