Εγκαινιάστηκε η έκθεση «Velocita F1 2014» της Μ. Παπαθεοδώρου-Βαλυράκη

Εγκαινιάστηκε η έκθεση «Velocita F1 2014» της Μ. Παπαθεοδώρου-Βαλυράκη

Στο Golden Hall, σε συνεργασία με τον Ελληνο Ιταλικό Επιμελητήριο πραγματοποιήθηκαν τα εγκαίνια της έκθεσης της Μίνας Παπαθεοδώρου – Βαλυράκη παρουσία πολλών φορέων της Ιταλίας, φιλότεχνων αλλά και του Πρέσβη της Ιταλίας, Claudio Glaentzer.

Στον 300 τ.μ. χώρο της έκθεσης οι επισκέπτες θα έχουν τη δυνατότητα να θαυμάσουν την έκθεση της Μίνας Παπαθεοδώρου- Βαλυράκη υπό τον τίτλο «Velocita F1 2014».

εκθεση302

H θεματική της καταξιωμένης ζωγράφου – της οποίας το έργο Ιστορία της Lamborghini-35 χρόνια (έκτασης 18 τ.μ.) κοσμεί μόνιμα την είσοδο του εργοστασίου της εταιρείας Automobili Lamborghini από το 1998 στην Bologna της Ιταλίας – αυτή τη φορά σχετίζεται με έργα μεγάλων διαστάσεων όλα εμπνευσμένα από τους αγώνες της Formula1 και τα μονοθέσια της Ferrari, τα οποία αποτυπώνουν με έναν ορισμένο τρόπο το τρίπτυχο που δομεί τον εν λόγω κόσμο του μηχανοκίνητου αθλητισμού: κίνηση-ταχύτητα-εξέλιξη.

egenia viva italia202

«Συγκεκριμένα, γινόμαστε μάρτυρες μιας χρωματικής πανδαισίας όπου το κάθε χρώμα συνεργεί σε μια οιονεί έξαρση κίνησης η οποία φιλοδοξεί αφενός, να μετασχηματιστεί από μέσο έκφρασης σε μέσο ελευθερίας (από τη μεριά της ζωγράφου), αφετέρου, δημιουργεί τον πυρετό μιας ανάγκης για ανταπόκριση (εκ μέρους του θεατή).

egenia viva italia259

Η πρώην μαθήτρια του Μόραλη, ενώ ακολουθεί μια τεχνοτροπία που κομίζει απλότητα με όχημα την ευαισθησία, πάραυτα η ''πινελιά'' της δείχνει ορμητικά παχιά ενόσω ''κατακάθεται'' πάνω στον καμβά.

εκθεση280Παρατηρούμε ότι το σύνολο των έργων διαπνέεται από το στοιχείο της έντασης, απόρροια τόσο της χρωματικής πυκνότητας που η ζωγράφος συχνά αρέσκεται να χρησιμοποιεί, όσο και της σχεδιαστικής δυναμικής που η ίδια υιοθετεί θα λέγε κανείς πως πρόκειται για σχεδιασμό συνειδητά ''αφρώδη''.

εκθεση001

Για την ''ζωγράφο της ταχύτητας''(όπως έχει γίνει ευρύτερα γνωστή), μολονότι η τέχνη αποτελεί vis formandi (δημιουργική δύναμη), εδώ βλέπουμε να καταθέτει συνθέσεις που θέλουν να εξουσιάζουν το μάτι του θεατή.

εκθεση254

Μόνο που, για να αποφευχθεί η όποια παρεξήγηση, καλό θα ήταν να έχουμε κατά νου πως κάποιες φορές ‹‹ ο καλλιτέχνης... μάς κάνει να νιώσουμε ό,τι δεν μπορούσε να μας δώσει να καταλάβουμε ›› .

εκθεση146

Έτσι, αντί να οδηγούν τη σκέψη σε παραίτηση, οι εικόνες που πραγματεύεται η Μ. Παπαθεοδώρου-Βαλυράκη, την αναζωπυρώνουν αποτυπώνοντας εύστοχα κάποια διορατική έκλαμψη του εφήμερου.

εκθεση165Όσον αφορά τον αντίκτυπο της τελευταίας, ‹‹ αναγνωρίζουμε την αίσθηση της άκρας έντασης από τις ακαταμάχητες κινήσεις αυτόματης αντίδρασης που προκαλεί εκ μέρους μας, ή από την αδυναμία που μας επιβάλλει›› .

εκθεση159

Πρόκειται για εικόνες που απηχούν ακουστικά μια ασυγκράτητη προσμονή για ζωή, ταυτόχρονα, αποτελούν οπτικές προκλήσεις αισθητικής τάξεως.»

εκθεση233

Διαβάστε επίσης:

Η Μίνα Παπαθεοδώρου-Βαλυράκη στο Indy 500 των ΗΠΑ

Σημαντική διεθνής διάκριση για τη Μίνα Παπαθεοδώρου-Βαλυράκη