ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Στο Διαδίκτυο είναι πιο εύκολο και ασφαλές να αγοράζεις με την κάρτα σου

Στο Διαδίκτυο είναι πιο εύκολο και ασφαλές να αγοράζεις με την κάρτα σου

Του Δημήτρη Μαλλά

Οι αγορές μέσω Διαδικτύου έχουν αρχίσει να γίνονται όλο και πιο δημοφιλείς στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια, καθώς πέραν των χαμηλότερων τιμών που μπορούν να βρουν οι καταναλωτές, προσφέρουν και καλύτερη εμπειρία, δεδομένου ότι μπορείς να αγοράσεις ό,τι κι αν επιθυμείς, εύκολα και γρήγορα -καθισμένος στην πολυθρόνα του σπιτιού σου. Και δεν είναι τυχαίο ότι κατά μέσο όρο ένας Έλληνας καταναλωτής αγοράζει υπηρεσίες και προϊόντα συνολικής αξίας 1.300 ευρώ ετησίως.

Παρά, όμως, το γεγονός ότι την τελευταία διετία λόγω των capital controls οι Έλληνες έχουν εξοικειωθεί περισσότερο με τη χρήση καρτών (χρεωστικών, πιστωτικών και προπληρωμένων) για τις καθημερινές συναλλαγές τους, στο Διαδίκτυο συνεχίζουν να προτιμούν τη μέθοδο της αντικαταβολής, θεωρώντας την πιο ασφαλή, παρά το γεγονός ότι υποβαθμίζει σημαντικά την εμπειρία να αγοράζει κανείς online. Και αυτός είναι και ο λόγος που ο GR.EC.A. (Ελληνικός Σύνδεσμος Ηλεκτρονικού Εμπορίου - GReek ECommerce Association) με τη συνεργασία της Mastercard (στρατηγικού συνεργάτη και υποστηρικτή του συνδέσμου) ξεκινούν μία ενημερωτική καμπάνια που στόχο έχει να βοηθήσει τους Έλληνες καταναλωτές να λύσουν απορίες και να ξεπεράσουν τους ενδοιασμούς που έχουν σχετικά με τη χρήση κάρτας, όταν πραγματοποιούν online αγορές.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του GR.EC.A., όλο και περισσότεροι Έλληνες επιλέγουν να πραγματοποιούν τις αγορές τους online, με αποτέλεσμα ο συνολικός τζίρος να έχει φθάσει τα 4 δισ. ευρώ ετησίως. Αντίστοιχα, όλο και περισσότεροι έμποροι προσφέρουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους online (περισσότερα από 6.500 ελληνικά e-shops). Σήμερα, στη χώρα οι «online» καταναλωτές ξεπερνούν τα 3 εκατ. (σε σύνολο μεγαλύτερο από 7 εκατ. χρήστες internet), σύνολο που αντιστοιχεί στο 40% του «online» πληθυσμού, ενώ σημαντική είναι και η αύξηση των αγορών από ελληνικά e-shops (περισσότεροι από το 80% των e-shoppers).

Από την άλλη πλευρά, όμως, η αντικαταβολή παραμένει για τους Έλληνες η δημοφιλέστερη μέθοδος πληρωμής για τις online αγορές τους. Συγκεκριμένα, οι πιο πρόσφατες έρευνες δείχνουν ότι το 70% των online καταναλωτών έχει χρησιμοποιήσει τη μέθοδο της αντικαταβολής, το 58% έχει κάνει χρήση καρτών, ενώ στο 40% είναι το ποσοστό χρήσης ψηφιακών πορτοφολιών. Όπως δείχνουν τα στοιχεία, το υψηλό ποσοστό της αντικαταβολής στην Ελλάδα συνδέεται με τον φόβο των καταναλωτών για θέματα ασφάλειας και διαφύλαξης προσωπικών δεδομένων (διαδικτυακή απάτη), καθώς και την ανησυχία για το προϊόν που τελικά θα παραλάβουν (ποιότητα, δυνατότητα επιστροφής ή αλλαγής κ.ά.).

Όμως, σύμφωνα με όσα επεσήμαναν και τα στελέχη της Mastercard κατά τη διάρκεια της παρουσίασης της νέας καμπάνιας, πλέον οι συναλλαγές με κάρτα είναι εξαιρετικά ασφαλείς, ενώ επιπλέον υπάρχουν σημαντικά οφέλη τόσο για τους εμπόρους όσο και για τους καταναλωτές. Ιδίως για τους τελευταίους, οι οποίοι απολαμβάνουν μεγαλύτερη ευελιξία, ευκολία και άνεση, εξοικονομούν χρόνο, ενώ κάνουν τις συναλλαγές τους μέσα από ένα πιο φιλικό και ασφαλές περιβάλλον.

Προκειμένου να βοηθήσει τους καταναλωτές να κατανοήσουν την ευκολία που υπάρχει, ο GR.EC.A. με την υποστήριξη της Mastercard, ανέλαβε την πρωτοβουλία για ενίσχυση της καταναλωτικής εμπιστοσύνης στις online πληρωμές, με τη χρήση κάρτας, λανσάροντας την καμπάνια «Ξεπέρασέ το», με στόχο τη δημιουργία και την εδραίωση μιας νέας κουλτούρας στις online αγορές και την αξιοποίηση των δυνατοτήτων των ηλεκτρονικών πληρωμών, με τη χρήση κάρτας.

Η online ενημερωτική και εκπαιδευτική καμπάνια του GR.EC.A. με τίτλο «Ξεπέρασέ το», έρχεται με χιούμορ να ενημερώσει τους καταναλωτές και να απαντήσει σε μία σειρά από ανησυχίες τους, σχετικά με τη χρήση κάρτας στο online περιβάλλον. Στο πλαίσιο αυτό, ο Σύνδεσμος με τη συνδρομή της Mastercard, δημιούργησε εργαλεία, εκπαιδευτικά υλικά και video, μέσα από τα οποία οι καταναλωτές μπορούν να ενημερωθούν και να βρουν απαντήσεις σε θέματα που αφορούν στη χρήση κάρτας στο ηλεκτρονικό εμπόριο, καθώς και συμβουλές για ασφαλείς online αγορές.

Όλα τα παραπάνω υλικά είναι διαθέσιμα στο κοινό στην ειδικά διαμορφωμένη ιστοσελίδα http://xeperaseto.greekecommerce.gr/, η οποία δημιουργήθηκε στο πλαίσιο της καμπάνιας.