_ΜΝΗΜΟΝΙΑΚΟΣ - ΑΝΤΙΜΝΗΜΟΝΙΑΚΟΣ

Βενιζέλος: Το ΠΑΣΟΚ είναι ένας θεσμός της Δημοκρατίας

Βενιζέλος: Το ΠΑΣΟΚ είναι ένας θεσμός της Δημοκρατίας

Μνημονιακός και αντιμνημονιακός καλούνται να σχολιάσουν την φράση του Ευάγγελου Βενιζέλου κατά την ομιλία της Τετάρτης, που δεν είναι άλλη από το ότι «Το ΠΑΣΟΚ είναι ένας θεσμός της Δημοκρατίας»

Μνημονιακός: εγώ θα έλεγα ότι το ΠΑΣΟΚ είναι η Ελλάδα. Για την ακρίβεια ο Ανδρέας είναι η Ελλάδα. Δεν υπάρχει τα τελευταία 40 χρόνια –νομίζω- πολιτικός ηγέτης και πολιτικό κόμμα που η δράση του, η φιλοσοφία του, και η κουλτούρα του να έχουν επηρεάσει τόσο τη χώρα. Και δε μιλάω ούτε για την πολιτική διακυβέρνηση, ούτε για τον ουσιαστικό έλεγχο της δημόσια ζωής από οπαδούς, φίλους και συνοδοιπόρους. Αναφέρομαι στη δημιουργία ενός νέου τύπου Έλληνα. Έναν άνθρωπο που έμαθε μεν να περνάει καλύτερα (υψηλότεροι μισθοί, καλύτερες συνθήκες διαβίωσης, δημιουργία υποδομών), αλλά γαλουχήθηκε με τη λογική της ήσσονος προσπάθειας και του μέγιστου κέρδους. Έμαθε να δουλεύει λιγότερο, να θεωρεί «μαγκιά» να μην πληρώνει φόρους, να θεωρεί λογικό το ρουσφέτι και το λάδωμα, να κρίνει τους πάντες και τα πάντα εκτός από έναν, τον εαυτό του. Όταν όμως καταφέρνεις να δημιουργήσεις νέα αξιακά πρότυπα για την ελληνική κοινωνία σημαίνει ότι την έχεις «διαβάσει» καλά, έχεις υψηλού επιπέδου πολιτικά στελέχη, στοχευμένη στρατηγική και άριστη οργανωτική δομή. Και το ΠΑΣΟΚ μακράν από όλους τους άλλους τα είχε όλα αυτά. Παραφράζοντας το σύνθημα –εμπνεύσεως Λαλιώτη- πιστεύω ότι το ΠΑΣΟΚ είναι εδώ… και θα μείνει για πολλά ακόμα χρόνια, μέχρι να έρθει μία μεταρρυθμιστική πολιτική δύναμη που θα δώσει όραμα και θα ακουμπήσει την ψυχή του Έλληνα.

Αντιμνημονιακός: το ΠΑΣΟΚ ξεκίνησε ωε ένα γνήσιο κίνημα, βγαλμένο μέσα από τις βαθύτερες ανάγκες πλατιών λαϊκών μαζών, για ελευθερία, ισότητα και αξιοπρέπεια. Συσπείρωσε τον κυνηγημένο κόσμο της Αριστεράς και τους μετριοπαθείς δημοκράτες του Κέντρου, ανέδειξε την ανάγκη της ελληνικής νεολαίας για αλλαγές, συνομίλησε με τους πλέον φωτισμένους παράγοντες της ευρωπαϊκής, και όχι μόνο, Αριστεράς. Στην πορεία του προς την εξουσία έβαλε νερό στο κρασί του. Την πρώτη οκταετία ταυτίστηκε με μεγάλες αλλαγές (ΕΣΥ, εκσυγχρονισμός της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, αναβάθμιση της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, αναγνώριση της Εθνικής Αντίστασης κ.α.). Τη δεύτερη περίοδο, μετά το ’93, ωρίμασε και έδωσε μεγάλη έμφαση στο δημοσιονομικό συμμάζεμα και στη συνέχεια επί Σημίτη, ταυτίστηκε μα τα μεγάλα έργα υποδομής, την είσοδο στο Ευρώ και τους Ολυμπιακούς Αγώνες. Μετά το Σημίτη, το ΠΑΣΟΚ ακυρώθηκε ιστορικά και στρατηγικά με την εγκληματική του απόφαση να βάλει την Ελλάδα στο Μνημόνιο. Το ΠΑΣΟΚ είναι ο Έλληνας Ιανός. Από τη μία ορμή, ζωντάνια, όνειρα, κατακτήσεις. Από την άλλη σήψη, διαφθορά, νεποτισμός και αλαζονεία. Επειδή όμως πάντα παίρνω ξεκάθαρη θέση, θα σας πω ότι όταν ένας πολιτικός χώρος καταφέρει να συνεγείρει εκατομμύρια ανθρώπους και να συνενώσει ευρύτερες κοινωνικές δυνάμεις, σημαίνει ότι επί της ουσίας είναι ένας θεσμός της Ελληνικής Δημοκρατίας.

Διαβάστε επίσης:

Η στάση της Ελλάδας για τη Συρία από διαφορετικές «οπτικές γωνίες»

Αντίθετες απόψεις για τα ληγμένα ή περασμένης διατηρησιμότητας

Πλειστηριασμοί: Το θέμα που απασχολεί Μνημονιακό και Αντιμνημονιακό

Στη διελκυστίνδα οι δηλώσεις Σταϊκούρα για το πρωτογενές πλεόνασμα

Ο μνημονιακός, ο αντιμνημονιακός, ο Στουρνάρας και ο Δραγασάκης

Αντίθετες απόψεις για την υπογραφή του νέου Μνημονίου

Η έκθεση του ΔΝΤ με τα «μάτια» του μνημονιακού και του αντιμνημονιακού

Μνημονιακός – Αντιμνημονιακός: Βήμα στους εκφραστές των δύο ρευμάτων

Γιατί «Αντι-μνημονιακός»

Γιατί «Μνημονιακός»