Τι δήλωσε ο μηχανοδηγός της μοιραίας αμαξοστοιχίας

Τι δήλωσε ο μηχανοδηγός της μοιραίας αμαξοστοιχίας

Η ισπανική αστυνομία ανακρίνει σήμερα τον μηχανοδηγό της μοιραίας επιβατικής αμαξοστοιχίας υψηλής ταχύτητας, ο οποίος βρίσκεται στο επίκεντρο μιας από τις χειρότερες σιδηροδρομικές τραγωδίες στην Ευρώπη που στοίχισε τη ζωή σε 80 ανθρώπους.

Το τρένο, που εκτελούσε δρομολόγιο από την Μαδρίτη στη Φερόλ με 218 επιβάτες, εκτροχιάστηκε σε μια στροφή το βράδυ της Τετάρτης κοντά στο Σαντιάγο δε Κομποστέλα.

Ο μηχανοδηγός Φρανθίσκο Χοσέ Γκαρθόν, ο οποίος παραδέχθηκε ότι το τρένο έτρεχε με ταχύτητα 190 χιλιομέτρων ανά ώρα σε μια στροφή όπου το όριο ταχύτητας είναι 80 χ.α.ώ., έχει τεθεί υπό κράτηση στο νοσοκομείο όπου νοσηλεύεται και η αστυνομία ανακοίνωσε ότι έχει συλληφθεί διότι επέδειξε «αμέλεια».

Είναι ανάμεσα στους 87 τραυματίες του δυστυχήματος οι οποίοι εξακολουθούν να νοσηλεύονται. Η κατάσταση 32 εξ αυτών θεωρείται κρίσιμη.

«Τα έκανα θάλασσα. Θέλω να πεθάνω», φέρεται να είπε ο Γκαρθόν μετά το δυστύχημα, σύμφωνα με την εφημερίδα Ελ Μούντο. Τα οκτώ βαγόνια της επιβατικής αμαξοστοιχίας εκτροχιάστηκαν, έπεσαν πάνω σε έναν τοίχο, μέρος τους έπιασε φωτιά ή κομματιάστηκε. Οι σιδηροτροχιές γέμισαν συντρίμμια και πτώματα. Εβδομήντα τρεις άνθρωποι σκοτώθηκαν επιτόπου, ενώ άλλοι επτά υπέκυψαν σε νοσοκομεία όπου διακομίστηκαν.

Οι ερευνητές πρόκειται να μελετήσουν τα δεδομένα που περιέχονται στο «μαύρο κουτί» του τρένου, μια συσκευή καταγραφής των δεδομένων κάθε δρομολογίου, και να εξετάσουν επίσης τα συστήματα ασφαλείας στο συγκεκριμένο τμήμα του σιδηροδρομικού δικτύου. Εάν υπήρχε ένα πιο προηγμένο σύστημα ασφαλείας εγκατεστημένο, ο 52χρονος Γκαρθόν θα είχε ειδοποιηθεί αυτόματα ότι έχει υπερβεί κατά πολύ το όριο ταχύτητας στο συγκεκριμένο τμήμα της διαδρομής, επισήμανε η εφημερίδα Ελ Παΐς, παραπέμποντας στα αντίστοιχα συστήματα για τις γαλλικές υπερταχείες TGV. Ειδικοί επισήμαναν ότι εάν υπήρχε αυτό το πιο εξελιγμένο σύστημα θα μπορούσε να σταματήσει το συρμό ακόμη και μόνο του σε περίπτωση που το τρένο ανέπτυσσε υπερβολική ταχύτητα.

Στον πίνακα των οργάνων άναψε συναγερμός γιατί ο μηχανοδηγός είχε υπερβεί το όριο ταχύτητας, «κάτι το οποίο αναγνώρισε και ο ίδιος» ο Γκαρθόν, που «προσπάθησε να φρενάρει, χωρίς να μπορέσει να αποτρέψει την τραγωδία», τόνισε η Ελ Παΐς. Το σύστημα ασφαλείας που είναι εγκαταστημένο στο συγκεκριμένο τμήμα του σιδηροδρομικού δικτύου, το ASFA (Anuncio de señales y frenado automatico), είναι «ένα σύστημα που εξαρτάται περισσότερο από τον ανθρώπινο παράγοντα», επισήμανε ο Χουάν Χεσούς Γκαρθία Φράιλε, γενικός γραμματέας του συνδικάτου των μηχανοδηγών, σύμφωνα με την εφημερίδα.