ΕΛΛΑΔΑ

Στους δρόμους τα Μοτοταξί - Τι προβλέπει ο νόμος

Στους δρόμους τα Μοτοταξί  - Τι προβλέπει ο νόμος
Ο υπουργός Οικονομικών εξήγγειλε σειρά μέτρων για την «ποιοτική αναβάθμιση των υπηρεσιών ταξί...

Νωρίτερα από τις προβλεπόμενες ημερομηνίες θα ανοίξουν τελικά όλα τα κλειστά επαγγέλματα. Ο υπουργός Οικονομικών ξεκαθάρισε πως ο διάλογος με τους αρμόδιους φορείς θα διαρκέσει πολύ λιγότερο απ’ ότι αρχικά είχε καθοριστεί και οι αλλαγές θα εφαρμοστούν το συντομότερο δυνατόν.

Ο υπουργός Οικονομικών εξήγγειλε σειρά μέτρων για την «ποιοτική αναβάθμιση των υπηρεσιών ταξί, κίνητρα επιδότησης έως 100.000 ευρώ για την αγορά οχημάτων και μειώσεις κομίστρου έως και 20%.

Το υπουργικό συμβούλιο ενέκρινε όλες τις αλλαγές για το άνοιγμα του επαγγέλματος, ενώ από την πλευρά τους οι ιδιοκτήτες ζεσταίνουν τις μηχανές έτοιμοι για νέες κινητοποιήσεις. Οι αυτοκινητιστές αναμένεται να συνεδριάσουν σήμερα και να καθορίσουν τη στάση τους, ενώ πληροφορίες αναφέρουν ότι πολλοί μερίδα αυτοκινητιστών θα εισηγηθεί δυναμικές κινητοποιήσεις με ακτιβιστικούς αποκλεισμούς λιμανιών και αεροδρομίων και μπλόκα στην εθνική οδό.

Τι προβλέπει το νομοσχέδιο

Σύμφωνα με το νέο νόμο για το άνοιγμα του επαγγέλματος των ταξί η άδεια των οχημάτων θα χορηγείται αποκλειστικά από το κράτος με την καταβολή όμως ιδιαίτερα τσουχτερού παραβόλου που προτείνεται να κυμανθεί από 15.000 έως 40.000 ευρώ για τα αυτοκίνητα και 5.000 έως 10.000 ευρώ για μοτοσικλέτες.

Η μόνη ίσως αναφορά που ανοίγει παράθυρο βελτιώσεων είναι η πρόβλεψη ότι «για γεωγραφικές περιοχές όπου το Σύνταγμα προβλέπει ότι χρήζουν ειδικής αντιμετώπισης».

Ο νόμος προβλέπει τη σύσταση ΕΠΕ ή ΑΕ για την εκμετάλλευση του μεταφορικού έργου. Δικαίωμα σύστασης επιχειρήσεων θα έχουν και εταιρίες που είναι σε κράτη –μέλη της ΕΕ αρκεί να συστήσουν υποκατάστημα στην Ελλάδα.

Το νομοσχέδιο δημιουργεί την αγορά «Ειδικής Μίσθωσης» και στην οποία θα ενταχθούν αυτοκίνητα και για πρώτη φορά μοτοσικλέτες δημόσιας χρήσης με ελεύθερη διαπραγμάτευση κομίστρου. Τα οχήματα θα είναι έως εννέα θέσεων και με κράτηση που θα γίνεται μέσω τηλεφώνου ή internet χωρίς περιορισμό έδρας και απαγόρευση επιβίβασης πελάτη από το δρόμο ή τις πιάτσες και θα καλύπτουν πανελλαδική εξυπηρέτηση.

Για κάθε επιπλέον όχημα το παράβολο καθορίζεται στο 80% της αξίας του για τα αυτοκίνητα και στο 20% για τις μοτοσικλέτες που θα χρησιμοποιούνται για το μεταφορικό έργο. Για την ανανέωση της άδειας το παράβολο υπέρ του δημοσίου θα είναι 200 ευρώ και 20 ευρώ αντίστοιχα για τις μοτοσικλέτες.

Τα νέα ταξί και τα οχήματα Ειδικής Μίσθωσης θα διαθέτουν υποχρεωτικά πρόσβαση στο διαδίκτυο και τηλεόραση.

Η άδεια θα ανανεώνεται κάθε τρία χρόνια και είναι αμεταβίβαστη, με στόχο να καταπολεμηθεί η φοροδιαφυγή και η μαύρη αγορά αδειών που αφαιρεί από το κράτος εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ.

Οι κάτοχοι σήμερα μισής άδειας ταξί θα μπορούν να αποκτήσουν δωρεάν μία άδεια.

Τέλος, συστήνεται ειδική επιτροπή για τη διασφάλιση συνθηκών ελεύθερου ανταγωνισμού για την αποφυγή καρτέλ.