«Κουδούνι» για μία μαθήτρια στο νηπιαγωγείο Αμοργού και έναν μαθητή στο δημοτικό Αρκιών

«Κουδούνι» για μία μαθήτρια στο νηπιαγωγείο Αμοργού και έναν μαθητή στο δημοτικό Αρκιών

Με μία μόλις μαθήτρια θα λειτουργήσει φέτος το νηπιαγωγείο της Αμοργού και έναν μαθητή το δημοτικό σχολείο στους Αρκιούς!

Στην Αμοργό, η μικρή Ιωάννα θα είναι το μόνο παιδί στη σχολική αίθουσα του νηπιαγωγείου, υπό την επίβλεψη της εκπαιδευτικού Φωτεινής Μπαλάφα, η οποία αποφάσισε για δεύτερη συνεχή χρονιά να προσφέρει τις υπηρεσίες της στο συγκεκριμένο νησί.

Όπως εξήγησε η αναπληρώτρια νηπιαγωγός στην εκπομπή «Πρωινή Ζώνη» της ΕΡΤ1, ήταν συνειδητή της επιλογή να φύγει από την Αθήνα για κάποιο χρονικό διάστημα. Πέρυσι, είχε δύο μαθητές στο προνήπιο και φέτος θα διδάσκει μόνο στην Ιωάννα. Χαρακτήρισε την εμπειρία ως πολύ ιδιαίτερη και τόνισε ότι αισθάνθηκε ένα συναισθηματικό δέσιμο με τα δύο παιδιά-μαθητές της.

«Νιώθω σαν νονά», είπε και πρόσθεσε ότι υπάρχουν πολλές δυσκολίες σε ό,τι αφορά στη διαμονή στην Αμοργό, όμως αυτές ενώνουν τους ανθρώπους, όπως ανέφερε χαρακτηριστικά. «Εκτιμάς τα απλά πράγματα, που στην Αθήνα τα θεωρείς δεδομένα και τα βλέπεις με διαφορετική ματιά. Υπάρχουν πολλές δυσκολίες τον χειμώνα, ο καιρός, η ακτοπλοΐα, η έλλειψη κάποιων αγαθών, οι συγκοινωνίες, καθώς αν δεν έχεις ΙΧ δεν μπορείς να μετακινηθείς», τόνισε η κ. Μπαλάφα. Και συμπλήρωσε: «Όταν βλέπεις ένα παιδί το οποίο ικανοποιείται με πέντε, πράγματα θέλεις να του δώσεις 100, όσα περισσότερα μπορείς. Δεν είναι πάντα εφικτό.

Εν τω μεταξύ, ο δήμαρχος της Αμοργού Νικόλαος Φωστιέρης, φέρεται να είναι εξετάζει το ενδεχόμενο ο δήμος να επιδοτεί τους γονείς με το ποσό των 2.000 ευρώ για κάθε παιδί που θα γεννιέται στο νησί. Το έναυσμα γι’ αυτή την απόφαση έδωσε το γεγονός ότι το νηπιαγωγείο της Αμοργού θα λειτουργήσει φέτος μόνο με μία μαθήτρια, όπως αναφέρει το analitis.gr.

Ο Χρήστος, μοναδικός μαθητής στο δημοτικό των Αρκιών

Εξάλλου, κουδούνι για έναν μόνο μαθητή θα χτυπήσει και στο δημοτικό σχολείο στους Αρκιούς, στο νησάκι των Δωδεκανήσων που βρίσκεται ανάμεσα στην Πάτμο, στη Λέρο και στους Λειψούς και διαθέτει μόλις 40 κατοίκους.

Αγιασμός δεν θα γίνει, αφού παπάς δεν υπάρχει στο νησί, όμως το κουδούνι χτύπησε κανονικά όπως σε όλα τα σχολεία της χώρας σήμερα το πρωί. Εκεί βρισκόταν μόνο ο Χρήστος μαθητής της τρίτης τάξης και η νέα του δασκάλα που έφθασε το πρωί στο νησί με βάρκα, από τους Λειψούς, για να αναλάβει τα καθήκοντα της έχοντας μαζί της όλο τον απαραίτητο εξοπλισμό για τη λειτουργία του σχολείου και για τη διαμονή της στο νησί.

«Ήταν το όνειρο μου να αναλάβω δασκάλα στους Αρκιούς και είμαι ιδιαίτερα ευχαριστημένη που έρχομαι στο νησί» δήλωσε στο Αθηναϊκό-Πρακτορείο Ειδήσεων η δασκάλα Μαρία-Φαίδρα Τσιαλέρα μια Θεσσαλονικιά που έχει πολιτογραφηθεί Δωδεκανήσια αφού βρίσκεται και διδάσκει στα σχολεία των νησιών για 17 χρόνια (13 χρόνια στη Λέρο και 4 στους Λειψούς).

«Το 2007 όταν ήμουν δασκάλα στη Λέρο είχα μία μαθήτρια από τους Αρκιούς και μαθαίνοντας τότε για το νησί και για τον αγώνα επιβίωσης που έδιναν -και δίνουν- οι κάτοικοί του ήθελα από τότε να έρθω» τονίζει η κ. Τσιαλέρα που επιτέλους το κατάφερε.
Είμαι η μοναδική μόνιμη εκπαιδευτικός που διορίζομαι στους Αρκιούς, διευκρινίζει, επισημαίνοντας ότι μπορούσε να διοριστεί σε όποιο σχολείο ήθελε, αλλά το δημοτικό σχολείο των Αρκιών, ήταν στην αίτηση της, η μόνη επιλογή.

Πιθανόν εκτός του μοναδικού μαθητή της στα θρανία να βρίσκεται και ο αδελφός του, που έχει τελειώσει το δημοτικό πριν από δύο χρόνια αλλά δεν κατάφερε να πάει στο γυμνάσιο της Πάτμου παρότι τον προετοίμαζε για αυτό από πέρσι η δασκάλα που υπήρχε.

«Θέλω να κάνω ό,τι μπορώ για το σχολείο και το νησί» επισημαίνει η κ. Τσιαλέρα η οποία θα διαμένει στο νησί, αλλά τα Σαββατοκύριακα θα επιστρέφει στους Λειψούς, όπου βρίσκεται ο σύζυγος της. Έχουν άλλωστε και την δική τους βάρκα, με την οποία έφθασε σήμερα στο νησί, οπότε θα αντιμετωπίσουν εύκολα το θέμα της μετακίνησης τους.

«Είμαι συνειδητοποιημένη για το τι θα αντιμετωπίσω και θα κάνω κάθε προσπάθεια για να λειτουργήσει όσο το δυνατόν καλύτερα το σχολείο» τονίζει η κ. Τσιαλέρα, που δεν κρύβει την πρόθεση της να αποτελέσει το σχολείο σημείο αναφοράς για την εκπαιδευτική κοινότητα. Ήδη έχει δρομολογήσει λύσεις σε σειρά προβλημάτων που αφορούν τον εμπλουτισμό της βιβλιοθήκης, σε προβλήματα του κτιρίου, στην επικοινωνία και άλλα.

Το ζητούμενο είναι βέβαια να μπορέσει το σχολείο να συνεχίσει την λειτουργία του και προϋπόθεση για αυτό είναι να υπάρχουν μαθητές. Στο νησί εκτός του Χρήστου, υπάρχει μόνο ένα ακόμα παιδί, που θα μπορέσει να πάει στο σχολείο σε τρία χρόνια και όλοι ευελπιστούν ότι η οικογένεια του θα παραμείνει στο νησί και δεν θα χρειαστεί να μεταβεί σε άλλη περιοχή.

Με πληροφορίες από ΑΠΕ