ΕΛΛΑΔΑ

Ναυάγιο στη Μυτιλήνη: Θρίλερ με το φορτίο του πλοίου - Σβήνουν οι ελπίδες για τον εντοπισμό σώων

Ναυάγιο στη Μυτιλήνη: Θρίλερ με το φορτίο του πλοίου - Σβήνουν οι ελπίδες για τον εντοπισμό σώων

Μυτιλήνη: Το πλοίο βυθίστηκε με 14 ναυτικούς εκ των οποίων μέχρι στιγμής έχει διασωθεί ένας ενώ ένας ανασύρθηκε νεκρός - Αγνοούνται άλλοι 12 ναυτικοί. Το μυστήριο για το φορτίο του. 

Λιγοστεύουν οι ελπίδες για τον εντοπισμό σώων των 12 αγνοουμένων του μοιραίου φορτηγού πλοίου που βυθίστηκε την Κυριακή στα ανοικτά της Μυτιλήνης. Επί 48 ώρες επιχειρούν στην περιοχή παραπλέοντα σκάφη του Λιμενικού, πλοίο του Πολεμικού Ναυτικού και ένα του ΝΑΤΟ.

Το έργο της επιχείρησης δυσχεραίνουν οι καιρικές συνθήκες, καθώς τις επόμενες ώρες αναμένεται επιδείνωση του καιρού με κύριο χαρακτηριστικό τους θυελλώδεις ανέμους.

Αποκαλυπτικό για τις συνθήκες βύθισης του πλοίου ήταν η δημοσίευση βίντεο, που φαίνεται πως έχει πάρει νερά λίγα λεπτά πριν από τη βύθισή του. Στο βίντεο ντοκουμέντο που έδωσε στη δημοσιότητα τουρκική ιστοσελίδα, ακούγεται ο καπετάνιος να λέει: «Με λαμβάνετε; Με λαμβάνετε; Εδώ...» και το σήμα χάνεται. Έπειτα από κάποια στιγμή το πλοίο βυθίζεται, με αποτέλεσμα μέχρι τώρα να έχει διασωθεί ένας Αιγύπτιος, να έχει εντοπιστεί ένας νεκρός και να αγνοούνται ακόμη 12 άτομα.

Σημειώνεται πως το πλοίο ήταν έμφορτο. Τι μετέφερε; Οι τελευταίες πληροφορίες αναφέρουν πως προορισμός δεν ήταν η Κωνσταντινούπολη αλλά η Ουκρανία. Το γεγονός ότι δεν ειδοποίησε έγκαιρα ο καπετάνιος για την κατάσταση του πλοίου προκαλεί ερωτήματα αν μετέφερε αλάτι ή κάτι άλλο.

Πιο συγκεκριμένα, το εν λόγω πλοίο ήταν καταχωρισμένο στη μαύρη λίστα των διεθνών αρχών ελέγχου εδώ και 24 μήνες. Αφορμή είχε υπάρξει ένας έλεγχος που είχε γίνει στη Βουλγαρία, όπου είχαν διαπιστωθεί διάφορες παρατυπίες με πιο σημαντική τις παράνομες εγγραφές στο βιβλίο πετρελαίου. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι το πλοίο έκανε ακαταχώρητα δρομολόγια, που ερμηνεύεται ως μια ισχυρή ένδειξη ότι εμπλέκεται σε υποθέσεις λαθρεμπορίου.

Τις υπόνοιες που έχουν οι ελληνικές Αρχές έρχεται να συμπληρώσει ο διασωθείς, καθώς μεταξύ των όσων είπε ήταν ότι τελικός προορισμός του πλοίου δεν ήταν η Κωνσταντινούπολη. Είπε δηλαδή ότι στο λιμάνι της θα έκαναν μια στάση για ανεφοδιασμό και το πλοίο είχε τελικό προορισμό την Ουκρανία.

Στο παρελθόν είχε διαπιστωθεί σωρεία παραβάσεων έπειτα από έλεγχο για αδήλωτα δρομολόγια.

Το χρονικό του ναυαγίου στα ανοιχτά της Μυτιλήνης


Ο πλοίαρχος του πλοίου είχε αναφέρει αρχικά μηχανική βλάβη και στη συνέχεια μικρή κλίση του πλοίου. Ενεργοποίησε το σήμα κινδύνου mayday σε παραπλέοντα σκάφη αλλά το πλοίο RAPTOR εξαφανίστηκε από τα ραντάρ.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις, λόγω του έντονου κυματισμού στη θαλάσσια περιοχή, το πλοίο πιθανόν να πήρε νερό στα αμπάριά του μετατοπίζοντας το φορτίο.


Από την γιγαντιαία επιχείρηση έρευνας και διάσωσης που στήθηκε από το πρωί της Κυριακής, όταν το πλοίο εξέπεμψε το σήμα κινδύνου, έχει εντοπιστεί ζωντανός ο Αιγύπτιος μηχανικός του πλοίου και μια σορός η οποία μεταφέρθηκε στις 20:00 στο λιμάνι της Μυτιλήνης.

Ο Αιγύπτιος ναυτικός που διασώθηκε εντοπίστηκε από το ελικόπτερο του Πολεμικού Ναυτικού πάνω σε ένα βαρέλι να φέρει ελαφρά τραύματα στο κεφάλι. Μιλώντας στους Λιμενικούς αποκάλυψε ότι το “Raptor”, το οποίο βυθίστηκε στα ανοιχτά της Μυτιλήνης, άρχισε να μπάζει νερά από το βράδυ του Σαββάτου.

«Το καράβι έμπαζε νερά. Προσπαθούσαμε με κουβάδες, και ό,τι άλλο μέσο είχαμε στο πλοίο, να βγάλουμε τα νερά, να το αδειάσουμε. Αυτή την εντολή μας έδωσαν. Όταν άρχισε να παίρνει επικίνδυνη κλίση τότε πήδηξα στη θάλασσα. Είδα άλλα 5 άτομα να πηδούν κι εκείνοι στο νερό και από κει και πέρα δεν τους ξαναείδα», κατέθεσε εκφράζοντας παράλληλα αμφιβολίες για το αν τα άλλα μέλη που πήδηξαν στο νερό φορούσαν σωσίβια.

Κατα τη διάρκεια της νύχτας στις έρευνες συμμετείχαν 7 πλοία, ένα πλωτό σκάφος ανοιχτής θαλάσσης και ένα ελικόπτερο.

Πήρε κλίση λόγω εισροής υδάτων
Όλα άρχισαν το πρωί της Κυριακής όταν ο καπετάνιος ανέφερε μηχανική βλάβη στο θάλαμο επιχειρήσεων του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας. Σύμφωνα με τον πλωτάρχη Νικόλαο Αλεξίου, εκπρόσωπο Τύπου του Λιμενικού Σώματος, στο σημείο που βυθίστηκε το φορτηγό πλοίο με τους αλλοδαπούς ναυτικούς επικρατούσαν βόρειοι, βορειοδυτικοί άνεμοι 9 μποφόρ με ύψος κύματος 4,5 μέτρα. Μετά από περίπου 1 – 1,5 ώρα ο καπετάνιος δήλωσε ότι το πλοίο έχει πάρει κάποια κλίση και τότε εξέπεμψαν το σήμα κινδύνου.

Η κινητοποίηση από την πρώτη στιγμή ήταν μεγάλη με αποτέλεσμα τρεις ώρες μετά, να εντοπιστεί μέλος του πληρώματος.

Ο Αιγύπτιος ναυτικός εντοπίστηκε από το ελικόπτερο του Πολεμικού Ναυτικού πάνω σε ένα βαρέλι να φέρει ελαφρά τραύματα στο κεφάλι.

Λίγο μετά τις 8.00 το βράδυ της Κυριακής έφτασε στο λιμάνι της Μυτιλήνης η σορός που περισυνελέγη από το Λιμενικό Σώμα στο σημείο που βυθίστηκε το φορτηγό πλοίο «Raptor».