«Ανοίγουν τα φτερά τους» τα drones της Αστυνομίας και της Πυροσβεστικής

«Ανοίγουν τα φτερά τους» τα drones της Αστυνομίας και της Πυροσβεστικής

Τον επόμενο μήνα, όπως προανήγγειλε ο αναπληρωτής υπουργός Προστασίας του Πολίτη Νίκος Τόσκας σε συνέντευξη του, θα είναι έτοιμα για απογείωση τα 6 μη επανδρωμένα αεροσκάφη, τα λεγόμενα drones, για να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους με ημερήσιες και νυχτερινές πτήσεις στην Αστυνομία και την Πυροσβεστική.

Τα drones τα οποία αγοράστηκαν από εταιρεία του Ισραήλ, θα χρησιμοποιηθούν για την πρόληψη των πυρκαγιών (έγκαιρη ενημέρωση του συντονιστικού κέντρου του πυροσβεστικού σώματος και εντοπισμός εμπρηστών), για έλεγχο κυκλοφορίας σε Εθνικές Οδούς και για τον έλεγχο των χερσαίων και θαλάσσιων συνόρων. Μάλιστα, εξετάζεται το ενδεχόμενο να συμμετέχουν ακόμη και σε επιχειρήσεις για τον εντοπισμό επικίνδυνων δραστών ενόπλων επιθέσεων... 

Οι ένστολοι χειριστές των drones αναμένεται να έχουν ολοκληρώσει την ειδική εκπαίδευση τους τον επόμενο μήνα, ενώ ήδη έχουν γίνει και οι απαραίτητες δοκιμαστικές πτήσεις έτσι ώστε να ελεγχθούν οι τεχνικές δυνατότητες τους.

Drones... με σειρήνα

Το πρώτο «σμήνος» τηλεκατευθυνόμενων αεροσκαφών αποτελείται από τρία μικρά drones, μήκους 1,3 μέτρου και πλάτους 2,4 μέτρων που κινούνται με μπαταρία και έχουν εμβέλεια 50 χιλιομέτρων. Ζυγίζουν 9 κιλά, μπορούν να μείνουν στον αέρα για 3,5 - 4 ώρες και είναι εξοπλισμένα με κάμερες ημέρας και νύχτας, ενώ ο χειρισμός τους γίνεται από ειδικά διαμορφωμένο βαν. Το δεύτερο «σμήνος» είναι τα μεγάλα μη επανδρωμένα αεροσκάφη της Αστυνομίας, με μήκος 2,5 μέτρα και άνοιγμα φτερών 4 μέτρα. Διαθέτουν κινητήρες, κάτι που τους επιτρέπει να πετάνε για περισσότερες από 20 ώρες, ενώ η εμβέλειά τους αγγίζει τα 100 χιλιόμετρα.

Όσο για το εάν το νομοθετικό πλαίσιο επιτρέπει την πτήση drones στα σύνορα, ο Νίκος Τόσκας απάντησε στο ραδιόφωνο «Πρακτορείο 104,9 FM»: «Ο έλεγχος δεν γίνεται ακριβώς πάνω σε συνοριακή γραμμή. Γίνεται στο δικό μας στο εθνικό έδαφος που μπορούν να πετάνε χωρίς κανένα πρόβλημα τα δικά μας μέσα. Υπάρχουν κάποια ζητήματα ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας, αλλά αυτά νομίζω είναι σε φάση επίλυσης.»

Όπως λένε αξιωματικοί της ΕΛ.ΑΣ. τα μη επανδρωμένα αεροσκάφη κινούνται αθόρυβα, ενώ με τις κάμερες υπέρυθρες και θερμικές που διαθέτουν, θα προσφέρουν σημαντικές υπηρεσίες, καθώς έχουν τη δυνατότητα να μεταφέρουν εικόνα υψηλής ευκρίνειας, ακόμα και τη νύχτα σε πραγματικό χρόνο, κατευθύνοντας έτσι τη Frontex και τις ελληνικές Αρχές στα σημεία που υπάρχει πρόβλημα με πρόσφυγες και μετανάστες.