Εκτροχιασμός τρένου Θεσσαλονίκη: Γιατί δεν πάτησε φρένο ο μηχανοδηγός;

Εκτροχιασμός τρένου Θεσσαλονίκη: Γιατί δεν πάτησε φρένο ο μηχανοδηγός;

Η ταχύτητα που είχε αναπτύξει ο μηχανοδηγός του συρμού, είναι - σύμφωνα με το αρχικό πόρισμα- η αιτία του δυστυχήματος στην περιοχή του Άδενδρου, στο οποίο έχασαν τη ζωή τους τρεις άνθρωποι.

Ο ανθρώπινος παράγοντας ευθύνεται για το τραγικό δυστύχημα του περασμένου Σαββάτου, όταν τρένο το οποίο εκτελούσε το δρομολόγιο Αθήνα - Θεσσαλονίκη εκτροχιάστηκε στην περιοχή του Άδενδρου και καρφώθηκε σε σπίτι του χωριού.

Όπως αποκάλυψε χθες το Αθηναϊκό/Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, το πόρισμα της επιτροπής που ερευνά τα αίτια της τραγωδίας, ανέφερε ότι το τρένο κινείτο με 144,3 χλμ/ώρα.

Σημειώνεται ότι η επιτρεπόμενη ταχύτητα στο σημείο, είναι τα 60 χλμ/ώρα, σύμφωνα με τους κανονισμούς.

Όπως αναφέρει σήμερα Σάββατο (20/05) η εφημερίδα «Ελεύθερος Τύπος», έμπειρα στελέχη του ΟΣΕ σημειώνουν ότι στο προκαταρκτικό πόρισμα αυτό, δεν απαντάται το κρίσιμο ερώτημα γιατί ο μηχανοδηγός του Ιντερσίτι -ο οποίος ήταν μεταξύ των θυμάτων- δεν μείωσε την ταχύτητα καθώς πλησίαζε στο Άδενδρο.

Αυτό, σημειώνουν τα στελέχη, έχει τρεις ερμηνείες:

1. Το σύστημα φωτοσήμανσης να μην λειτουργούσε.

2. Το σύστημα φωτοσήμανσης να λειτουργούσε, αλλά λόγω της ελλιπούς συντήρησης των συστημάτων τηλεδιοίκησης-φωτοσήμανσης να μη διευκόλυνε το έργο του μηχανοδηγού. Ειδικότερα την άνοιξη, συνεχίζει το δημοσίευμα, που μεγαλώνουν τα χόρτα, εάν δεν καθαριστούν εγκαίρως, τις νυχτερινές ώρες εμποδίζουν την ορατότητα των μηχανοδηγών, οι οποίοι, ενώ πλησιάζουν σε σταθμούς, τυχαίνει να μην βλέπουν εγκαίρως τα φωτοσήματα που προειδοποιούν για αναγκαστική βραδυπορία.

3. Το σύστημα φωτοσήμανσης να λειτουργούσε κανονικά, αλλά ο μηχανοδηγός για άλλους λόγους, που έχουν να κάνουν αποκλειστικά με τον ίδιο, να μην έλαβε υπόψη τις φωτεινές ενδείξεις του. Πάντως, ο μηχανοδηγός του I/C 58 ήταν έμπειρος και προερχόταν από τον προαστιακό σιδηρόδρομο.

Για τα στελέχη του ΟΣΕ, τονίζει ο «Ελεύθερος Τύπος», «δεν νοείται να μην λαμβάνονται πρόσθετα μέτρα ασφαλείας όταν έχουμε επανάληψη τέτοιων δυστυχημάτων».

Το χρονικό της τραγωδίας

Η επιβατική αμαξοστοιχία του ΟΣΕ ξεκίνησε στις 16:18 το μεσημέρι του Σαββάτου για να εκτελέσει το δρομολόγιο Αθήνα - Θεσσαλονίκη. Το τρένο μετέφερε 75-100 άτομα.

Στις 21:40 το βράδυ, εκτροχιάστηκε και έπεσε πάνω σε κατοικία, την οποία και διαπέρασε.

Αμέσως σήμανε συναγερμός στις Αρχές και στο σημείο έφτασαν δυνάμεις της Πυροσβεστικής, της Αστυνομίας, το ΕΚΑΒ καθώς και συνεργεία του ΟΣΕ και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Ακολούθησαν αγωνιώδεις προσπάθειες απεγκλωβισμού όσων βρίσκονταν μέσα στο τρένο.

Στο δυστύχημα έχασαν τη ζωή τους τρεις άνθρωποι, ο μηχανοδηγός της αμαξοστοιχίας, Μάνθος Καλόπουλος, ο προϊστάμενος Κίνησης Αριστείδης Καλαμπαλίκης και ο επιβάτης Δημήτρης Μικρόπουλος.

Τρεις από τους τραυματίες χρειάστηκε να νοσηλευτούν. Πρόκειται για έναν άντρα 40 ετών και δύο γυναίκες ηλικίας 58 και 41 ετών, οι οποίοι διακομίσθηκαν στο Νοσοκομείο Παπανικολάου και νοσηλεύτηκαν στη Β΄ Χειρουργική Κλινική.