Στο ΣτΕ το μάθημα της νεοελληνικής γλώσσας ως προϋπόθεση εισαγωγής στις Ιατρικές Σχολές

Στο ΣτΕ το μάθημα της νεοελληνικής γλώσσας ως προϋπόθεση εισαγωγής στις Ιατρικές Σχολές

Πανελλήνιες | Ειδήσεις: Με τη διαδικασία της πρότυπης δίκης θα συζητηθεί μια σειρά θεμάτων σχετικά με τις εισαγωγικές εξετάσεις στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, μεταξύ των οποίων εάν το μάθημα της νεοελληνικής γλώσσας πρέπει να αποτελεί κριτήριο για την εισαγωγή στις Ιατρικές Σχολές, εάν πρέπει να υπάρχει προνομιακή μεταχείριση υπέρ των αθλητών που έχουν διακριθεί, κλπ.

Αφορμή για όλα αυτά στάθηκε η προσφυγή στο Γ΄ Τμήμα του Συμβουλίου της Επικρατείας δυο υποψηφίων για την τριτοβάθμια εκπαίδευση (Ιατρική Σχολή) οι οποίοι τελικώς δεν εισήχθησαν καθώς «κόπηκαν» στο μάθημα της έκθεσης, παρότι είχαν ψηλή βαθμολογία. Για το λόγο αυτό ζητούν από τη δικαιοσύνη να ακυρωθούν οι πίνακες των αποτελεσμάτων των πανελλαδικών εξετάσεων των Γενικών Λυκείων του έτους 2016, για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση με το νέο σύστημα εισαγωγής του νόμου 4186/2013.

Διαβάστε ΕΔΩ όλες τις ειδήσεις για τις Πανελλήνιες εξετάσεις 2017

Οι δύο προσφεύγοντες υποστηρίζουν πως θα πρέπει να ερευνηθεί εάν: α} η εξέταση του μαθήματος της νεοελληνικής γλώσσας αποτελεί κριτήριο πρόσφορο, προκειμένου το σύστημα εισαγωγής στις ιατρικές σχολές να ανταποκρίνεται στις επιταγές των άρθρων 4 , 5 και 16 του Συντάγματος, β} ο νομοθέτης όφειλε να προβλέψει σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση με συντελεστές βαρύτητας για όλα τα εξεταζόμενα μαθήματα, και, πάντως, με τέτοιο καθορισμό συντελεστών βαρύτητας ώστε να αναδεικνύονται περισσότερο τα μαθήματα προσανατολισμού και να μειώνεται η βαρύτητα του μαθήματος γενικής παιδείας και γ} αν συνάδουν με την αρχή της αξιοκρατίας οι ισχύουσες νομοθετικές διατάξεις κατά το σκέλος εκείνο που παραλείπουν να προβλέψουν διακριτές θέσεις κατά την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση για τα άτομα με μαθησιακές δυσκολίες, ενώ αντίθετα προβλέπουν προνομιακή μεταχείριση υπέρ των αθλητών που έχουν διακριθεί.

Οι δύο υποψήφιοι σημειώνουν ακόμη ότι η εκπαιδευτική νομοθεσία προβλέπει μετεγγραφές φοιτητών μεταξύ των ΑΕΙ (από τα περιφερειακά προς τα κεντρικά ΑΕΙ) σε ποσοστό 15% και θέτουν το ερώτημα εάν είναι "σύννομη η μη πλήρωση των θέσεων, που κενώνονται στα περιφερειακά Πανεπιστήμια από τις εν λόγω μετεγγραφές, από τους επιλαχόντες υποψηφίους στις πανελλαδικές εξετάσεις".