Σε θυγατρική της Daimler το Taxibeat

Σε θυγατρική της Daimler το Taxibeat

Σε ελληνική τεχνογνωσία θα βασιστεί η γνωστή γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία Daimler προκειμένου να “χτυπήσει” το Uber, την πιο διάσημη εφαρμογή μετακινήσεων στον κόσμο, στη Λατινική Αμερική.

Τπυ Δημήτρη Μαλλά

Οι πληροφορίες που ήθελαν το mytaxi, το οποίο αποτελεί θυγατρική της Daimler Mobility Services του ομίλου Daimler, που ελέγχει μεταξύ άλλων τη Mercedes Benz και τη Smart, να εξαγοράζει το Taxibeat, της πιο δημοφιλούς ελληνικής εφαρμογής για την κλήση ταξί, επιβεβαιώθηκαν με την Ελλάδα να γίνεται η 10η χώρα στην οποία θα δραστηριοποιείται το mytaxi, το οποίο αποτελεί έναν από τους κορυφαίους “παίκτες” στον συγκεκριμένο χώρο.

Το τίμημα και οι λεπτομέρειες της εξαγοράς δεν ανακοινώθηκαν, αν και οι υπάρχουσες πληροφορίες κάνουν λόγο για ένα τίμημα της τάξεως των 40 εκατ. ευρώ. Σημειωτέον πως το Taxibeat δημιουργήθηκε το 2011 και η συνολική χρηματοδότηση που έχει λάβει ανέρχεται στα 8 εκατ. ευρώ.

Ένας από τους βασικούς λόγους που το mytaxi εξαγόρασε το Taxibeat είναι η παρουσία του στο Περού, όπου αξίζει να σημειωθεί ότι συνεργάζεται τόσο με επαγγελματίες οδηγούς όσο και με ιδιώτες οδηγούς, ακολουθώντας το ίδιο μοντέλο με το Uber. Όπως έγινε γνωστό, η επιχειρηματική δραστηριότητα του Taxibeat στη Λίμα και στην Λατινική Αμερική θα συνεχίσει να λειτουργεί ανεξάρτητα από την ευρωπαϊκή μονάδα με την ομάδα ανάπτυξης να παραμένει στην Αθήνα. Μάλιστα, το ελληνικό τμήμα του Taxibeat, το οποίο αυτή τη στιγμή απασχολεί 56 εργαζόμενους πρόκειται να διπλασιαστεί μέσα στους επόμενους 10-12 μήνες, όπως ανέφερε στο post του στο Facebook ο ιδρυτής της εταιρείας, Νίκος Δρανδάκης, σημειώνοντας ότι είναι μία ευκαιρία για τον επαναπατρισμό Ελλήνων επιστημόνων που έχουν φύγει στο εξωτερικό. Η εταιρεία πρόκειται μάλιστα να μετονομαστεί σε Beat και ο στόχος είναι να εξελιχθεί στην κορυφαία εφαρμογή μεταφορών που θα είναι διαθέσιμη στη Λατινική Αμερική, κάτι που ουσιαστικά σημαίνει ότι θα επιδιώξει να “χτυπήσει” το Uber. Σύμφωνα με όσα ανέφερε στο post στο Facebook ο κ. Δρανδάκης, το πλάνο περιλαμβάνει την ανάπτυξη νέων υπηρεσιών όπως το car pooling και ο αυτόματος καθορισμός τιμών, όπως και αξιοποίηση τεχνολογιών όπως είναι το machine learning και η αξιοποίηση των big data.

Στην Ελλάδα, το Τaxibeat πρόκειται να ενσωματωθεί με την πλατφόρμα του mytaxi και να μετονομαστεί σε mytaxi. Το υπάρχον πλάνο αναφέρει ότι η διαδικασία αυτή θα έχει ολοκληρωθεί εντός του 2017. Σημειωτέον πως αυτή τη στιγμή το Taxibeat διαθέτει μια βάση 8.000 εγγεγραμμένων οδηγών ταξί, ενώ χρησιμοποιείται από περίπου 540.000 πελάτες και είναι διαθέσιμη σε δύο πόλεις (Αθήνα και Θεσσαλονίκη). Η ενσωμάτωση στην πλατφόρμα του mytaxi αναμένεται πάντως να έχει οφέλη τόσο για τους οδηγούς ταξί όσο και για τους Έλληνες καταναλωτές. Για τους πρώτους, επειδή αναμένεται να ενισχύσει τον αριθμό μεταφορών που πραγματοποιούν δεδομένου ότι το mytaxi είναι ιδιαίτερα δημοφιλές στην Ευρώπη, οπότε εκτιμάται ότι θα υπάρχουν αρκετοί τουρίστες που θα το χρησιμοποιούν. Για τους Έλληνες καταναλωτές, το όφελος θα είναι πως θα μπορούν να χρησιμοποιούν την ίδια εφαρμογή όταν ταξιδεύουν στην Ευρώπη, δεδομένου ότι το mytaxi έχει πάνω από 100.000 εγγεγραμμένους οδηγούς σε περισσότερες από 50 πόλεις σε 9 χώρες.