«Αλλεργία» Γαβρόγλου με την αριστεία: Είναι μια εγωκεντρική διαδικασία

«Αλλεργία» Γαβρόγλου με την αριστεία: Είναι μια εγωκεντρική διαδικασία

Επιμένει στην ρητορική του κατά της αριστείας ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου και σε συνέντευξή του την Κυριακή (17/09/2017) στην εφημερίδα «Εποχή» και επιτίθεται εναντίον όσων «κάνουν διαστρεβλωμένα ρεπορτάζ» γύρω από το θέμα αυτό.

«Τάσσομαι υπέρ της διάκρισης διότι «σημαίνει συλλογικότητα, διακρίνεται η τάξη μας, η ομάδα μας, η μια εργασία που κάναμε. Αντίθετα η αριστεία είναι εγωκεντρική», σημειώνει ο κ. Γαβρόγλου και προσθέτει: «Το επικοινωνιακό δεν είναι και δεν μπορεί να είναι προνομιακό μας πεδίο. Γι’ αυτό πρέπει να επιμείνουμε στην υλοποίηση των δεσμεύσεών μας και αυτές ακούγονται με προσοχή από τον κόσμο».

Για την υπόθεση της Eldorado Gold, ο κ. Γαβρόγλου επιμένει πως «η κίνηση της εταιρείας ήταν χάριν -επιεικώς- εντυπωσιασμού».

Ως προς τις δεσμεύσεις στην μετά μνημόνιο εποχή, ο κ. Γαβρόγλου είπε ότι πρέπει να ληφθεί πολιτική απόφαση, εκτιμώντας ταυτόχρονα ότι η αντιστροφή του κλίματος στην Ευρώπη που «είναι κατόρθωμα αυτής της κυβέρνησης» δεν θα επιτρέψει την απομόνωση της Ελλάδας σε περίπτωση που κατατεθούν παράλογες απαιτήσεις.

Ο υπουργός Παιδείας εκφράζει την ικανοποίηση του για το άνοιγμα των σχολείων «χωρίς παραλυτικά προβλήματα», ενώ μίλησε και για τις προσπάθειες που καταβάλλει η κυβέρνηση -με δεδομένη την έλλειψη επαρκών πόρων- για την επίλυση των προβλημάτων στα σχολεία ειδικής αγωγής.

Λέει ότι η Ελλάδα έχει το «πιο γερασμένο εκπαιδευτικό προσωπικό στην Ευρώπη» και έθεσε ως πρώτη προτεραιότητα του υπουργείου την πρόσληψη μόνιμου προσωπικού, ενώ στις αρχές Οκτωβρίου το υπουργείο θα ανακοινώσει αυστηρό πρόγραμμα επιμόρφωσης του εκπαιδευτικού προσωπικού δια ζώσης και μέσω τεχνολογιών ταυτόχρονα με ένα νέο σύστημα υποστηρικτικών δομών.

Ως προς το θέμα με τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς που δεν βρίσκουν σπίτι εκεί όπου τοποθετήθηκαν, υποστηρίζει ότι το υπουργείο είναι ήδη σε επαφή με τους δήμους για να συμβάλλουν αποφασιστικά στην λύση του προβλήματος, καθώς «είναι πραγματικά απαράδεκτο να είναι αδρανείς για κάτι τόσο σοβαρό».

Σε ό,τι αφορά τη μεταρρύθμιση που αφορά στη Γ' Λυκείου, ο κ. Γαβρόγλου αναφέρει ότι η πρόταση αφορά στην «μετατροπή της Γ Λυκείου σε χρονιά-γέφυρα ανάμεσα στο σχολείο και στο πανεπιστήμιο» με πολύ λιγότερα μαθήματα με περισσότερες ώρες, όχι για να αυξηθεί η ύλη αλλά για να υπάρχει χρόνος να ανοίγουν συζητήσεις στην τάξη, με αναβάθμιση του απολυτηρίου το οποίο «θα παίζει ρόλο για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση», και με συμπληρωματικούς τρόπους εκπαιδευτικής πράξης, όπως είναι οι εργασίες.

Για την ενδιάμεση εξεταστική του Ιανουαρίου τονίζει ότι συνιστά τρόπο ελέγχου της διδασκαλίας και της μάθησης «ώστε να μην είναι οι τρεις ώρες εξετάσεων του Ιουνίου αυτές που καθορίζουν την ζωή του παιδιού».

Τέλος σχετικά με την κλήρωση του σημαιοφόρου στις παρελάσεις του Δημοτικού, και ερωτηθείς μήπως η συζήτηση έπρεπε να αφορά τις ίδιες τις παρελάσεις, ο υπουργός Παιδείας, απαντά: «Με το θέμα της κλήρωσης αναγνωρίσαμε μια πραγματικότητα. Η συζήτηση για τις παρελάσεις είναι γενικότερης πολιτικής και δεν θα μπορούσε να ήταν μια απόφαση του υπουργείου Παιδείας».

Η ΓΝΩΜΗ ΣΟΥ ΜΕΤΡΑΕΙ