ΝΑΥΤΙΛΙΑ

ΠΕΝΕΝ: Οι ναυτεργάτες απαντούν στους εφοπλιστές

ΠΕΝΕΝ: Οι ναυτεργάτες απαντούν στους εφοπλιστές

Έναν-έναν αντικρούει ο πρόεδρος της ΠΕΝΕΝ, Αντώνης Νταλακογεώργος, τους ισχυρισμούς του προέδρου της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, κ. Θεόδωρου Βενιάμη, περί συνεισφοράς στην εθνική οικονομία, θέσεις εργασίας και συλλογικές συμβάσεις, όπως διατυπώθηκαν στη συνέντευξη Τύπου στα Ποσειδώνια.

Ο κ. Νταλακογεώργος αντιπαραθέτει τους χιλιάδες άνεργους «που δεν έχουν καμιά προνοιακή και κοινωνική μέριμνα και στήριξη», την κατάργηση των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας, του 8ωρου και σειράς επιδομάτων, που οδηγούν -όπως υποστηρίζει- έναν ιστορικό κλάδο στα όρια του επαγγελματικού αφανισμού.

Διαβάστε την ανακοίνωση του προέδρου της ΠΕΝΕΝ:

«Σε συνέντευξη τύπου προς τους Έλληνες και ξένους δημοσιογράφους στα πλαίσια της διεθνούς έκθεσης των Ποσειδωνίων ο πρόεδρος της ΕΕΕ έκανε αναφορά στην συμβολή της ελληνικής και ελληνόκτητης ναυτιλίας στην χώρα και στην εθνική οικονομία αλλά και στο πρόγραμμα κοινωνικής προσφοράς της ΕΕΕ.......

Για να τεκμηριώσει τις θέσεις και τους ισχυρισμούς του επικαλέσθηκε πολλές φορές δύο μελέτες που έχουν ήδη γίνει η πρώτη από το ΙΟΒΕ με θέμα «Η συμβολή της ποντοπόρου ναυτιλίας στην ελληνική οικονομία» και η δεύτερη του διεθνούς οίκου μελετών «The Boston Consulting Group» με θέμα «Εκτίμηση του αντίκτυπου της Ελληνικής Ναυτιλίας στην οικονομία και την κοινωνία».

Επίσης έκανε αναφορά σε νεότερη μελέτη του ΙΟΒΕ η οποία ακόμη δεν έχει δοθεί στην δημοσιότητα και για την οποία θα μιλήσουμε παρακάτω.

Οι δύο μελέτες που αναφέρθηκαν έγιναν κατ' εντολή ή για λογαριασμό της ΕΕΕ, έχουν δεχθεί σφοδρή κριτική και έχουν αμφισβητηθεί βασικά στοιχεία που χρησιμοποιήθηκαν σε αυτές (όπως η αποκαλούμενη συνεισφορά των ελλήνων εφοπλιστών στην εθνική οικονομία μας και ιδιαίτερα ο μύθος περί 192.000 θέσεων εργασίας που προσφέρει η ναυτιλία) όπως επίσης και η επιστημονικότητα αυτών των μελετών. Για το θέμα αυτό θα γράψουμε αναλυτικά σε επόμενο κείμενο – παρέμβαση. Προς το παρόν θα σταθούμε σε δύο σημεία τα οποία έχουν ιδιαίτερη σημασία.

Αναφορικά με τα όσα διατύπωσε ο πρόεδρος της ΕΕΕ και σχετίζονται με την απασχόληση και την επάνδρωση των ελληνικών και των ελληνόκτητων πλοίων από Έλληνες Ναυτικούς τόσο αξιωματικούς όσο και κατώτερα πληρώματα συμφωνούμε μαζί του σε ένα σημείο το οποίο εκατοντάδες φορές το έχουμε προβάλει και αναδείξει: «Η ανεργία αποτελεί το ουσιαστικότερο πρόβλημα που αντιμετωπίζει η ελληνική κοινωνία και η αντιμετώπισή του είναι καθοριστικής σημασίας για την ανάκαμψη της ελληνικής οικονομίας μετά από τα τελευταία 6 χρόνια συνεχούς οικονομικής ύφεσης. Το συμπέρασμα αυτό δείχνει ότι η Ναυτιλία μπορεί να συμβάλει στην αντιμετώπιση της ανεργίας, δίνοντας επαγγελματική διέξοδο και ελπίδα στους άνεργους νέους μας να εργασθούν για τον δυναμικό αυτό κλάδο».

Πώς όμως θα υλοποιηθεί αυτός ο στόχος; Η θέση του προέδρου της ΕΕΕ είναι περισσότερο από σαφής επικαλούμενος την πρώτη μελέτη του ΙΟΒΕ η οποία αναφέρει «Τα παραπάνω είναι εφικτά εφόσον επικρατήσουν στην ελληνική αγορά εργασίας οικονομικοί όροι σύμφωνα με τα νομίμως ισχύοντα στην διεθνή ναυτιλιακή αγορά εργασίας και τις διεθνείς συμβάσεις». Διορθώνουμε στο σημείο αυτό τον πρόεδρο της ΕΕΕ για την αναφορά στις διεθνείς συμβάσεις οι οποίες θεσπίζουν μισθολογικά και εργασιακά τα κατώτερα επίπεδα ενώ όπου τα επίπεδα είναι πιο βελτιωμένα διατηρούνται πλήρως.

Η πρόταση της ΕΕΕ σημαίνει ντε φάκτο και ντε γιούρε κατάργηση των ΣΣΕ, κατάργηση της 40ωρης εβδομαδιαίας απασχόλησης, κατάργηση του 8ωρου, κατάργηση των επιδομάτων, εργασία κατά τα Σάββατα τις Κυριακές και τις αργίες χωρίς αμοιβή, ουσιαστική κατάργηση όλων αυτών που θεσπίστηκαν και κατοχυρώθηκαν με θυσίες και αγώνες του Ναυτεργατικού μας κόσμου όλες τις τελευταίες δεκαετίες.

Στην ουσία ο πρόεδρος της ΕΕΕ καλεί τον Ναυτεργατικό κόσμο, τους χιλιάδες άνεργους που δεν έχουν καμιά προνοιακή και κοινωνική μέριμνα και στήριξη να δεχθούν την κατάργηση του θεσμού των ΣΣΕ, των κατακτήσεών τους και να αποδεχθούν όρους αμοιβής και εργασίας που ισχύουν σε χώρες του τρίτου κόσμου!!!

Εδώ ο λόγος δεν γίνεται για κάποια μείωση μισθών αλλά για την πλήρη ισοπέδωση του συνόλου των δικαιωμάτων των Ναυτεργατών και την απόλυτη συντριβή των κατακτήσεών τους.

Δεν είναι υπερβολή να σημειώσει κανείς ότι η πρόταση και η θέση της ΕΕΕ συνιστά πισωγύρισμα σε εργασιακό μεσαίωνα και στην εποχή της γαλέρας!!!

Ένα δεύτερο σημείο το οποίο θα θέλαμε να σχολιάσουμε αφορά το ερώτημα που τέθηκε στον πρόεδρο εάν ο ΣΥΡΙΖΑ έρθει στην κυβέρνηση και «πειράξει» το θεσμικό πλαίσιο τι θα κάνουν οι εφοπλιστές.

Ο πρόεδρος της ΕΕΕ απάντησε ως εξής: «Η κρίση δεν αγγίζει την ναυτιλία, λειτουργούμε εκτός Ελλάδας» και πρόσθεσε «θέλουμε να είμαστε ανταγωνιστικοί, μέσα στο υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο. Καμιά κυβέρνηση δεν το άγγιξε μέχρι σήμερα».

Κλείνοντας εξέφρασε την άποψη «ότι έτσι θα γίνεται και στο μέλλον, τι σημαίνει – κατέληξε – να θέλει να το πειράξει» εννοώντας το υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο.

Εδώ αρμόδιος να απαντήσει είναι ο ΣΥΡΙΖΑ προσθέτουμε εμείς. Όμως θέλουμε να διορθώσουμε για δεύτερη φορά τον πρόεδρο της ΕΕΕ που ίσως από κεκτημένη ταχύτητα διατύπωσε μια σοβαρή ανακρίβεια λέγοντας ότι «καμιά κυβέρνηση δεν το άγγιξε μέχρι σήμερα». Στην πραγματικότητα ο ίδιος γνωρίζει καλύτερα από οποιονδήποτε άλλον ότι το θεσμικό πλαίσιο με τα προνόμια που παρέχει το ελληνικό κράτος, επανειλημμένα, με νομοθετικές διατάξεις, Υπουργικές αποφάσεις και Προεδρικά διατάγματα τα τελευταία 40 χρόνια έχει υποστεί μεγάλες αλλαγές. Όμως είναι αλήθεια όλες – ουδεμιάς εξαιρουμένης – στόχευαν στην ενίσχυση και στην παραπέρα διεύρυνση των προνομίων τους!!!

Μόνο να αναφέρουμε τις 10 μειώσεις των οργανικών συνθέσεων που έγιναν αυτά τα χρόνια, όλες στο όνομα της ανταγωνιστικότητας, της προσέλκυσης πλοίων στο εθνικό νηολόγιο και με το σλόγκαν περί αύξησης των θέσεων εργασίας, οι οποίες τα τελευταία 30 χρόνια μειώθηκαν κατά 55.000 οδηγώντας έναν ιστορικό κλάδο στα όρια του επαγγελματικού αφανισμού.

Όσον αφορά την εκτίμηση που εξέφρασε ο πρόεδρος ότι και στο μέλλον θα παραμείνει ανέπαφο αυτό το σκανδαλώδες θεσμικό πλαίσιο, θέλουμε να του επισημάνουμε ότι αυτό θα εξαρτηθεί από τον συσχετισμό των πολιτικών δυνάμεων, από την ανάπτυξη των αγώνων του οργανωμένου μαζικού λαϊκού και εργατικού κινήματος. Πολιτικές δυνάμεις όπως ο ΣΥΡΙΖΑ που έχουν σαφή αναφορά σε αρχές, ιδέες και αξίες της αριστεράς, εάν έρθουν στην κυβέρνηση και προχωρήσουν σε έναν ιστορικό συμβιβασμό με το μεγάλο κεφάλαιο και τους εφοπλιστές θα οδηγηθούν σε μια μετάλλαξη των πολιτικών χαρακτηριστικών τους με αποτέλεσμα την πολιτική περιθωριοποίησή τους και την εκλογική τους συντριβή.

Στην Ναυτιλία που αντικειμενικά είναι συγκεντρωμένος ο πλούτος θα κριθεί η συνέπεια λόγων και έργων και του ΣΥΡΙΖΑ. Το παράδειγμα της μετεξέλιξης του ΠΑΣΟΚ διδάσκει πολλά..... Στην ουσία ο πρόεδρος της ΕΕΕ με την παραίνεσή του προτείνει στο κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης να αυτοκτονήσει πολιτικά.....

Εάν υποθέσουμε ότι πολιτικά βρίσκονταν οι δυνάμεις που θα στήριζαν και θα νομοθετούσαν ένα τέτοιο πολιτικό ανοσιούργημα, είναι άραγε δυνατόν να πιστεύει η ΕΕΕ ότι με Φιλιππινέζικους μισθούς θα έρθει η ελληνική νεολαία στην θάλασσα και στην ναυτιλία; Και αν κάποιοι κάνουν το άλμα στο κενό, θα μπορέσουν με αυτούς τους μισθούς και με αυτές τις εργασιακές συνθήκες να επιβιώσουν επί μακρό χρονικό διάστημα;

Εάν δεν υπήρχε η γνωστή διάταξη στον νόμο 4150/2013 θα λέγαμε ότι η πρόταση αυτή είναι μόνο ένα πυροτέχνημα που αποσκοπεί αποκλειστικά και μόνο να δημιουργήσει εντυπώσεις και να εκτονώσει την έντονη κοινωνική δυσαρέσκεια από την απαράδεκτη στάση των εφοπλιστών να αρνούνται πεισματικά την απασχόληση Ελλήνων Ναυτεργατών.

Η άρνησή τους να προσλάβουν και να απασχολήσουν ελληνικά πληρώματα ιδιαίτερα την τελευταία 6ετία που η ανεργία έχει κτυπήσει κόκκινο τόσο στην χώρα μας όσο και στην ναυτιλία τους εκθέτει ανεπανόρθωτα και γκρεμίζει τον μύθο περί πατριωτισμού, τον μύθο περί κοινωνικής προσφοράς!!!

Επικαλούνται την ανταγωνιστικότητα και περιφρονούν στην πράξη το γεγονός ότι ο Έλληνας Ναυτικός από πλευράς κατάρτισης, γνώσης, ικανότητας και εμπειρίας κατέχει την πρώτη θέση στο ναυτικό επάγγελμα παγκοσμίως. Ξέρουν και γνωρίζουν ότι μόνο με την αμιγή απασχόληση ελλήνων ναυτικών θα περιόριζαν τις δαπάνες για την συντήρηση τουλάχιστον κατά 40%!!! Ας αφήσουμε προς το παρόν άλλες παραμέτρους που επηρεάζουν το κόστος και σε καμιά περίπτωση δεν συνδέονται με το μισθολογικό κόστος. Όλα δείχνουν και στον πλέον δύσπιστο ότι οι έλληνες εφοπλιστές εκμεταλλεύτηκαν το ελληνικό ναυτεργατικό, επί δεκαετίες κυριολεκτικά το απομύζησαν και σε στενή συνεργασία με το πολιτικό τους προσωπικό που άσκησε την διακυβέρνηση της χώρας μετά την μεταπολίτευση το εξόντωσαν επαγγελματικά, άλλοτε στο όνομα της κρίσης και άλλοτε στο όνομα της ανταγωνιστικότητας. Όπως επίσης εκμεταλλεύτηκαν την ασκούμενη κυβερνητική πολιτική η οποία υπηρέτησε πιστά τα συμφέροντα και τις επιχειρηματικές τους επιδιώξεις. Διατήρησαν και διεύρυναν με το πέρασμα του χρόνου τα προνόμιά τους!!!

Ο ναυτεργατικός κόσμος και η ΠΕΝΕΝ είχαν και θα έχουν στην πρώτη γραμμή της πάλης και των διεκδικήσεών τους το σοβαρό αυτό κοινωνικό πρόβλημα και θα εντείνουν τον αγώνα διότι δικαιωματικά θεωρούν με την πολύπλευρη συνεισφορά τους στην χώρα και στην εθνική οικονομία ότι η ναυτιλία είναι πριν από όλα και πάνω από όλα δικό τους έργο!!!

Πειραιάς 9/6/2014
Αντώνης Νταλακογεώργος
Πρόεδρος της ΠΕΝΕΝ»

Διαβάστε επίσης:

«Αυλαία» στα Ποσειδώνια με νέες «απειλές» για την ελληνική σημαία

Έλληνες εφοπλιστές: Προσφορά στην ελληνική οικονομία... υπό προϋποθέσεις

Έλληνες εφοπλιστές: Πρώτοι στον κόσμο και στην Ελλάδα «δεν πληρώνω»

Πυρά ΚΚΕ κατά των εφοπλιστών

Κυβερνητικό «σίριαλ» με τους φόρους των εφοπλιστών

Γιατί κ. Σαμαρά επιτρέπετε σε εφοπλιστές να «βουλιάζουν» τα ταμεία;

Ούτε ευρώ στα κρατικά ταμεία από την εισφορά των εφοπλιστών

Εφοπλιστές: Χρωστούν εκατομμύρια στα ασφαλιστικά ταμεία

«Φορολογικός παράδεισος για τους εφοπλιστές, φοροληστεία για το λαό»