Παναγιώτης Μαυρίκος - Αυτοψία: Νέα στοιχεία για τα αίτια του δυστυχήματος (pics+vid)

Παναγιώτης Μαυρίκος - Αυτοψία: Νέα στοιχεία για τα αίτια του δυστυχήματος (pics+vid)

Περίπου δυόμιση ώρες κράτησε η η αυτοψία στο σημείο οπού έχασε τη ζωή του το μεσημέρι της Πέμπτης ο εκδότης Παναγιώτης Μαυρίκος. Σύμφωνα με τα όσα είπαν μετά την έρευνα στο σημείο της ανάφλεξης αλλά και αρκετά μέτρα πριν, οι εμπειρογνώμονες κ.κ. Γιώργος Ραφτογιαννης ειδικός εξεταστής σε θέματα ιχνών εργαλείων και ο Νίκος Διαμαντης πρώην υποστράτηγος πυροσβεστικού σώματος, νομικός σύμβουλος Πυρασφαλείας και πολιτικής προστασίας στο σημείο βρέθηκαν ίχνη λαδιών πάνω από πέντε σημεία πρόσκρουσης.

«Ήρθαμε έδω για να βρούμε τί στοιχεία έχουν απομείνει και να δούμε πως αυτά μπορούν να χρησιμοποιηθούν. Εντοπίσαμε διάφορα σημαντικά στοιχεία τα οποία θα πρέπει να σχετιστούν με το όχημα και να αναλυθούν για να δώσουμε την οποιαδήποτε περαιτέρω προσέγγιση και διαπίστωση. Σταματήσαμε σε όλα τα σημεία επαφής του οχήματος με το τοιχίο, τα οποία ήταν πάνω από πέντε. Εκτιμώ ότι ήταν περισσότερα, σε όλα εκείνα τα σημεία που είχαμε ενδείξεις επαφής του οχήματος με το διαχωριστικό τοιχίο. Σε αυτό το σημείο οφείλουμε να επισημάνουμε πως τα σημεία αυτά δεν ήταν ικανά να δημιουργήσουν μεγάλη παραμόρφωση καθώς είχαμε ομαλή τριβή σε μερικά σημεία.»

Συνεχίζοντας ο κ. Νίκος Διαμαντης πρώην υποστράτηγος πυροσβεστικού σώματος, νομικός σύμβουλος Πυρασφαλείας και πολιτικής προστασίας, ανάφερε:

«Τα στοιχεία τα οποία συλλέξαμε ήταν σε δυο είδη. Το ένα ήταν στοιχεία και ευρήματα τα οποία σχετίζονται με την πορεία του οχήματος και το δεύτερο ήταν στοιχεία και ευρήματα τα οποία σχετίζονται με την πυρκαγιά. Πρέπει να πούμε πως δεν βρήκαμε σημαντικά ευρήματα χωρίς αυτό να σημαίνει πως δεν βρήκαμε σημαντικά στοιχεία, καθώς βρήκαμε κάποια τα οποία ενδεχομένως να σχετίζονται με την πυρκαγιά σε απόσταση από το τελικό σημείο ανάφλεξης του αυτοκινήτου.

Είναι αξιολογήσιμα καθώς δεν ξέρουμε αν είναι από το ίδιο αυτοκίνητο γιατί έχουν περάσει κάποιες μέρες.
Θα πρέπει να δούμε εάν αυτά τα ευρήματα και τα ίχνη καύσης που βρήκαμε συνδέονται με το οχήματα καθώς δεν είναι στοιχεία του οχήματος είναι στοιχεία ξένα με το όχημα και ενδεχομένως να υπήρχαν μέσα στο όχημα. Βρήκαμε μονό διαρροή λαδιού σε απόσταση 200 μέτρων από την αρχική πρόσκρουση, όμως δεν είναι σε ανάφλεξη και δεν μπορούμε να πούμε με σιγουριά ότι δεν είναι του συγκεκριμένου οχήματος.»

Capture

Σε σχέση με τον εντοπισμό των λαδιών στο οδόστρωμα από την πλευρά του ο κ. Ραφτογιαννης τόνισε πως: «Βρέθηκαν ίχνη λαδιού πιο κοντά στο όχημα στο σημείο που το όχημα έχει προσκρούσει πάνω στο τοιχίο. Σύμφωνα με τα στοιχεία που έχουμε τα αλάρμ άναψαν αφού το αυτοκίνητο σταμάτησε. Το αυτοκίνητο σταμάτησε για 30 δευτερόλεπτα δεν υπήρξε ούτε πυρκαγιά ούτε καμία άλλη κίνηση του οδηγού να εξέλθει. Στη συνεχεία έχουμε την ανάφλεξη. Όλα αυτά είναι αξιολογήσιμα και θα τα πούμε στη συνέχεια. Έκανε ένα σχετικό ζιγκ ζαγκ. Δεν έκανε έντονο. Δεν είχε εντελώς άτακτη κίνηση. Ερχόταν σε πλαγιά επαφή μαλακή, αυτή την επαφή αναλύσαμε και στα σημεία εκείνα συλλέξαμε τμήματα από όχημα που υπάρχουν και θα τα συσχετίσουμε με το συγκεκριμένο εάν και εφόσον ισχύει. Όσον αφορά την πόρτα, βρέθηκε να είναι ανοιχτή 8 με 10 πόντους. Είχε έρθει σε επαφή με το τοιχίο. Δεν μπορούσε να ανοίξει λόγω την ύπαρξης του τοιχίου. Δεν σχετίζεται η πόρτα ή η παραμόρφωση της με το μη άνοιγμα της".

 

Σε ερώτηση των δημοσιογράφων γιατί η φωτιά ξέσπασε στο μπροστινό σημείο του αυτοκινήτου απο την πλευρά του οδηγού, ο κ. Διαμαντής λέει: «Καμία πληροφορία δεν θεωρείται δεδομένη εάν δεν επαληθευθεί από τα ευρήματα. Το γεγονός πως είχαμε 30 δευτερόλεπτα πριν χωρίς εμφανή ίχνη πυρκαγιάς στην κάμερα της Αττικής οδού, αυτό δεν σημαίνει πως δεν είχε πυρκαγιά το όχημα. Ήταν ενδεχομένως σε σημείο που δεν φαινόταν ή ήταν στο εσωτερικό της μηχανής. Σε κάθε περίπτωση όμως η πυρκαγιά κατά την εξέλιξη της ειχε εμπλοκή και υγρών καυσίμων γιατί καιγόταν στο οδόστρωμα. Είχαμε διαρροή είτε υγρών καυσίμων είτε λιπαντικών και ελαίων».

Και συνέχισε λέγοντας: «Η πρώτη έξοδος από το οδόστρωμα και η πρώτη επαφή με το κιγκλίδωμα ήταν 358 μέτρα ακριβώς από το σημείο ανάφλεξης του οχήματος. Κάναμε την κίνηση του αυτοκινήτου από την είσοδο στην Κηφισίας όπως αύτη προέκυπτε από τις κάμερες της Αττικής οδού. Θα πρέπει να επισημάνουμε πως δεν υπάρχει αποτύπωση όλης αυτής της απόστασης γιατί υπάρχει ένα τυφλό σημείο κάτω από τη γέφυρα που δεν αποτυπώνεται από την κάμερα.»

Κλείνοντας ο κ. Ραφτογιαννης αναφερόμενος στην κατάσταση στην οποία ήταν ο οδηγός όλα αυτά τα λεπτά απο το σημείο δηλαδή των ελιγμών έως και τη στιγμή της ανάφλεξης του οχήματος ειπε: «Είναι παρακινδυνευμένο να πούμε σε ποιο σημείο και αν υπήρξε πρόβλημα με την βιολογική κατάσταση του οδηγού. Εκείνου που μπορούμε να πούμε είναι πως από εκείνο το σημείο υπήρξε κάποιο πρόβλημα στο αυτοκίνητο. Τα ευρήματα είναι τμήματα οχήματος και τμήματα από σημεία που έχει αναπτυχθεί η πυρκαγιά που υπάρχει έντονη καύση η ίχνη καύσης. Αυτά θα αξιολογηθούν και θα συνδεθούν με το όχημα. Βρήκαμε και τρία μεταλλικά καπάκια. Βρέθηκαν σε πολύ μεγάλη απόσταση».

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ ΟΛΟ ΧΡΟΝΙΚΟ ΤΟΥ ΔΥΣΤΥΧΗΜΑΤΟΣ