National Geographic: Αυτά είναι τα επιστημονικά μυστήρια του 2017 που παραμένουν άλυτα

Το 2017 ήταν ένα έτος με πολλά γεγονότα και απίθανες ανακαλύψεις επιστημονικού ενδιαφέροντος, από τους ανθρακωρύχους που βρήκαν άθικτο απολίθωμα δεινοσαύρων μέχρι την χρονολόγηση του τάφου του Χριστού. Ωστόσο, μέσα στο 2017 υπήρξαν και σημαντικά επιστημονικά μυστήρια, με το National Geographic να παρουσιάζει μερικά από αυτά:

Η ανακάλυψη ενός μυστηριώδους κενού στη Μεγάλη Πυραμίδα της Αιγύπτου

Έχει μήκος περίπου 50 μέτρα και ύψος μεταξύ 8 και 9, και βρίσκεται στον διάδρομο που οδηγεί στην ταφική αίθουσα του Χέοπα. Ο σκοπός και το περιεχόμενό του παραμένουν άγνωστα, καθώς κανένας αρχαιολόγος δεν το έχει επισκεφτεί αυτοπροσώπως.

Η μεσαιωνική ταφή μιας φώκαινας

Τα οστά μιας φώκαινας (μικρό κητώδες) βρέθηκαν σε έναν μεσαιωνικό τάφο σε ένα μικρό νησί της Μάγχης, έξω από ένα μοναστήρι. Τα οστά αυτά είχαν τοποθετηθεί εκεί με προσοχή για άγνωστο λόγο.

Τα ραδιοκύματα από το Διάστημα

Ένα ζήτημα που απασχόλησε πολύ την κοινή γνώμη ήταν τα ραδιοκύματα που εντόπισαν οι αστρονόμοι τον Σεπτέμβριο. Συγκεκριμένα «έπιασαν» 15 «εκρήξεις» ραδιοκυμάτων στο Διάστημα- σύντομες, αλλά πολύ ισχυρές. Οι εκρήξεις αυτές προέρχονται από έναν γαλαξία σε απόσταση τριών δισεκατομμυρίων ετών φωτός. Προς το παρόν δεν ξέρουμε τι τις προκάλεσε.

Χταπόδια περπατούσαν στην στεριά

Πανικός προκλήθηκε τον Οκτώβριο όταν κάτοικοι της Ουαλίας παρατήρησαν ότι περισσότερα από 20 χταπόδια εθεάθησαν να κινούνται στη στεριά.

Αυτό το συμβάν ίσως να οφείλεται σε… γεροντική άνοια ή μπορεί τα χταπόδια να επηρεάστηκαν από τις καταιγίδες «Οφηλία» και «Μπράιαν».

Επίσης, υπάρχει και η υπόθεση ότι αναγκάστηκαν να μεταναστεύσουν με αυτόν τον τρόπο λόγω έλλειψης τροφής και χώρων για τις φωλιές τους

Το παράσιτο που σκότωνε καρχαρίες καταστρέφοντας τους εγκεφάλους τους

Από τον Φεβρουάριο ως τον Ιούλιο, χιλιάδες καρχαρίες και σαλάχια ξεβράστηκαν νεκρά στο Σαν Φρανσίσκο. Ο λόγος για αυτό παρέμενε άγνωστος, μέχρι που επιστήμονες κατάφεραν να αναλύσουν DNA από κάποιους νεκρούς καρχαρίες. Όπως διαπιστώθηκε, ένα παράσιτο έμπαινε στο σώμα τους μέσα από τις μύτες τους και έτρωγε τους εγκεφάλους τους. Ωστόσο, είναι άγνωστο από πού προήλθε αυτό.

Μπλε σκυλιά στην Ινδία

Στα μέσα του Αυγούστου είχε προκληθεί σάλος καθώς εντοπίστηκαν πολλά σκυλιά βαμμένα μπλε. σε μια βαρέως εκβιομηχανισμένη περιοχή της Βομβάης. Τελικά διαπιστώθηκε πως είχαν κολυμπήσει σε απόβλητα, με αποτέλεσμα οι γούνες τους να βαφτούν μπλε. Η μπογιά αποδείχτηκε πως δεν ήταν τοξική και ξεπλύθηκε εύκολα.

Αστυνομικά σκυλιά ίσως εντόπισαν πού βρήκε τον θάνατο η Αμέλια Έρχαρτ

Η Αμέλια Έρχαρτ εξαφανίστηκε πριν 80 χρόνια και οι έρευνες για τον εντοπισμό της σορού της συνεχίζονται έκτοτε. Τον Ιούλιο, τέσσερα αστυνομικά σκυλιά υπέδειξαν μια περιοχή στη νήσο Νικουμαρόρο του Κιριμπάτι (κεντρικός Ειρηνικός), όπου ενδεχομένως να πέθανε η αεροπόρος. Βρετανός αξιωματούχος είχε αναφέρει ότι είχε δει ανθρώπινα οστά κάπου στο Κιριμπάτι το 1940, και ερευνητές είχαν βρει πιθανά απομεινάρια Αμερικανού/ Αμερικανίδας ναυαγού το 2001. Το καλοκαίρι τα σκυλιά εντόπισαν μια μυρωδιά ανθρώπινων οστών- ωστόσο και πάλι δεν βρέθηκαν απομεινάριά της Έρχαρτ. Δείγματα χώματος έχουν σταλεί σε γερμανικό εργαστήριο για να διαπιστωθεί εάν υπήρχαν ίχνη DNA.

Μυστηριώδεις θάνατοι φαλαινών υπό εξαφάνιση

Με το 2017 να λαμβάνει τέλος, συνολικά 17 φάλαινες του είδους της «νότιας σωστής φάλαινας» είχαν βρεθεί νεκρές στον Κόλπο του Αγίου Λαυρεντίου στον Καναδά. Οι συγκεκριμένες φάλαινες θεωρούνταν ήδη ένα από τα είδη φάλαινας που διατρέχουν τον πιο έντονο κίνδυνο εξαφάνισης στον κόσμο, καθώς έχουν μείνει περίπου 450. Οι πρόσφατοι αυτοί θάνατοι κάνουν κάποιους ειδικούς να εκτιμούν πως το είδος θα μπορούσε να εξαφανιστεί μέσα σε 20 χρόνια. Τα αίτιά τους διερευνώνται.