ΚΟΣΜΟΣ

Σύγκρουση τρένων Ιταλία: Επιμένουν για ανθρώπινο λάθος - Τι δήλωσε ο σταθμάρχης που κατηγορείται

Σύγκρουση τρένων Ιταλία: Επιμένουν για ανθρώπινο λάθος - Τι δήλωσε ο σταθμάρχης που κατηγορείται

Σε ανθρώπινο λάθος όλα δείχνουν ότι οφείλεται το σιδηροδρομικό δυστύχημα που προκάλεσε το θάνατο 23 ανθρώπων στη νότια Ιταλία, αν και ο σταθμάρχης που κατηγορείται αρνείται ότι είναι ο μοναδικός υπεύθυνος.

«Εγώ έδωσα την εντολή να ξεκινήσει το τρένο, εγώ ύψωσα το πράσινο σήμα, υπήρχε σύγχυση, τα τρένα είχαν καθυστερήσεις», δήλωσε ο Βίτο Πικαρέτα, σταθμάρχης της Άντρια, σύμφωνα με τα ΜΜΕ.

Υπενθυμίζεται ότι δύο επιβατικά τρένα που κινούνταν με μεγάλη ταχύτητα στην ίδια σιδηροτροχιά συγκρούστηκαν μετωπικά το πρωί της Τρίτης στη νοτιοανατολική Ιταλία. Από τη σφοδρότητα της σύγκρουσης τα μπροστινά βαγόνια έγιναν μια άμορφη μάζα προκαλώντας 23 θανάτους και 52 τραυματισμούς.

«Αλλά δεν είναι μόνο δικό μου το λάθος, όλοι με λιθοβολούν, αλλά είμαι κι εγώ θύμα», πρόσθεσε ο Πικαρέτα, ενώ η σύζυγός του, Τζουζεπίνα, πρόσθεσε: «Υποφέρουμε μαζί με τις οικογένειες που έχασαν τους δικούς τους, αλλά δεν πρέπει να πέφτουν όλα μόνο στις δικές μας πλάτες».

Σημειώνεται ότι το δυστύχημα συνέβη σε μονή σιδηρογραμμή, όπου ένα τρένο δεν μπορεί να περάσει παρά μόνο αν οι σταθμάρχες στις δύο πόλεις συνεννοηθούν τηλεφωνικά ποιο θα περάσει πρώτο…

Από χθες πάντως, ο Μάσιμο Μαζίλι, δήμαρχος του Κοράτο δήλωνε με βεβαιότητα: «Η ευθύνη σε ένα τέτοιο γεγονός αποδίδεται ασφαλώς σε κάποιο πρόσωπο, επειδή διαφορετικά δεν θα μπορούσε να συμβεί».

Σύμφωνα με τη La Stampa, τρία τρένα, ένα παραπάνω απ΄ ό,τι συνήθως, θα περνούσαν από αυτό το τμήμα και, όταν πέρασε το δεύτερο τρένο, ο σταθμάρχης της Άντρια έκανε το λάθος να αφήσει να φύγει το τρένο που προκάλεσε τη σύγκρουση.

Όμως ο σταθμάρχης του Κοράτο, ο Αλέσιο Πορτσέλι, κατηγορείται κι αυτός από τη δικαιοσύνη επειδή έπρεπε να έχει αντιληφθεί - χάρη στα όργανα που διαθέτει - ότι ένα τρένο ερχόταν αντίθετα από την κατεύθυνση εκείνου που μόλις είχε αναχωρήσει από τον σταθμό.

Η εταιρία Ferrovie Nord Barese απέλυσε πάντως τον Πορτσέλι μετά το δυστύχημα, αν και επρόκειτο να συνταξιοδοτηθεί σε μερικούς μήνες.

Μια πλήρης έρευνα

Την ίδια ώρα, η εισαγγελία του Τράνι, που έχει επιφορτιστεί με την έρευνα, δηλώνει πως η έρευνα για την αλήθεια δεν θα σταματήσει στο προσωπικό των σταθμών, αλλά θα εξετάσει επίσης τους λόγους των επανειλημμένων καθυστερήσεων στον εκσυγχρονισμό αυτού του τμήματος της σιδηροτροχιάς ενώ υπήρχε διαθέσιμη χρηματοδότηση.

«Δεν θα σταματήσουμε στα προφανή στοιχεία, στις απλές λύσεις. Θα ερευνήσουμε όλες τις ευθύνες περιλαμβανομένων και εκείνων διαφορετικής φύσης», δήλωσε ο εισαγγελέας του Τράνι, Φραντσέσκο Τζανέλα.

Από την πλευρά του, ο επικεφαλής της Εθνικής Αρχής κατά της Διαφθοράς (ANAC) Ραφαέλε Καντόνε επέρριψε την ευθύνη στην ενδημική ιταλική διαφθορά, που καθιστά πιο δύσκολη την υλοποίηση των απαραίτητων υποδομών, χωρίς να αναφερθεί στη συγκεκριμένη περίπτωση του δυστυχήματος στην Απουλία.

«Η τραγωδία είναι πιθανότητα αποτέλεσμα ανθρώπινου λάθους, η δικαστική εξουσία θα αναλάβει να ξεκαθαρίσει τα γεγονότα, αλλά είναι βεβαίως επίσης η συνέπεια ενός παλαιού προβλήματος στη χώρα μας, εκείνου της κατασκευής των κατάλληλων υποδομών. Και μία από τις αιτίες αυτών των δυσκολιών είναι ακριβώς η διαφθορά», δήλωσε ο Καντόνε.

Η Ιταλία ανακαλύπτει επίσης εκ νέου πως χιλιάδες χιλιόμετρα του σιδηροδρομικού της δικτύου είναι μονές σιδηροτροχιές, αλλά και πως ένα μέρος αυτού του συχνά τοπικού ή περιφερειακού δικτύου λειτουργεί ακόμα με την παρέμβαση του σταθμάρχη που δίνει το πράσινο φως έπειτα από ένα τηλεφώνημα σε συνάδελφό του.

«Η προσπάθεια να καταστεί υπεύθυνος ένας σταθμάρχης για όλα όσα συνέβησαν είναι ειλικρινά απαράδεκτη. Αν τα συστήματα ελέγχου και συναγερμού είχαν εγκατασταθεί όπως έπρεπε, δεν θα είχαν συμβεί όλα αυτά», ανέφερε η ένωση καταναλωτών Codacons.

Όμως, για τον υπουργό Μεταφορών Γκρατσιάνο Ντελρίο, το πρόβλημα δεν είναι αναγκαστικά εκείνο της μονής σιδηροτροχιάς ή του ελέγχου από το τηλέφωνο. Στο τμήμα της σιδηροτροχιάς όπου συνέβη το δυστύχημα, υπενθύμισε χθες ενώπιον του Κοινοβουλίου, αυτό το σύστημα λειτουργεί εδώ και 60 χρόνια και στη διάρκεια των δέκα τελευταίων ετών, η ένταση της κυκλοφορίας ήταν πάντα η ίδια χωρίς πότε να σημειωθεί δυστύχημα. Μέχρι την Τρίτη.

Σχετικές ειδήσεις