ΕΛΛΑΔΑ

Τέμπη: Τα νέα στοιχεία από την αυτοψία - Παρά την πυρκαγιά τρεις μηχανές δεν έχουν καεί

Τέμπη: Τα νέα στοιχεία από την αυτοψία - Παρά την πυρκαγιά τρεις μηχανές δεν έχουν καεί
EUROKINISSI

Τέμπη: Το πρωί της Παρασκευής η πενταμελής επιτροπή πρόκειται να παραχωρήσει συνέντευξη Τύπου στην οποία θα παρουσιάσει τα πρώτα συμπεράσματα. 

Απαντήσεις για το δυστύχημα των Τεμπών ζητούν οι οικογένειες των θυμάτων και οι πραγματογνώμονες που ορίστηκαν και πραγματοποίησαν αυτοψία στο σημείο της σιδηροδρομικής τραγωδίας έχουν ήδη στα χέρια τους τα πρώτα αποτελέσματα.

Η πρώτη αυτή αυτοψία στο σημείο της σύγκρουσης σύμφωνα με το κεντρικό δελτίο ειδήσεων του Star έφερε στο φως τρία πολύ σημαντικά στοιχεία.

Τα πρώτα συμπεράσματα από την αυτοψία δείχνουν ότι:

  1. Τρεις μηχανές των τρένων δεν έχουν καεί, παρά την πυρκαγιά που προκλήθηκε και αυτό είναι κάτι που προκαλεί μεγάλη εντύπωση.
  2. Η θερμοκρασία που αναπτύχθηκε τα μοιραία πρώτα λεπτά μετά τη σύγκρουση ήταν 500 με 600 βαθμοί Κελσίου.
  3. Οι βλάβες στα κλειδιά στον πίνακα κυκλοφορίας δεν αποκαθίστανται αμέσως, όπως το κλειδί 101, που είναι χαλασμένο από τον περασμένο Νοέμβριο.

Το πρωί της Παρασκευής η πενταμελής επιτροπή πρόκειται να παραχωρήσει συνέντευξη Τύπου στην οποία θα παρουσιάσει τα πρώτα συμπεράσματα.

Την ίδια στιγμή στο Star μίλησε ο πραγματογνώμονας και μέλος της πενταμελούς επιτροπής Κώστας Λακαφώσης ο οποίος όπως είπε «Έχουμε κάνει μια αυτοψία στον χώρο του ατυχήματος κι άλλη μία στον χώρο όπου φυλάσσονται τα συντρίμμια. Έχουμε και κάποιες αυτοψίες τις επόμενες μέρες που θα γίνουν στην Αθήνα κι έχουμε επίσης και πολλές εργαστηριακές δοκιμές».

Όπως εξήγησε, «Αυτό που ψάχνουμε να βρούμε είναι τι ήταν η φωτιά που είδαμε στο βίντεο, από πού ξεκίνησε, τι έκαψε».

Παραλείψεις και ανθρώπινα λάθη

Σύμφωνα με πληροφορίες του τηλεοπτικού σταθμού Alpha η πενταμελής επιτροπή διαπίστωσε παραλείψεις στα αυτόματα συστήματα ασφαλείας, τις ραδιοεπικοινωνίες, καθώς και λανθασμένες ανθρώπινες ενέργειες.

Η Μ. Χατζηκωνσταντίνου δικηγόρος πολυτραυματία αναφέρει: «Έχουμε μεγάλη αγωνία για τα αποτελέσματα, για να δούμε εάν πέρα από τις ευθύνες του σταθμάρχη υπήρχε η δυνατότητα, εάν υπήρχαν άλλες ασφαλιστικές δικλείδες, με τις οποίες θα μπορούσε να αποφευχθεί το μοιραίο δυστύχημα».

Οι πραγματογνώμονες θα ισχυριστούν ότι δεν υπάρχει νομοθετική υποχρέωση για πυρασφάλεια στα τρένα, ενώ στα βαγόνια δεν υπήρχαν φωτιστικά ασφαλείας.

Ο πρώην πρόεδρος της Επιτροπής παρακολούθησης του Ευρωπαϊκού συστήματος διαχείρισης σιδηροδρομικής κυκλοφορίας, Χρήστος Γκατσιούλης, σύμφωνα με τον τηλεοπτικό σταθμό περιέγραψε ενώπιον του εφέτη ανακριτή σημαντικές ελλείψεις σε τμήματα του σιδηροδρομικού δικτύου όσον αφορά την ασφάλεια.

Συγκεκριμένα υποστήριξε ότι δεν υπήρχε επικοινωνία μεταξύ σταθμών, σε σημεία του δικτύου, ενώ είχαν κλαπεί καλώδια, και δεν υπήρχε εξοπλισμός ETCS στα τρένα και έτσι δεν μπορούσαν να γίνουν δοκιμές και να τεθεί σε λειτουργία.

Παράλληλα παραβιάστηκαν οι προθεσμίες για τα έργα, χωρίς συγκεκριμένες μελέτες.

Συνάδελφος του 59χρονου προφυλακισμένου σταθμάρχη από τη Λάρισα έδειξε μία σειρά από λάθη: «Θα μπορούσε να είχε βάλει και κάποιον έμπειρο σταθμάρχη μαζί του τις πρώτες νυχτερινές βάρδιες, για να μπορέσει να εγκληματιστεί. Αυτό όμως δεν μπορούσε να γίνει, λόγω έλλειψης προσωπικού. Ο κλειδούχος είτε είχε εμπειρία είτε όχι, δε θα μπορούσε να συνδράμει τον 59χρονο σταθμάρχη, ώστε να διευθετήσει την αμαξοστοιχία 62, λόγω της θέσης του»

«Δέσμευση μου να συγκρουστώ με το βαθύ κράτος και τις διαχρονικές παθογένειες στη δημόσια διοίκηση που αναδείχθηκαν από την τραγωδία των Τεμπών», δήλωσε από τα Ιωάννινα ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης.

«Οι πολίτες δεν ψάχνουν για υπουργούς που θα παριστάνουν τους μηχανοδηγούς, αλλά για πρωθυπουργούς που θα πάψουν να παριστάνουν τους ανήξερους», υποστήριξε ο Αλέξης Τσίπρας.

Βόμβα από τον δημιουργό της τηλεδιοίκησης του ΟΣΕ

Ο δημιουργός της τηλεδιοίκησης του ΟΣΕ, Γρηγόρης Λάμπρου (τεχνικός διευθυντής και διευθυντής της εταιρείας AES) καταγγέλλει ότι το σύστημα για το σιδηροδρομικό δίκτυο Αθήνα - Λάρισα υπήρχε αλλά δεν ενεργοποιήθηκε ποτέ.

«Μου ανέθεσαν αυτό το έργο, σχεδιασμού και ανάπτυξης, του συστήματος τηλεδιοίκησης της ΕΡΓΟΣΕ, για το τμήμα το οποίο εξελίσσεται από την Αθήνα μέχρι τη Λάρισα και από εκεί μέχρι το Πλατύ που συνδέεται με το δεύτερο κομμάτι το οποίο πηγαίνει υπό τον έλεγχο της Θεσσαλονίκης μέχρι τον Προμαχώνα. Αυτό ήταν ένα σημαντικά ένα δύσκολο έργο διότι η τηλεδιοίκηση, όπως και η τηλεματική, είναι στην καρδιά λειτουργίας και ελέγχου όλων των συστημάτων μεταφορών».

Σύμφωνα με τον κ. Λάμπρου η συγκεκριμένη δουλειά του ανατέθηκε στις αρχές του 2015, καθώς μέχρι τότε δεν υπήρχε σύστημα τηλεματικής. Η τηλεδιοίκηση υλοποιήθηκε τέλος του 2016, για το σιδηροδρομικό δίκτυο Αθήνα - Πλατύ Ημαθίας.

«Το σύστημα παρουσιάστηκε αλλά δεν εγκαταστάθηκε ποτέ», σχολίασε ο δημιουργός της τηλεδιοίκησης του ΟΣΕ.

«Οι μελέτες είχαν εγκριθεί και ήταν έγκαιρες».

«Καμπανάκι» ειδικών για νέο σιδηροδρομικό ατύχημα

Η τραγωδία στα Τέμπη ανέδειξε με τον πλέον τραγικό τρόπο τις παθογένειες στον ελληνικό σιδηρόδρομο, και σήμερα 36 ημέρες μετά, οι ειδικοί εξακολουθούν να κρούουν καμπανάκι κινδύνου για πιθανότητα νέου σιδηροδρομικού ατυχήματος, σημειώνουν πως δεν αρκεί η εκπαίδευση, αλλά χρειάζεται και ο εκσυγχρονισμός των υποδομών.

Η Ζωή Χριστοφόρου καθηγήτρια πανεπιστημίου Πατρών, σύμφωνα με ρεπορτάζ του Mega, παραδέχθηκε ότι η πιθανότητα νέου ατυχήματος είναι υπαρκτή, καθώς ακόμα κι αν υπήρχε η τηλεδιοίκηση, θα πρέπει να υπήρχε και το προσωπικό που θα μπορούσε να τη χρησιμοποιήσει κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες, είτε κανονικές, είτε σε περίπτωση βλάβης.

Όπως συνέβη με τον μοιραίο σταθμάρχη, για τον οποίο, όπως κατήγγειλε σήμερα ο Χρήστος Σπίρτζης είχε κάνει αίτηση μετάταξης στο σταθμαρχείο μέσω της κινητικόητας, την οποία ωστόσο ο ΟΣΕ απέρριψε TO 2020.

Hellenic Train: Από αύριο επιπλέον δρομολόγια

Νέα δρομολόγια προσθέτει η Hellenic Train στο σιδηροδρομικό δίκτυο από την Παρασκευή 7 Απριλίου, μετά την επανεκκίνηση του σιδηροδρόμου ύστερα από τη μεγάλη διακοπή λόγω του τραγικού δυστυχήματος των Τεμπών.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση της εταιρείας από αύριο ισχύει:

Στον άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Αθήνα:

  • Από Αθήνα η αμαξοστοιχία IC56, με ώρα αναχώρησης 14:28
  • Από Θεσσαλονίκη η αμαξοστοιχία IC59, με ώρα αναχώρησης 18:08

Στον Προαστιακό Σιδηρόδρομο στο τμήμα Πειραιάς – Μαγούλα – Πειραιάς:

  • Από Πειραιά κάθε ώρα: 05.15, 06.15, 07.15, ….., 21.15
  • Από Μαγούλα κάθε ώρα: 06.45, 07.45, 08.47, 09.47, ……, 22.47

Για τους επιβάτες από και προς το Κιάτο και Κόρινθο, υπάρχει λεωφορειακή σύνδεση με το σταθμό της Μαγούλας, (λεωφορειακή γραμμή στο τμήμα Μαγούλα – Κιάτο – Μαγούλα και ενδιάμεσους σταθμούς, εκτός Ζευγολατιού, και Μαγούλα – Κόρινθος – Μαγούλα, αντιστοίχως). Για τα λεωφορεία είναι απαραίτητη η κράτηση θέσεων, συμπεριλαμβανομένων των κατόχων καρτών απεριορίστων διαδρομών.

Υπενθυμίζεται ότι, παραμένουν σε κυκλοφορία οι λεωφορειακές γραμμές σε επιλεγμένες διαδρομές, έως την πλήρη αποκατάσταση της σιδηροδρομικής κυκλοφορίας, ενώ από 08/04/2023 στην λεωφορειακή γραμμή Αθήνα-Θεσσαλονίκη καταργούνται τα δρομολόγια c50, c51, c56, c58, c59, c61, c62, c63.

Η Hellenic Train με νεότερες ανακοινώσεις θα ενημερώνει για τα δρομολόγια που θα προστίθενται σταδιακά στο πρόγραμμα κυκλοφορίας.

Σχετικές ειδήσεις