ΕΛΛΑΔΑ

Τέμπη: Τι θα υποστηρίξει ο επιθεωρητής του ΟΣΕ στην απολογία του για τον σταθμάρχη Λάρισας

Τέμπη: Τι θα υποστηρίξει ο επιθεωρητής του ΟΣΕ στην απολογία του για τον σταθμάρχη Λάρισας
Φωτογραφία αρχείου

Την Παρασκευή (17/3) θα οδηγηθούν για να απολογηθούν ενώπιον του ειδικού εφέτη ανακριτή οι δύο σταθμάρχες και ο επόπτης κυκλοφορίας.

Η κοινωνία είναι ακόμα μουδιασμένη από την τραγωδία στα Τέμπη, ενώ όλοι περιμένουν να αποδοθούν οι ευθύνες στους υπεύθυνους για το πολύνεκρο δυστύχημα. Ωστόσο, τα 4 πρόσωπα που κρατούνται μέχρι στιγμής για την τραγωδία φαίνεται πως ρίχνουν ο ένας τις ευθύνες στον άλλο.

Την Παρασκευή θα οδηγηθούν για να απολογηθούν ενώπιον του ειδικού εφέτη ανακριτή τρία άτομα, οι δύο σταθμάρχες και ο επόπτης κυκλοφορίας, ενώ από την εξέλιξη της έρευνας είναι πιθανό να ασκηθούν διώξεις και σε άλλα πρόσωπα.

Υπενθυμίζεται ότι ο επιθεωρητής του ΟΣΕ στην πρώτη του απολογία έριξε το φταίξιμο στον σταθμάρχη Λάρισας και στον μηχανοδηγό της εμπορική αμαξοστοιχίας, ενώ υπήρξε και ζήτημα με το πρόγραμμα των βαρδιών για το μοιραίο βράδυ.

Όπως αποκαλύφθηκε, οι άλλοι δύο σταθμάρχες έπρεπε να είναι στο πόστο μέχρι τις 11 το βράδυ, αντ' αυτού έφυγαν νωρίτερα και μάλιστα «πείραξαν» και το βιβλίο παραλαβής-παράδοσης.

Τι θα υποστηρίξει ο επιθεωρητής του ΟΣΕ

Σύμφωνα με ρεπορτάζ του MEGA, ο επιθεωρητής θα ισχυριστεί πως σε συγκέντρωση προσωπικού που συγκάλεσε στις 25 Ιανουαρίου 2023 με τους 14 νέους σταθμάρχες και τους 13 παλαιούς, προκειμένου να μοιράσει αρμοδιότητες και να διευκρινίσει διαδικαστικά ζητήματα, κανείς από τους συναδέλφους του δεν είπε το παραμικρό για τον σταθμάρχη της Λάρισας, παρότι εκ των υστέρων βγήκαν αρκετοί υποστηρίζοντας ότι είχαν επισημάνει την ανεπάρκειά του.

Επίσης, θα υποστηρίξει ότι ο 59χρονος επιβεβαίωσε πως είναι έτοιμος να τοποθετηθεί σε οποιοδήποτε πόστο του ανατεθεί.

Σημειώνεται ότι οι 14 νέοι σταθμάρχες θα αναλάμβαναν βραδινές βάρδιες στον σταθμό εκ περιτροπής.

Ένα από τα βασικά, όμως, ερωτήματα που προκύπτουν είναι αν ο σταθμάρχης της Λάρισας ήξερε να κάνει αυτόματη χάραξη.

Αν και το έργο της χάραξης της ηλεκτρονικής πορείας των αμαξοστοιχιών, για τον σταθμό της Λάρισας, έχει ολοκληρωθεί, δεν είναι βέβαιο αν βρίσκεται σε λειτουργία και αν χρησιμοποιείται από τους σταθμάρχες.

Σε έγγραφο του ο ΟΣΕ, στις 23/12/2022, αναφέρει:

«Οι σταθμάρχες Λάρισας υποχρεωτικά θα σχηματίζουν τη διαδρομή με την χρήση κομβίων αφετηρίας – στόχου. Τα φωτοσήματα εξόδου θα παραμένουν κλειστά και η υπέρβασή τους θα γίνεται με εντολή του Σταθμάρχη, αφού πρώτα βεβαιωθεί ότι σχημάτισε την κατάλληλη διαδρομή και ότι συντρέχουν οι συνθήκες ελευθερίας του τμήματος αποκλεισμού ως τον επόμενο εν υπηρεσία σταθμό».

Το αυτοματοποιημένο αυτό σύστημα επιτρέπει στους σταθμάρχες να χαράσσουν τις διαδρομές των τρένων, ενώ σε περίπτωση λάθους, τους αναγκάζει να φτιάξουν νέα διαδρομή.

Επομένως, μένει να διερευνηθεί αν ο 59χρονος είχε εκπαιδευτεί προκειμένου να χρησιμοποιεί το ηλεκτρονικό σύστημα.