«Μπάχαλο» με την απάντληση καυσίμων από το ναυάγιο του «Αγία Ζώνη ΙΙ»

«Μπάχαλο» με την απάντληση καυσίμων από το ναυάγιο του «Αγία Ζώνη ΙΙ»

Νέες καθυστερήσεις στην αντιμετώπιση της οικολογικής καταστροφής στον Σαρωνικό - Οξύτατη αντιπαράθεση στη Βουλή για το θέμα της πετρελαιοκηλίδας

Πετρελαιοκηλίδα | Σαρωνικός: Ένα απίστευτο «αλαλούμ» διαδραματίζεται τις τελευταίες ώρες με φόντο τον Σαρωνικό και τις εργασίες απάντλησης των καυσίμων από το ναυάγιο του δεξαμενόπλοιου «Αγία Ζώνη ΙΙ», το οποίο έχει προκαλέσει σοβαρή οικολογική καταστροφή στον κόλπο. Δύο πετρελαιοφόρα πλοία έχουν προσεγγίσει το σημείο της βύθισης του σκάφους, αλλά μέχρι στιγμής δεν έχει δοθεί καμία έγκριση, για να ξεκινήσουν οι εργασίες συλλογής πετρελαίου και μαζούτ από το «κουφάρι» του πλοίου.

Συγκεκριμένα, το πετρελαιοφόρο «Aegean Breeze 1» προσέγγισε, πρωινές ώρες της Παρασκευής (22/09/2017), το σημείο όπου έχει βυθιστεί το μικρό δεξαμενόπλοιο «Αγία Ζώνη ΙΙ», νοτιοδυτικά της Αταλάντης, προκειμένου να συνεχιστεί η απάντληση των καυσίμων από το ναυάγιο, μια διαδικασία που έχει σταματήσει εδώ και δύο ημέρες. Κοντά στο σημείο του ναυαγίου βρίσκεται και το δεξαμενόπλοιο «Siros».

Σύμφωνα με πληροφορίες, τα δύο πλοία ανήκουν σε διαφορετικές εταιρείες και η μία έχει αιτηθεί να απαντλήσει το πετρέλαιο ως πετρελαιοειδή κατάλοιπα και η άλλη ως φορτίο.

Μέχρι στιγμής πάντως από τις αρμόδιες Αρχές δεν έχει γίνει γνωστό αν η διαδικασία απάντλησης θα ξεκινήσει άμεσα, ενώ, σύμφωνα με πληροφορίες, στον πλωτό γερανό που βρίσκεται στο σημείο έχουν συγκεντρωθεί περίπου 300 κυβικά μίγματα πετρελαιοειδών από το «Αγία Ζώνη ΙΙ».

Σημειώνεται ότι έως τώρα την επιχείρηση απάντλησης των καυσίμων, από το ναυαγισμένο πλοίο, είχε το δεξαμενόπλοιο «Lassea», στο οποίο έληξαν τα πιστοποιητικά ασφαλείας του ενώ έπειτα από έλεγχο λιμενικών και τελωνειακών στις δεξαμενές έρματος του πλοίου εντοπίστηκαν ποσότητες πετρελαιοειδών μιγμάτων, χωρίς τα νόμιμα παραστατικά.

Για την υπόθεση του «Lassea» συνελήφθησαν ο πλοίαρχος και ο πρώτος μηχανικός του πλοίου, που κρατούνται από προχθές στο κεντρικό λιμεναρχείο Πειραιά και στους οποίους έχει ήδη ασκηθεί δίωξη για παραβίαση τελωνειακού κώδικα για λαθρεμπορία καυσίμων σε βαθμό πλημμελήματος.

Η εκδίκαση της υπόθεσης των δύο κατηγορουμένων ναυτικών ξεκίνησε χθες και θα επαναληφθεί εκ νέου σήμερα στις τριμελές πλημμελειοδικείο Πειραιά, ενώ οι τέσσερις μάρτυρες κατηγορίας (λιμενικοί και τελωνειακοί) δεν παρουσιάστηκαν, καθώς, όπως ανακοίνωσε το λιμενικό σώμα, ακόμα δεν έχει ογκομετρηθεί το παράνομο φορτίο και συνεπώς δεν υπάρχει ακόμα η απαιτούμενη έκθεση προσδιορισμού των διαφυγόντων δασμών και λοιπών φόρων, που πρέπει απαραιτήτως να προσκομιστεί ενώπιον του δικαστηρίου για να συνεχιστεί η διαδικασία.

Το γεγονός αυτό επιβεβαίωσε και η συνήγορος του πλοιάρχου στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων, η οποία έως χθες δεν είχε ακόμα λάβει γνώση της δικογραφίας.

Σύμφωνα με την πρώτη πληροφόρηση, στο συγκεκριμένο δεξαμενόπλοιο -που σύμφωνα με το λιμενικό σώμα είχαν βρεθεί μίγματα πετρελαιοειδών χωρίς νόμιμα παραστατικά - είχαν φορτωθεί 1.533 κυβικά πετρελαιοειδών με απάντληση από το βυθισμένο πλοίο «Αγία Ζώνη ΙΙ», τα οποία αναμένεται να αδειάσει το δεξαμενόπλοιο με εισαγγελική εντολή στα ΕΛΠΕ.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Σαρωνικός Πετρελαιοκηλίδα: O EMSA διαψεύδει την κυβέρνηση - Υπήρχε πλοίο στη Λεμεσό

Σαρωνικός Πετρελαιοκηλίδα: O EMSA διαψεύδει την κυβέρνηση - Υπήρχε πλοίο στη Λεμεσό

Ένταση και φωνές στη Βουλή

Εν τω μεταξύ, υψηλοί τόνοι επικράτησαν το πρωί της Παρασκευής (22/09/2017) στη Βουλή όπου συζητήθηκαν επίκαιρες ερωτήσεις βουλευτών της αντιπολίτευσης προς τον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Παναγιώτη Κουρουμπλή, αναφορικά με τους κυβερνητικούς χειρισμούς για την αντιμετώπιση της πετρελαιοκηλίδα στον Σαρωνικό.

Σε σχετική ερώτησή του προς τον υπουργό, ο επικεφαλής της Δημοκρατικής Αριστεράς, Θανάσης Θεοχαρόπουλος, επέκρινε τον κ. Κουρουμπλή, χαρακτηρίζοντας «σοκαριστικές» τις εξελίξεις στο μέτωπο της ρύπανσης και του απέδωσε «ολιγωρία». 

Από την πλευρά του ο υπουργός υπογράμμισε πως «βρίσκεται «σε εξέλιξη έρευνα για τα αίτια από τρεις διαφορετικούς φορείς (Δικαιοσύνη, ανεξάρτητο φορέα και υπουργείο)», και πρόσθεσε πως όταν υπάρξουν επίσημα στοιχεία «θα τα ανακοινώσουμε με σεβασμό στον πολίτη».

«Η μόνη που δεν φταίει είναι η κοινωνία των περιοχών. Ευθύνες υπάρχουν και θα αποδοθούν», πρόσθεσε ο κ. Κουρουμπλής, ενώ εξέφρασε την εκτίμηση πως «η κριτική που του ασκήθηκε ήταν πολύ αυστηρή», λέγοντας: «Μόνο που δεν είπαν ότι οδηγούσα το πλοίο!».

Θεοχαρόπουλος: «Θα έπρεπε να είχατε παραιτηθεί!»

Ωστόσο, τα πνεύματα άναψαν, όταν ο πρόεδρος της ΔΗΜΑΡ είπε απευθυνόμενος στον υπουργό Ναυτιλίας: «Θα έπρεπε να είχατε παραιτηθεί!».

«Κύριε Θεοχαρόπουλε δεν έχετε περισσότερη αγωνία και ευαισθησία από εμάς. Σας αναγνωρίζω πως ίσως έχετε την ίδια αγωνία με εμάς όχι περισσότερη», σημείωσε και τον κατηγόρησε ότι δεν ήρθε διαβασμένος στη Βουλή αλλά και δεν τον επισκέφθηκε ποτέ στο υπουργείο Ναυτιλίας.

«Θα κρίνουν άλλοι αν πρέπει να παραιτηθώ. Η κοινωνία έχει κρίνει ήδη», συνέχισε ο Παναγιώτης Κουρουμπλής σε έντονο ύφος.