ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ

ΣτΕ: Συζητήθηκαν οι μεταγγραφές φοιτητών

ΣτΕ: Συζητήθηκαν οι μεταγγραφές φοιτητών

Ενώπιον της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ) συζητήθηκαν σήμερα (6/2/2015) οι προσφυγές πανεπιστημιακών ιδρυμάτων και πανεπιστημιακών διδασκάλων για τις μεταγραφές των φοιτητών.

Στο Ανώτατο Ακυρωτικό Δικαστήριο έχουν προσφύγει, μέσω του δικηγόρου Δ. Μέλισσα, η Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, το Τμήμα Αρχιτεκτόνων Μηχανικών της Πολυτεχνικής Σχολής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και 115 μέλη του διδακτικού και ερευνητικού προσωπικού των σχολών αυτών (καθηγητές), και υποστηρίζουν ότι όσο οι αποφάσεις του υπουργού Παιδείας όσο και οι σχετικοί νόμοι που προβλέπουν τη διαδικασία μετεγγραφής των φοιτητών προσκρούουν σε πλειάδα διατάξεων του Συντάγματος και για τον λόγο αυτό πρέπει να ανασταλεί προσωρινά και να ακυρωθεί όλο το νομοθετικό πλαίσιο.

Όπως είναι γνωστό, η Επιτροπή Αναστολών του Συμβουλίου της Επικρατείας, σε σχηματισμό Ολομέλειας, με την υπ΄ αριθμ. 6/2015 απόφασή της, έχει «παγώσει» προσωρινά τις μεταγραφές στην Αρχιτεκτονική Σχολή του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου και στο Τμήμα Αρχιτεκτόνων Μηχανικών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.

Συγκεκριμένα, η Ολομέλεια έχει αναστείλει προσωρινά δύο αποφάσεις του υπουργού Παιδείας που αφορούν:

α) «τη ρύθμιση θεμάτων για τη μεταφορά θέσης εισαγωγής πολυτέκνων, τριτέκνων και ειδικών κατηγοριών» και

β) «τη ρύθμιση θεμάτων για τη μεταφορά θέσης εισαγωγής με οικονομικά κριτήρια του σχολικού έτους 2013-2014 στην τριτοβάθμια εκπαίδευση σύμφωνα με το άρθρο 47 του Ν. 4274/2014».

Κατά τη σημερινή συνεδρίαση της Ολομέλειας του ΣτΕ (πρόεδρος ο Σωτ. Ρίζος και εισηγητής ο σύμβουλος Επικρατείας Κων. Πισπιρίγκος), συζητήθηκε η αίτηση ακύρωσης των πανεπιστημιακών, κ.λπ. και τόσο η πλευρά των πανεπιστημιακών όσο και του ελληνικού δημοσίου αναπτύξαν τις νομικές τους θέσεις.

Η Ολομέλεια του ΣτΕ επιφυλάχθηκε να εκδώσει την απόφασή της.

Σημειώνεται ότι έξω από δικαστικό μέγαρο του ΣτΕ ήταν συγκεντρωμένη μικρή ομάδα πολυτέκνων και τριτέκνων.