ΕΛΛΑΔΑ

Αλλάζει το Κέντρο της Αθήνας με την πεζοδρόμηση της Πανεπιστημίου

Αλλάζει το Κέντρο της Αθήνας με την πεζοδρόμηση της Πανεπιστημίου
Το πρώτο βήμα θα γίνει με τη διεξαγωγή διεθνούς αρχιτεκτονικού διαγωνισμού...

Η διεξαγωγή διεθνούς αρχιτεκτονικού διαγωνισμού, που θα αποσκοπεί στην γενικότερη ανάπλαση του κέντρου της Αθήνας, θα είναι το πρώτο βήμα για την πεζοδρόμηση της Πανεπιστημίου, ενώ τις επόμενες ημέρες αναμένεται να ανακοινωθεί ο ανάδοχος που θα αναλάβει την πεζοδρόμηση της Β. Όλγας, η οποία θα ενοποιήσει το Ζάππειο με τους στύλους του Ολυμπίου Διός.

Παρότι σχεδιάζεται η δημιουργία δύο κυκλοφοριακών βρόχων, ώστε να δημιουργηθεί μια εκτεταμένη ζώνη για πεζούς, τραμ και ποδήλατα με βασικό κορμό την Πανεπιστημίου, έντονες είναι οι ανησυχίες για τη δημιουργία κυκλοφοριακού κομφούζιο, καθώς η ημερήσια κυκλοφορία στον εν λόγω δρόμο είναι 80-100 χιλιάδες οχήματα.

Για όσους επιθυμούν να κατευθυνθούν προς το κέντρο της Αθήνας, η κίνηση των οχημάτων θα γίνεται μέσα από τη διαδρομή Πειραιώς-Σταδίου-Φιλελλήνων, που θα παραμείνουν ως έχουν, ενώ σε αντίθετη κατεύθυνση θα κινηθούν οι Β. Σοφίας, Ακαδημίας, Χαλκοκονδύλη και Γ’ Σεπτεμβρίου.

Για κυκλοφοριακούς λόγους, θα αλλάξει η κίνηση στην Αγίου Κωνσταντίνου. Υπό εξέταση είναι η Αχαρνών, που ενδέχεται να παραμείνει ως έχει.

Παράλληλα, κάποιες άλλες δρομολογούμενες αλλαγές είναι:

- Ξεκινούν κατά προτεραιότητα οι μελέτες για την επέκταση της γραμμής του τραμ, με ευθύνη της Αττικό Μετρό.

- Διακόπτονται οι διαμπερείς γραμμές λεωφορείων και τρόλεϊ. Μάλιστα, παρά τις αρχικές σκέψεις, τα τρόλεϊ δεν θα κινούνται στη λωρίδα της Πανεπιστημίου.

- Θα διατηρηθούν, αλλάζοντας διαδρομές, οι ιστορικές γραμμές Πατήσια-Αμπελόκηποι και Κυψέλη-Παγκράτι, καθώς και η περιμετρική μέσω λεωφόρου Αλεξάνδρας. Οι υπόλοιπες γραμμές θα προσεγγίζουν το κέντρο, θα κάνουν στάση και θα επιστρέφουν στις αφετηρίες τους.

- Διατηρούνται ανοιχτές για όλα τα οχήματα οι οδοί Μπενάκη και Αμερικής, που θα διακόπτουν την πεζοδρομημένη Πανεπιστημίου, ώστε να εξυπηρετούνται οι γειτονιές γύρω από τα Εξάρχεια και το Κολωνάκι. Ειδικά για τα μέσα μεταφοράς θα υπάρχει διάδρομος μέσω των οδών Ομήρου και Σίνα, ενώ θα εξασφαλίζεται μικρός οδικός δακτύλιος για την εξυπηρέτηση των ξενοδοχείων και τον εφοδιασμό των επιχειρήσεων.

- Διαπλατύνονται τα πεζοδρόμια προς την πλευρά του Εθνικού Κήπου κατά μήκος της Αμαλίας. Η λεωφόρος σήμερα διαθέτει οκτώ λωρίδες κυκλοφορίας, αλλά θα μειωθούν σε τέσσερις, αφού προβλέπεται να εξυπηρετούν μόνον το τραμ και τα λεωφορεία-τρόλεϊ. Το ίδιο θα γίνει σε ένα μικρό τμήμα της Β. Σοφίας, αφού θα πάψουν να χρησιμοποιούνται οι τρεις λωρίδες στο ρεύμα προς Ομόνοια, ανάμεσα στην Ακαδημίας και την Πανεπιστημίου.

- Για την εξασφάλιση της 24ωρης ζωής στην περιοχή εξετάζεται πρόταση να αξιοποιηθούν τα κενά ακίνητα, από τα οποία 50% ανήκουν στο Δημόσιο. Ιδιαίτερο βάρος δίνεται στο ζωντάνεμα της πλατείας Δικαιοσύνης. Το κλειστό κτίριο ανήκει σε ασφαλιστικό ταμείο, όμως στον ελεύθερο χώρο μπορεί να λειτουργήσει αναψυκτήριο.